Nu am ajuns sa scriu pentru ca eram plecat in Armenia, dar mai bine ca am asteptat cateva zile pentru ca urmarile nu s-au lasat asteptate. Ryanair a anuntat saptamana trecuta ca deschide cel de-al 73lea hub pe aeroportul Milano Malpensa, cel de-al doilea hub al Ryanair din zona Milano (hubul traditional era pe aeroportul Bergamo) si al 15-lea din Italia. Principala companie aeriana low-cost operand de pe aeroportul Milano Malpensa (principalul aeroport al metropolei italiene) este Easyjet care opereaza 51 de zboruri de aici (pe vremuri zburau si la Bucuresti). Ryanair intra discret cu doar o aeronava si 5 rute, dar una din rute este … atentie, spre Bucuresti Otopeni !
Ryanair a inceput sa testeze piata romaneasca de vreun an si mai bine, lansand cateva curse din diverse huburi europene. Ei au mai incercat ceva de prin Arad si Constanta, dar au renuntat. Pana mai acum vreo 2 ani, politica Ryanair era de a evita aeroporturile principale, cautand cu perseverenta aeroporturi secundare unde nu numai sa nu plateasca taxe aeroportuare, dar sa si primeasca bani. De 2 ani insa, Ryanair a renuntat la aceasta politica si iata ca opereaza si pe principalele aeroporturi din Europa – de la Bruxelles Zaventham la Bucuresti Henri Coanda, de la Budapesta Ferihegy la Lisabona, si iata mai nou si in Milano Malpensa. In momentul de fata, Ryanair zboara spre 7 destinatii europene, iar Milano Malpensa este cea de-a opta.destinatie operata din Otopeni. Primul zbor este planificat pentru data de 2 decembrie 2015 si pana una, alta, sunt programate 4 zboruri pe saptamana: luni, miercuri, vineri si duminica. Zborul de la Bucuresti decoleaza la 16:10, aterizand la Milano la 17:25, iar din Milano cursa pleaca la ora 12:20, aterizand in Otopeni la 15:45.
Bon, halatul, cat e halatul ? Evident ca Ryanair a aruncat preturi mici pe piata si evident, WizzAir (singura companie care opereaza din Romania pe aeroportul Milano Malpensa) a reactionat. Asa ca BUCURIE – avem razboi al preturilor. Hai sa vedem ce avem bun – adica cele mai mici preturi:
Bucuresti – Milano
Ryanair: in decembrie, gasesti la 24 euro prin prima jumatate, iar pe 14 decembrie, chiar 15 euro. Spre Craciun, creste pe la vreo 61 euro, iar dupa 13 ianuarie, preturile scad la 29 euro.
Wizz Air: in decembrie, gasesti la 22 euro prin prima jumatate, preturile crescand dupa 20 decembrie. In perioada Craciun – Anul Nou, gasesti bilete la vreo 51 euro, iar prin ianuarie, ramanand tot pe la 50 – 60 euro
Milano – Bucuresti
Ryanair: in decembrie, gasesti la 24 euro. Prima cursa este ieftina (pe 2 decembrie) la 15 euro, iar dupa 18 decembrie, tarifele urca pana spre 73 euro (de Craciun). Scad la 20 euro dupa 11 ianuarie, dar dupa 15 ianuarie, iar revin la 24 euro.
Wizz Air: in decembrie, gasesti la 25 euro. Preturile incep sa creasca dupa mijlocul lui decembrie, ajungand la circa 90 euro in jur de Craciun. In jur de Anul Nou, pica la 40 euro, urmeaza din nou cateva zile mai scumpute, dar dupa aceea, scad la 30 euro.
Cand faceti calcule, luati in considerare ca la Wizz Air, un bagaj de 23 kg costa 30 euro, iar un bagaj de 32 kg costa 40 euro, in timp ce la Ryanair, un bagaj de 20 kg costa 35 euro, neexistand oferta pentru 32 kg. Ai bagaje mai mari, cumperi 2 de 20 kg, deci 70 euro
De amintit si politicile diferite pe care le au cei 2 in ceea ce priveste bagajele de mana: la Ryan ai 2 bagaje gratuite, in timp ce la Wizz daca vrei sa iei mai mult de un rucsac in cabina trebuie sa platesti!
De asemenea, comisioanele pentru plata cu cardul sunt mai mari la Wizz, in timp ce la Ryanair sunt foarte mici sau e chiar gratuit pentru cei care au carduri Visa Electron.
In fine, razboiul preturilor e bun, iar dintre cei 2 oferta mai buna o are Ryanair. Plus ca stau mai bine ca si intarzieri si/sau anulari ale zborurilor (per total, ca si statistica).
Pana la urma Ryanair zboara pe Malpensa sau pe Bergamo (de la Bucuresti)? Sau pe ambele?
Pana in 2 decembrie, doar pe Bergamo. Din 2 decembrie, pe ambele, ca si Wizz-ul de altfel.