Nu intotdeauna anunt rute noi sau companii noi care vin sa zboare in Romania, sau rute noi ale companiilor aeriene romanesti sau a celor care au numeroase zboruri in si dinspre Romania. Din pacate, trebuie sa anunt si rute care dispar si astazi se pare ca e vorba de o ruta care imi e draga, pe care am zburat de multe ori spre unul dintre cele mai frumoase orase ale Europei. In conformitate cu site-ul maghiar de turism Turizmus, TAP Portugal renunta la cursele Lisabona – Budapesta cu incepere din aprilie, iar Bucurestiul este de asemenea pus pe lista de kaput alaturi de Zagreb, Hanovra si Goteborg. Sincer, sunt surprins si va zic si de ce.
In primul rand, probabil TAP Portugal a fost lovit pe ruta Lisabona – Budapesta de aparitia curselor Wizz Air introduse in cursul anului trecut, dar din Bucuresti, nu este aceeasi situatie – TAP Portugal este unicul operator aerian care zboara intre Bucuresti si Lisabona, nu zboara nici Wizz-ul, nici Ryanair, nici Blue care s-a retras acum cativa ani, nici Tarom nu a schitat vreodata zborul de Lisabona.
In al doilea rand, TAP are numerosi pasageri. Eu stiu numerosi calatori care au fost in ultimii ani la Lisabona taman pentru ca exista cursa directa, dar si cifrele oficiale confirma ca e o ruta de succes. TAP Portugal anunta acum 2 ani nu mai putin de 43,400 pasageri pe ruta Bucuresti – Lisabona, dintre care 20.000 doar tranzitau prin capitala Portugaliei si plecau mai departe – fie spre Madeira sau destinatii exotice ca Brazilia sau Capul Verde. Daca acum 2 ani, erau 43,400 pasageri, in 2015 probabil au sarit de 50 – 60.000 pasageri, mai ales ca asta-vara erau 8 – 9 curse pe saptamana si zburau pline.
Parerea mea este ca cei de la Lisabona fac o prostie daca vor renunta la cursa. E drept, intre timp TAP Portugal a fost privatizata de catre guvernul portughez si a fost achizitionata de compania low-cost braziliana Azul, iar pana acum, planurile de restructurare au inclus inchiderea de rute trans-atlantice (Panama, Bogota sau Manaus), si iata de acum si rute europene. Asta in ciuda faptului ca noii proprietari trambita achizitionarea de noi aeronave , dar si concentrarea pe zboruri interne (introducere de zboruri la fiecare ora intre Lisabona si Porto). E drept noile avioane sunt de mici dimensiuni si pentru curse scurte (vor fi ATR 72 si avioane braziliene Embraer), sugerandu-mi ca TAP va deveni o companie pur regionala, zburand intre Spania, Portugalia si poate Maroc.
Ce este cert – TAP nu va mai zbura la Budapesta din aprilie lasand loc liber lui Wizz. Bucurestiul va continua, dar e pe lista de inchideri. Mi se pare o prostie, dar sunt convins ca vor fi destui care sa sara sa acopere golul. Pentru ca e o ruta atat de circulata… Cine va fi primul ? Wizz, Blue, Ryan sau Tarom ? Cine are nevoie de inca 30.000 pasageri ?
Prețul e oricum prohibitiv, sub 200e de persoană nu găsești niciodata pt buc-lisabona.
Vreo 30.000 oameni nu au considerat pretul prohibitiv.
Nu vor renunta Cezar la OTP-LIS. Cele 3 : HAJ,BUD,GOT intradevar sunt anulate. LIS creste din orarul de vara la 8/7!
La vara. Dar de la iarna ?
Nu sunt zboruri directe pe Lisabona . Doar cu escala in Germania, iar ca sa ajungi in Madeira ai doua escale.
In cateva zile, vor fi incarcate zborurile directe pentru la vara. Directe spre Lisabona. Din toamna, e probabil sa dispara.
[…] această dimineaţă, Cezar trăgea un semnal de alarmă cu privire la ruta Bucureşti – Lisabona şi noua strategie TAP Portugal. Cristian, omul cu degetele dibace din echipa AirlinesTravel, […]
[…] 27 martie, ruta pe care o opereaza de nu mai putin de 11 ani. In presa on-line maghiara pe care am citat-o se spunea ca si Bucurestiul ar fi pe lista, dar nu din martie ca Lisabona – Budapesta. Se […]