Daca ieri treceam in revista noile curse ale lui Blue Air din Ardeal, inclusiv deschiderea noii baze operationale de la Cluj–Napoca, e cazul sa trecem Carpatii (in aer nu sunt ambuteiajele de pe Valea Prahovei si Valea Oltului, deci putem trece mai repede J) si sa trec in revista si noutatile de la sud si est de Carpati sau, mai bine spus, din Vechiul Regat. Aici, Blue a anuntat recent o baza noua – Constanta si zboruri noi din Iasi si din Bucuresti. Dar hai sa vedem ce si cum.
Constanta
Din punctul meu de vedere, cea mai mare surpriza este deschiderea bazei de la Constanta. Tot scriam ieri despre pariurile lui Blue, iata inca unul – baza de la Constanta, un aeroport bantuit in general de gugustiuci. Blue va pozitiona un avion la Constanta cu incepere din vara urmatoare si, pe langa zborurile obisnuite internationale, va lansa si zboruri interne spre Ardeal, pentru a aduce turisti din vestul Romaniei pe Litoral la preturi, evident, low-cost.
Constanta – Timisoara, Cluj–Napoca, Oradea, Iasi. Primele zboruri: 13 – 19 iunie 2017, fix cand incepe sezonul. Spre Timisoara si Cluj, doua pe saptamana, spre Iasi si Oradea, unul pe saptamana. Ma astept ca multe din locuri sa fie vandute de agentii de turism care vor face pachete cu avion inclus, ca si in cazul zborurilor spre Creta, Mykonos sau Antalya, asa ca daca aveti de gand sa mergeti intr-un weekend (e posibil pentru Timisoara si Cluj) sau pentru o saptamana, decideti-va mai repede, cred ca se vor umple rapid avioanele.
Constanta – Roma. Primul zbor: 29 aprilie 2017. Trei zboruri pe saptamana. Ce pot sa spun despre Roma? Doar ca este, probabil, orasul meu favorit in Europa (Lisabona si Barcelona se mai lupta pentru aceasta onoare deosebita). Este un oras pe care nu poti sa-l vezi intr-o zi, intr-un weekend, nici intr-o saptamana, dar asta nu trebuie sa te descurajeze. Chiar si o zi petrecuta la Roma este pur si simplu minunata.
Constanta – Paris. Primul zbor: 29 aprilie 2017. Doua zboruri pe saptamana. Se pare ca baza de la Constanta tinteste marile capitale ale Europei. Nici de Paris nu o sa va zic prea multe, este extracunoscut. Daca n-ati mai fost, mare pacat. Daca ati mai fost, sa stiti ca merita sa reveniti, mai ales daca locuiti in Dobrogea.
Constanta – Milano / Bergamo. Primul zbor: 30 aprilie 2017. Doua zboruri pe saptamana. Bergamo este plasat strategic, aproape de multe locuri faine – evident, Milano este principala destinatie, dar zona lacurilor gen Como e superba, nici Venetia nu e departe, Elvetia e la doi pasi, Verona… ce sa mai, ies doua–trei saptamani de vacanta din doar orasele de pe o raza de doua-trei ore de mers din Bergamo (e drept, sunt si autostrazi pe acolo).
Cum vedeti, baza debuteaza la sfarsit de aprilie. Sa vedem cum merge si, daca o merge bine, sigur va fi extinsa. Sa speram ca vor veni si francezi sau italieni pe malul Marii Negre, nu numai romani care sa calatoreasca spre Europa Occidentala.
Iasi
Baza de la Iasi continua sa creasca si sa se diversifice. Dupa ce a rupt inima targului Iesilor cu zborurile Bucuresti – Iasi (primele zboruri interne), de s-a ajuns la trei zboruri pe zi (sper sa aiba si un yield corespunzator, ca avioane pline-ochi sunt), Iasiul va mai fi legat direct de alte doua mari orase ale Romaniei – Cluj-Napoca si Timisoara, din vara de Constanta, iar de la anul, de alte doua destinatii externe inedite, zboruri in premiera pentru Iasi. Dar sa le luam pe rand.
Iasi – Timisoara si Cluj-Napoca. Primul zbor: 1 octombrie 2016. Nu ma repet, este un pariu, sper sa iasa… cred ca sunt primele rute interne, din toate timpurile, care ocolesc Bucurestiul (Carpatair a mai avut, dar Carpatair era o companie aeriana care vindea numeroase bilete cu transfer… da, exista zbor Bacau – Timisoara, de exemplu, dar imensa majoritate a pasagerilor plecau din Timisoara mai departe, spre Italia sau Germania, nu ramaneau la Timisoara. In cazul de fata, vor fi pasageri point-to-point).
Iasi – Constanta. Primul zbor: 13 iunie 2017. La soare, la mare… acum, si cu avionul. Va fi un zbor pe saptamana. Sa speram ca va fi plin.
Iasi – Valencia. Primul zbor: 4 iunie 2017. Un zbor inedit, o destinatie noua pentru Iasi spre unul dintre cele mai frumoase orase ale Spaniei (dar si mai putin turistic, comparativ cu Barcelona, Sevilla sau Madrid) si aflat in apropierea uneia dintre cele mai frumoase zone de litoral ale peninsulei. Doua zboruri pe saptamana.
Iasi – Berlin. Primul zbor: 1 iunie 2017. Berlinul nu este numai capitala hipsterilor europeni, ci si un oras cu o istorie incredibila si cu un prezent foarte artistic si cultural. In plus, extrem de divers. Vrei muzee? Poti sa stai saptamani in ele. Vrei palate? Ai, garla, si la Berlin, si pe langa. Vrei party-uri… cele mai tari de la nord de muntii Alpi. Si sunt convins ca in 2017, cu atatea rute noi din Romania spre Berlin, capitala Germaniei va fi destinatia cea mai hot cu plecare din Romania.
Bucuresti
Doar nu era sa lase Bucurestiul fara rute noi. Intr-adevar, de cateva luni incoace, Blue Air nu a mai anuntat vreo ruta noua, dar, poc!, saptamana trecuta, au venit trei la pachet, asa ca vi le reamintesc.
Bucuresti – Tel Aviv. Primul zbor: 12 ianuarie 2017. Stiu, e o ruta foarte competitiva, sunt nu mai putin de alte patru companii aeriene care zboara intre capitala Romaniei si cea a Israelului, dar avioanele sunt tot timpul pline. Pentru Blue Air, nu este insa o destinatie noua, fiindca, de vreo doi ani incoace, tot cara turisti israelieni spre Romania, avand curse charter pentru operatori de turism din Israel. Asa ca nu vad de ce avioanele nu s-ar umple, dimpotriva, cred ca va fi o ruta de succes.
Bucuresti – Bordeaux. Primul zbor: 3 iunie 2017. Frecventa: doua curse pe saptamana. Daca te uiti pe harta Europei Occidentale si tragi cu rigla linii intre toate destinatiile din Franta deservite din Bucuresti, descoperi o zona destul de intinsa complet goala. Asta e Franta de Vest. Exista zboruri spre Paris, Nice si, din vara asta, Lyon, dar Franta de Vest a fost ignorata ani la rand de toti operatorii romani. Am fost acum vreo trei ani in Bordeaux si pot spune ca este un oras foarte placut, iar pentru iubitorii de vin din Romania (iar numarul lor este in crestere exponentiala), mi se pare obligatorie o vizita pe la unele dintre cele mai cunoscute podgorii din lume, cele din zona Bordeaux. Acum, exista si zbor direct.
Bucuresti – Copenhaga. Primul zbor: 2 iunie 2017. Frecventa: trei curse pe saptamana. O noua inovatie. Capitala daneza era subacoperita din Romania, ceea ce era pacat – pe de o parte, comunitatea romaneasca de aici este in crestere (romanii din Italia si Spania se muta, incet-incet, spre nordul mai prosper, dupa crizele care au lovit Europa sudica), iar Copenhaga este un oras foarte dragut, un soi de Amsterdam. Daca toata lumea vrea sa mearga la Amsterdam, ei bine, va descoperi ca mai exista un Amsterdam si mai la nord, la Copenhaga. Da, nu sunt fete in vitrine si nu exista coffeeshopuri (desi nu duci lipsa nici de fete, nici de marijuana), dar banuiesc ca nu pentru asta se duce marea majoritate a romanilor la Amsterdam. Daca ati fost la Amsterdam si v-a placut, va recomand sa faceti un bis – la Copenhaga.
Cam astea sunt noile curse ale Blue Air. Din nou, o groaza de curse noi, o reflectare a cresterii aproape explozive a celor de la Blue. Si, cum am spus de numeroase ori, competitia duce la tarife mici (uitati-va cat costa acum un zbor intern), cu cat mai multe rute deservite din Bucuresti (si nu numai), cu atat mai multe optiuni de a descoperi destinatii faine, destinatii mai putin cunoscute, dar la fel de interesante…
Cred ca va fi atractiv si pt lumea din dobrogea si judete vecine. Sunt multe masini de CT in Ardeal in timpul verii. Iar cu Oradea rezolvi si N-E Ungariei.
Cred ca ai uitat de cursa Bucuresti – Oradea.
Articolul e scris de saptamana trecuta. Uite si Oradea aici: http://www.imperatortravel.ro/2016/10/blue-air-2-zboruri-noi-din-oradea-spre-bucuresti-si-torino.html