Asteptam de ceva timp programul de vara al Tarom… Evident, a venit cu o mare intarziere si tinand cont ca din cate stiu nici nu mai au departamente de marketing si comunicare (toti pe care ii cunosteam din aceste departamente au plecat din Tarom in ultima vreme, sper ca au si inchis lumina dupa ei), nimeni n-a aflat ce se intampla (pana si banala pagina de Facebook e trista si parasita). Unii insa urmaresc cum sunt cei de la Airlines Travel si iata care sunt schimbarile fata de orarul de iarna.
In primul rand, sunt semne din ce in ce mai clare ca Taromul va inchide baza din Iasi, o decizie logica tinand cont ca deja au venit acolo Wizz si Blue. Taromul a deschis baza din Iasi cand cele doua companii nu operau la Iasi, e drept, trebuie sa recunosc ca de data asta au fost rapizi, dar in momentul in care Wizz si Blue au venit cu baze operationale, Taromul nu prea mai are ce cauta acolo. De ce ? E o baza, nu e un hub, adica zboara doar point-to-point, lucru care il fac si low-costurile… si mult mai ieftin. In consecinta, Taromul renunta la cursele Iasi – Roma, Iasi – Torino, Iasi – Bologna, Toate zborurile vor fi operate pana la finalul lunii martie. Raman doar Iasi – Madrid (ultima ruta lansata dupa fiasco-ul cu Istanbul), Iasi – Munchen, Iasi – Luton si Iasi – Tel Aviv, dar care nu stiu cat timp vor mai fi operate. Vom vedea,
Daca va aduceti aminte, asta-toamna, odata cu retragerea celor doua avioane A310, Taromul a trebuit sa taie niste rute si niste frecvente. Cele doua avioane nu au fost inlocuite, adevarul e ca de cateva luni nu s-a mai auzit nimic dinspre Tarom despre ce vor sa faca (iar noul ministru al transporturilor care a fost un catastrofal secretar de stat avand in subordine si problemele de aviatie nu imi da prea multe motive de incredere ca va face ceva pentru transportatorul national), cert este ca Taromul ramane pentru perioada urmatoare cu veche flota.
Dar hai sa trec in revista schimbarile.
Taromul revine la Amman. Slava Domnului ! Amman este o destinatie care nu stiu de ce au inchis-o pentru ca are potential, asa ca ma bucur ca vor reveni in Iordania. Primul zbor va fi efectuat pe 29 martie si vor fi 3 zboruri pe saptamana (miercuri, vineri si duminica). Din iulie, mai apare o frecventa (lunea).
Reapare Bucuresti – Nice ca destinatie sezoniera. Primul zbor din 26 martie 2017, mai intai cu doua frecvente pe saptamana, apoi cu 3 incepand din iulie.
Crestere de frecvente: Bucuresti – Madrid de la 7 la 11 zboruri saptamanale, Bucuresti – Barcelona de la 7 la 11 zboruri saptamanale, Bucuresti – Tel Aviv de la 9 la 10 zboruri saptamanale si Bucuresti – Stockholm de la 3 la 6 zboruri saptamanale.
Au fost anulate si raman anulate zborurile spre Dubai si Geneva. Despre Dubai, inteleg, dar ma mir de Geneva. Dar, ma rog, or stii ei ce or stii.
Si acum sa asteptam prima silaba pe care o va rosti noul ministru al transporturilor care desi e in functie de vreo luna, nu a spus absolut nimic despre compania nationala. Doar la audierile din Parlament a declarat ca iubeste Taromul si o sa-l faca profitabil. Mda. Am mai auzit asta de la zeci de personaje.
Mai exista Tarom? Interesant! Cred ca au prea multe cheltuieli in afara operabilitatii de nu pot fi competitivi! Tpic!
In conditiile in care Tarom are de cateva ori mai multi angajati decat sa zicem Blue Air care are chiar mai multe avioane, asta este una din cauze. Evident, nu este singura.
Tarom are niste piloti extraordinari. Iar aeroportul din Bucuresti, desi nu mare, opereaza foarte bine, poate da lectii multor aeroprturi cu staif. Cand Europa era sub nameti, din Bucuresti se zbura. cand cretinii de pe Attaturk inchisesera aeroportul pt. ca erau cativa fulgi de zapada si dadusera peste cap planurile a mii de pasageri, tarom a fost printre putinele companii care inca mai decolau si aterizau de pe aeroportul ala vai de capul lui.
ha,ha…comentarii care nu se publica! ce tare!
Cezar, nu tb sa publici comentariul meu.
Vreau doar sa te rog sa nu mai flosesti „flotila” cand scrii despre flota comerciala.
Multumesc 😉
FLOTÍLĂ, flotile, s. f. 1. Unitate de nave militare care acționează pe fluvii și pe lacuri, uneori și pe mări, în vecinătatea litoralului; mare unitate militară navală. 2. (Înv.; adesea determinat prin „de aviație”) Unitate în aviația militară, corespunzând regimentului din armata de uscat. – Din fr. flottille.
Schimbat, mersi ca mi-ai atras atentia
Teoretic IAS – TRN urma sa devina seasonal, practic ieri a fost anuntat de Blue Air…deci probabil o sa fie si el anulat.
Exista voci care spun ca Tarom-ul se gandeste la AMS, era in carti acum aproximativ un an dar KLM-ul nu accepta C/S la o frecventa mai mica de 4/7. Chiar si asa nu cred sa piarda mai multi bani in primele luni decat au pierdut cu IST, BLQ, FCO, etc. IAS-ul nu este legat de un hub mare.
Din cate banuiesc, Iasiul va fi inchis. Bodea s-a zbatut sa aibe la Iasi si Tarom, si Wizz, si Blue si cred ca Bodea i-a convins sa ramana. Nu mai e Bodea, nu vad ce i-ar mai tine pe Tarom la Iasi.
ma afectează ideea cu Dubai anulat 🙁
De ce te afecteaza? Ca nu gaseai bilet sub 400 eur, ai Wizz Air, Fly Dubai, poti zbura si prin Istanbul la preturi mult mai decente.
Mie imi pare rau de Moscova, pentru ca voiam sa mai merg in Rusia, iar Aeroflot este scumput…
Stii ca Taromul zbura in Rusia si nu avea dreptul sa vanda bilete acolo ca nu avea nici un reprezentant si nu intrase in sistemele de vanzari ruse. In consecinta, era normal ca in avioane sa fie mai mult echipaj decat calatori. Si pana la urma, logic ca au inchis cursa.