De la agent turism la consultant de turism cu ajutorul cursurilor Travelport

travelport

De cand am intrat in blogosfera de travel din Romania, am avut ocazia sa cunosc numerosi oameni angrenati in turism – in infotripuri, la targuri de turism, la evenimente. Si asa am descoperit ca sunt citit nu numai de calatori sau oameni care viseaza sa bata paralele si meridianele Planetei, ci si de oameni care lucreaza efectiv in turism, unii de o perioada recenta, altii de mai bine de doua decenii. Evident, cum sunt eu curios, mi-a facut placere sa intru putin in a intelege ce fac ei, care sunt provocarile domeniului si incotro va evolua jobul de agent de turism. Si nu sunt putini, sunt zeci de mii de oameni care lucreaza in turism in Romania. Si e un job frumos, dar dificil si mai ales este un job care trece acum intr-o perioada de transformare profunda. Si pentru ca stiu ca multi oameni angrenati in turism ma citesc, m-am gandit sa ii anunt despre o oportunitate pentru cariera lor.

Principala provocare a unui agent de turism o reprezinta aparitia internetului si explozia informationala. Acum vreo 20 de ani daca voiai sa calatoresti undeva, cam singura solutie daca nu aveai un spirit aventurier de a merge “in necunoscut” era sa te duci la un agent de turism. Doar el iti putea cumpara bilete de avion sau sa iti rezerve cazare. E drept, puteai si tu sa te duci la biroul unei companii aeriene (dar doar agentul de turism stia care companie are cel mai bun pret) si sa-ti iei biletul de avion si sa gasesti vreun hotel odata ajuns in destinatie batand din usa in usa. Dar intre timp, a aparut internetul si usurinta de a-ti rezerva orice – avioane, cazare, bilete de intrare la cine stie ce atractie, tururi mai mult sau mai putin traznite, orice a schimbat complet industria turistica… Si atunci la ce mai e bun un agent de turism?

In primul rand, de cativa ani incoace, jobul de agent de turism se metamorfozeaza. Cei care au fost agenti de turism trebuie sa se transforme in consultanti de turism. Ei trebuie sa fie oamenii care stiu totul, sa aibe toate informatiile, sa “citeasca” clientul, sa simta ce vrea si ce i-ar placea chiar si daca omul din fata lui nu stie exact ce si unde vrea. Da, este un job mult mai complex. Consultantul de turism trebuie sa stie sa foloseasca numeroase surse de informare (unele sunt business to business, nu toate le gasesti pe net), sa analizeze multimea de alternative si sa le “potriveasca” cu profilul clientului. Pentru ca nu trebuie sa fi doar un soricel de baze de date, ci si un om care sa-l inteleaga pe clientul din fata si sa-l indrume spre locul ideal pentru el (sau ea).

Consultantul de turism trebuie sa stie totul, daca nu stie pe dinafara “totul” pentru ca e imposibil sa stie ce hotel are nisip fin in Himafushi sau ce companie aeriana are cele mai bune oferte intre Kathmandu si Lhasa, atunci sa stie de unde sa obtina imediat datele care le are nevoie si sa le analizeze. Consultantul de turism va fi jobul crucial in orice agentie de turism care va face o diferenta fata de internet. Dar evident, acesti oameni trebuie sa stie de unde sa acceseze aceste informatii si nu le gasesc chiar pe toate pe Google sau pe blogul meu 🙂)))

Ei bine, desi am cunoscut destui consultanti de turism adevarati in industrie, cred ca chiar daca esti foarte bine pregatit, sau doar la inceputul carierei, in turism (ca in orice domeniu) este musai sa te perfectionezi permanent, mai ales in lumea asta in permanenta schimbare. Ei bine, cei de la Travelport, una dintre cele mai mari companii care ofera solutii tehnologice in turism s-au gandit sa vina in intampinarea acestei nevoi din industrii si au hotarat sa ofere niste workshopuri GRATUITE pentru perfectionarea consultantilor de turism (sau a agentilor care isi doresc sa devina adevarati consultanti). Cei de la Travelport au dezvoltat o platforma numita Travelport Smartpoint Galileo unde se pot obtine toate informatiile cu privire la variante de zbor, serviciile oferite de fiecare companie aeriana in parte si mai ales cum sa le transmita mai departe clientilor. In plus, vor fi predate tehnici de comunicare cu clientul si vanzare.

Cum ziceam, cursul este gratuit si este intensiv desi dureaza 4 zile si se adreseaza agentilor de ticketing cu o oarecare experienta.

Exista 4 workshopuri programate si fiecare workshop are doar 10 locuri, deci grabiti-va sa va ocupati locurile.

  • 17-20 ianuarie 2017

  • 20-23 februarie 2017

  • 20-23 martie 2017

  • 24-27 aprilie 2017

Pentru a te inregistra la aceste cursuri, te rog intra pe acest link.

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest