Ryanair anunta deschiderea unei baze la Timisoara si 7 rute inclusiv spre Bucuresti

Ryanair

Acum vreo 2 ore, Ryanair a anuntat deschiderea primei baze in Romania, mai precis pe aeroportul Traian Vuia din Timisoara. Baza Ryanair va fi formata dintr-un singur avion si va deveni operationala de la 1 noiembrie, Tot atunci, vor fi lansate si cele 7 rute din Timisoara. Acestea vor fi:

Bucuresti – Timisoara de 2 ori pe zi, probabil dimineata si seara. Asta e o veste foarte buna, pentru ca iata, alaturi de cursa interna Bucuresti – Iasi al lui Blue Air, competitia apare si pe Bucuresti – Timisoara. Sa vedem insa daca Ryanair va fi capabil sa aibe 180 calatori pe avion (deci, le trebuie circa 700 de oameni care sa zboare spre sau de la Timisoara pe zi pentru a justifica ruta), altfel, sunt sigur ca nu vor avea nici o eziatare sa o taie.

 

Timisoara – Londra Stansted – 1 data pe zi

Timisoara – Bergamo – de 5 ori pe saptamana

Timisoara – Charleroi – de 3 ori pe saptamana

Timisoara – Berlin – de 2 ori pe saptamana

Timisoara – Weeze – de 2 ori pe saptamana

Timisoara – Hahn – de 2 ori pe saptamana

 

Surprinzator, foarte multa Germania (3 destinatii !), nici o Spanie si doar o singura Italie, adica tarile in care sunt foarte multi banateni. Probabil, se gandesc ca vor atrage pasageri si din Serbia invecinata, mai precis din Belgrad.

Din cursele acestea, Ryanair dubleaza cursele Wizz-ului spre Charleroi, Hahn, Londra si Bergamo… asa ca, dragi timisoreni si aradeni, asteptati-va la preturi foarte mici pe aceste 4 destinatii de la toamna pentru ca va fi macel.

In comunicatul de presa, Ryanair a anuntat ca au scos la vanzare 100.000 de bilete la pretul de 19,99 euro pentru noiembrie si decembrie si promotia va dura pana pe 19 ianuarie. Pana la ora la care scriu, nu sunt incarcate biletele in site-ul Ryanair, dar daca va tenteaza, mai verificati din cand, probabil vor fi incarcate in urmatoarele zile – se pare ca nu s-au corelat cu comunicatul de presa 🙂

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Alex M spune:

    Welcome Ryan, dar au ales curse amboulea…exceptie Berlin si Bucuresti, toate restul sunt acoperite intr-un fel ori altul de catre Wizz. De ce nu o Viena?

    • Răzvan S spune:

      Nu e „amboulea”, e bine că sunt curse pe care operează și wizz pt că asta înseamnă concurența, deci preturi mici. Să nu uităm că la Ryanair fața de Wizz ai bagaj mare de mână gratuit .
      Se putea și mai bine, ce-i drept, dar e un început

      • Imperator spune:

        Cum zici, si tu, e un inceput. Personal, nu cred sa aibe mare succes pe Berlin, Weeze si Hahn, dar Bergamo, Charleroi si Londra cred ca vor avea succes. Oricum, e un inceput, iar Ryanair nu are nici o retinere sa taie rute peste noapte (chiar si inainte de lansare), daca nu isi ating obiectivele de incarcare si profitabilitate. La fel si Bucuresti – Timisoara. Daca nu se va umple si nu va genera revenue, s-ar putea sa o taie inainte de prima decolare. Si asta va fi un test relevant daca este loc de low costuri pe interne (care au avioane medii) sau doar Taromul este capabil sa zboare (la preturi determinate de lipsa de concurenta)

        • Maria spune:

          Lufthansa are trei curse pe zi Timisoara-Munchen si sunt tot timpul pline. Poti deduce de aici ca cele trei curse Ryan de Germania nu sunt de-a-n boulea, ci pentru corporatistii care fac delegatii in Germania. Deh, si de data asta gruprile de firme germane din Timisoara au dictat tonul 😉

          • Imperator spune:

            Lufthansa e altceva … are 3 curse pe zi, deci daca zbori in interes de serviciu si o ora conteaza. Faptul ca LH iti ofera transferuri oriunde in Germania sau Europa, lucru care Ryan nu face (alea 3 zboruri pline de Munchen nu sunt doar pentru Munchen, cam 20% sunt pentru Munchen).
            Exista rute (mai ales cele de business) unde au existat esecuri ale companiilor low-cost.

  • Dorina spune:

    Am rezervat deja o calatorie la Londra :).

  • nichita spune:

    Bun venit, Ryanair.
    Sa speram sa se deschida in viitorul apropiat si baza la Cluj.
    Astept cu nerabdare cursele Cluj-Bucuresti, sa dispara odata preturile comice impuse de Tarom pe cursele interne.

  • Imperator spune:

    Si ca veni vorba… zborurile externe sunt incarcate, Bucuresti – Timisoara, nu.

  • nichita spune:

    Eu sincer tot nu inteleg ce legatura are distanta cu dimensiunea aeronavei. De ce peste tot in lume se poate zbura pe rutele interne la preturi mici iar la noi doar incepand cu 160€. De cativa ani Ryanair-ul efectuaza 3 curse zilnice intre Varsovia si Gdansk folosind aceleasi aeronave. Un alt exemplu foarte bun este Korean air care pe ruta sa interna de 450 km intre Seoul si Jeju pune Boeing-uri 747.
    Sunt 5 trenuri zilnice intre Cluj si Bucuresti iar biletele la cuseta sunt epuizate cu cateva zile inainte.
    Problema este ca daca apare concurenta pe rutele interne in Romania Taromul isi da falimentul, pentru ca 30% din profit este obtinut din biletele vandute la preturi exorbitante pe cursele interne.

    • Imperator spune:

      Costurile per km pe distante scurte sunt mai mari decat la distantele medii si lungi pentru ca procesul de aterizare si cel de decolare consuma mult combustibil. Un zbor Bucuresti – Timisoara la 160 euro este mai putin profitabil ca un Bucuresti – Paris la 200 euro. Sa vedem daca se vor umple… Targetul minim al lui Ryanair este de 85%, sub 85%, inchid ruta.

  • eduard spune:

    care ruta Timisoara bucuresti?

  • WWT spune:

    Salutare,

    In sfarsit, a incarcat Ryanair ruta Timisoara-Bucuresti in site… 🙂

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest