De cand am deschis blogul, am primit numeroase intrebari cum am facut sa calatoresc asa de mult. Raspunsul meu e acelasi … am calatorit in 78 de tari in ultimii 20 ani si, in plus, a fost o combinatie de calatorii in interes de serviciu si calatorii de placere. Dar de multe ori, calatoriile in interes de serviciu m-au ajutat sa imi fac vacantele la capatul lumii… Cum ? Simplu, colectand mile pe programele de fidelizare ale companiilor aeriene cum ar fi Flying Blue.
Astazi o sa iau un caz concret, programul Flying Blue, programul de fidelizare al Air France, KLM, Tarom si a altor cateva companii. De ce tocmai pe asta ? Pentru ca datorita lui, am fost in safari in Kenya – Tanzania (zborul dus la Nairobi si retur de la Dar-es-Salaam), una dintre cele mai interesante excursii, dar si pentru ca acum am un numar destul de mare de mile.
Principiul de functionare este urmatorul – de cate ori zbori sau folosesti serviciile unor parteneri (gen hoteluri, rent-a-car, etc), vei primi niste mile. Acestea se acumuleaza si la un moment dat cand ajungi la un anumit numar de mile, poti primi un bilet gratuit. Merita sa te inscrii in astfel de programe daca ai un job in care sa calatoresti cat de cat de un numar rezonabil de dati. In plus, atunci cand ai de calatorit, e bine sa te concentrezi pentru a acumula mile doar pe un singur card de fidelitate… altfel daca zbori azi cu Lufthansa, maine cu KLM si poimaine cu Malev, o sa descoperi ca ai vreo 10.000 mile pe fiecare program de fidelitate cu care nu zbori nicaieri. In schimb, daca ai fi zburat doar cu Air France, KLM, CSA sau Tarom, ai fi avut 30.000 de mile, un numar de mile care ti-ar permite sa iti iei un bilet gratuit.
Cum se acumuleaza mile pe Flying Blue.
Avioane – in cazul Flying Blue, poti obtine mile pe toate companiile membre ale aliantei SkyTeam. Companiile aeriene pe care poti obtine mile Flying Blue sunt:
Membrii Sky Team: Aeroflot (Rusia), Aeromexico, Air Europa (Spania, are multe zboruri spre America de Sud), Air France, Alitalia, China Southern (una dintre cele mai mari companii chineze, cu hub-ul in Guangzhou), Copa Airlines (Panama), Czech Airlines, Delta (SUA), Kenyan Airways, KLM, Korean Air, Martinair (companie olandeza, se concentreaza pe zboruri long-haul spre destinatii exotice), Tarom, Vietnam Airlines. In curand, Saudi Airlines se va alatura grupului.
Alti parteneri: VLM (companie aeriana flamanda, Belgia), Aircalin (Noua Caledonie), Airlinair (companie aeriana regionala, opereaza in Franta), Alaska Airlines, Avianca (Columbia), Bangkok Airways (cei care au exclusivitate pe Bangkok – Siem Reap, Bangkok – Koh Samui si Bangkok – Luang Prabang), CCM Airlines (Corsica), Chalair (Elvetia, Franta), Comair (Africa de Sud), Baboo (elvetieni, opereaza Bucuresti – Geneva printre altele), GOL (Brazilia), JAL (Japonia), Jet Airways si Kingfisher (ambele din India), Malaysian Airways (in umbra lui Air Asia, exista si o flagship airline), MEA (Liban), Qantas (Australia), TAAG (Angola), Twin Jet (o mica companie franceza), Ukraine International.
Practic, poti zbura aproape oriunde in lume si sa acumulezi mile pe Flying Blue
Hoteluri: aproape nu exista hotel din vreo retea care sa nu fie membru partener. Cand stai intr-un hotel din retea, poti obtine mile Flying Blue. Sa numesc doar cateva retele: Accor (Novotel, Sofitel, Ibis, etc), Aloft, Best Western, Boutique, Concorde Hotels, Mariott, Sheraton, Golden Tulip, Hilton, Hyatt, Le Meridien, Mandarin, NH, Oberoi, Park Inn, Holliday Inn, Intercontinental, Radisson, Renaissance, Sterling, Taj, Shangri-La, Trident, W, Westin si multe altele.
Inchirieri masini: practic toate retelele: Avis, Europcar, Hertz, National, SixtVerstraaten.
Telecom: Traveling Connect – practic cand suni din roaming de pe diverse retele, poti sa acumulezi mile. Ce companii participa, gasesti aici: https://www.travellingconnect.com/fb/mobile_operators.php
Leisure: Eurodisneyland (daca dormi in hotelurile de acolo, acumulezi mile !), Avenir Consult Competition, Branche Restaurant , Flying Blue Golf sau daca te duci la cinema la UGC.
Mai sunt inca 2 lucruri care trebuie sa tineti cont: numarul milelor se aduna in functie de clasa cu care zbori (poti sa primesti si de 2 ori numarul de mile zburate, dar si doar 25% daca este un bilet la super-promotie).
Exista de asemenea, mai multe nivele Flying Blue:
Ivory (entry level),
Silver (pentru cei care zboara 15 segmente sau 30.000 mile intr-un an). La fiecare zbor, ca membru Silver primesti 50% bonus in mile, dar si sa faci check-in-ul la ghiseul dedicat de business class chiar daca zbori Economy – asta e un beneficiu care chiar ajuta !. Iar cel mai tare dintre toate – poti sa-ti mai iei cu tine inca un bagaj de maxim 23 kg pe langa celalalt tot de 23 kg)
Gold (pentru cei care zboara 30 segmente sau 60.000 mile intr-un an – am fost cativa ani “Gold”). La fiecare zbor, primesti 75% bonus de mile, check-in la ghiseul business, prioritate la imbarcare, un bagaj de 23 kile in plus, transfer gratuit intre aeroporturile Paris- Charles de Gaulle si Paris-Orly. In plus, cea mai tare – intrare gratuita alaturi de un prieten la business lounge-urile Sky Team)
Platinum (60 segmente sau 70.000 mile, nu am fost niciodata, dar am fost odata foarte aproape). Bonus de puncte: 100% si toate restul de beneficii plus maximum de prioritate pe waiting list).
Afla mai multe informatii despre nivelele Flying Blue
OK, acum ca avem o lista cat de cat completa a de unde iei mile, cum poti sa le cheltuiesti… Poti sa iti cheltuiesti milele atat pe hoteluri sau rent-a-car partenere, dar mai ales pe bilete de avion gratuite (se platesc doar taxele aeroportuare, dar si acelea la un nivel redus… In principiu, un zbor la Hong Kong, n-ar trebui sa fie mai mult de 100 euro). Pentru fiecare zona geografica, exista un numar de mile care trebuie sa le cheltuiesti. Atentie, exista doar cateva locuri “free” pe fiecare cursa, deci daca vreti sa zburati undeva cu mile, trebuie sa va decideti in avans.
Deci, cu plecare din Romania, iata destinatiile si numarul de mile necesare:
Europa (incl. Maroc, Algeria, Tunisia) : 30.000 mile pentru un bilet dus-intors economy.
Orientul Mijlociu (incl. Egipt si Caucaz): 40.000 mile
Subcontinentul Indian: 70.000 mile
Asia de Est: 80.000 mile
Africa subsahariana: 70.000 mile
America de Nord: 50.000 mile (exceptand Hawaii – 60.000 mile)
America de Sud: 80.000 mile
Oceania: 100.000 mile (exceptand Noua Caledonie – 80.000 mile)
Daca vrei bilet la business, inmulteste cu 2.
Pare mult, dar mai apar si promotii… sunt asa numitele “Web @ awards”. Practic, pentru perioade limitate de 2 luni, poti zbura pe diverse destinatii la doar 50% din milele necesare. De exemplu, promotia, curenta (zbori intre 1 ianuarie si 28 februarie 2011) include Chicago, New York, Calgary, San Francisco, Montreal (25.000 mile), Lima (35.000 mile) Cayenne si St. Maarten (30.000 mile), Addis Ababa, Khartoum, Johanesburg, Conakry (35.000 mile), Almaty, Dubai, Abu Dhabi, Beirut (20.000 mile), Osaka, Kuala Lumpur, Hangzhou, Tokyo (40.000 mile) si Delhi (35.000 mile).
Asa ca daca aveti de gand sa calatoriti ceva mai mult, mai ales in interes de serviciu, aruncati o privire la:
https://www.flyingbluenews.com/index.html
Si in caz ca doriti sa va inrolati.
Sa stii ca nu sunt de acord cu tine. FB este un program in care castigi extrem de greu milele si ai nevoie de foarte multe mile pt a primi ceva, fie si un zbor scurt.
De exemplu, Miles&Smiles de la Turkish (unde castigi cu orice zbor Star Alliance) iti da 500 de mile per segment pe Bucuresti – Istanbul (fata de 125 cat iti ofera Tarom prin Flying Blue la un tarif de +/- 5 euro), iar cu 20.000 mile poti opta pt un bilet-premiu Bucuresti-Nairobi/DarEsSalam/Entebbe.
Eu imi fac fqtv card la orice companie/alianta inainte de primul zbor cu ei. Just in case :))
Exista programul asta si acum 20 de ani cand ai inceput tu sa calatoresti?
Si eu am prieteni care imi spun ca se acumuleaza extrem de greu milele, dar eu personal nu pot sa ma pronunt, la mine nu functioneaza treaba cu Flying Blue…
Am inceput sa zbor de fapt de prin 1997 mai sanatos. Pe atunci zburam mult cu Swiss, asa ca eram membru Qualiflyer. Intre timp, Swiss-ul a dat faliment, iar Qualiflyer-ul a disparut.
Personal, sunt membru la destul de multe – Flying Blue, Miles & More, Duna Club, Aerosvit. Am fost la Smart Miles, dar a disparut. Dintre toate, zbor mai sanatos pe SkyTeam. Turkish – am zburat extrem de rar si cu destul de mult timp in urma. Ce cred ca e cool la Flying Blue sunt web@awards… alea cu 50% reducere
In ultimii ani a devenit intradevar foarte greu sa acumulezi mile, majoritatea biletelor pe care le cumpar au numai 25% mile, si vorbim de bilete de 600 de euro pentru Paris.
Apoi, nu numai ca se acumuleaza foarte greu milele dar a devenit si foarte scump sa le folosesti. De exemplu, daca incerci sa iti iei un bilet pe mile catre Amsterdam o sa dai 200 de euro taxe de aeroport in conditiile in care cu 159 gasesti bilete cumparate cu banii jos.
Ofertele de la web awards sunt singurele care merita cu adevarat, desi daca zbori suficient de mult ca sa ajungi la 30-40 de mii de mile probabil ca iti permiti sa cumperi biletul ala oricum. Cel putin mie a ajuns sa imi fie mila sa le folosesc cand stiu ce greu se fac, prefer sa platesc tot zborul si sa mai iau ceva mile 🙂
La Star Alliance ce sa mai vorbim, acolo daca nu ai un nivel superior de membership milele expira dupa un an. Si ca sa ajungi sa ai mile de un zbor trebuie sa zbori un an aproape lunar.
In concluzie, pentru 95% dintre cei care calatoresc cu avionul programele astea sunt semi-inutile.
Daca zbori aproape saptamanal sau la business da, atunci incepe sa fie alta poveste.
Mai sunt si oferte. Asta iarna am bagat un Tarom la Belgrad (dus-intors), am luat 3000 puncte. Pana la 31 mai, daca zbor de 6 ori cu ei, mai primesc 9000 (plus cele date pentru zboruri efective)… dar cum am zis si articol… trebuie sa zbori cat de cat in interes de serviciu
Pe mine m-ai bagat in ceata, e deja prea multa matematica 😀
Mai rau e cand meseria ta e calatoritul si iti platesti singur avionul 😉
@ LumeaMare – e foarte multa matematica si atentie… plus sa fi atent sa iti treaca toate zborurile.
Mai am putin de strans si plec in Noua Caledonie.
Just kidding 🙂
Cand meseria ta e calatoritul avionul ti-l platesc altii.
Mai dureros e cand calatoritul este doar hobby-ul tau.
Mai rău (sau frustrant) e când aduni milele, le vezi cum expiră şi nu ai în plan nimic – cazul meu. De ce au termen de valabilitate…?
La Flying Blue, nu expira atat timp cat ai zburat cel putin odata cu ei in ultimele 20 luni. La Miles & More stiu ca expira daca nu devi Frequent Traveler
Am fost si eu membru Qualiflyer, cu multi ani in urma, care a fost apoi absorbit de Miles&More. Am beneficiat de cateva ori de bilet gratuit pentru mine sau pentru un insotitor (caz in care il platesti integral pe al tau).
Problema e ca, intr-adevar, cum s-a mai spus aici, trebuie sa calatoresti des si asta nu se intampla daca nu se combina si cu serviciul si nu toata lumea are un asemenea serviciu.
In momentul de fata, avem peste 30000 mile si eu si sotul meu (inclusiv calatoria in India ne-a adus mile fiindca am zburat cu Turkish Airlines care este membru Miles& More)si, practic, nu avem ce face cu ele. Asta pentru ca trebuie sa ne platim taxele de aeroport care, de fapt, constituie cea mai mare parte a valorii biletului. Acum, pentru Europa sunt multe destinatii low-cost mult mai ieftine asa ca nu castigi nimic. In plus, la Miles&More nu poti sa-ti cumperi biletul respectiv decat cu 2 saptamani inainte de data zborului! Asta inseamna ca tu iti faci rezervare la hotel si planuri de plecare, de ex., dar s-ar putea sa nu gasesti bilet pentru data respectiva…Nu-mi amintesc sa fi fost de la inceput asa (adica sa platesti taxele de aeroport), eu stiu ca nu, dar doamnele de la Austrian Airlines sustin ca intotdeauna a fost asa…Este unul dintre motivele pentru care nu mai zbor cu ei – sunt scumpi fata de alte companii si nu imi e de folos aceasta regula de la Miles&More.
Concluzia mea: daca aduni mile doar din vacante si weekenduri prelungite, dureaza mult si risti sa-si piarda valabilitatea pana ajungi sa beneficiezi de ele.
SI eu sint de aceiasi parere. Milele se fac extrem de greu mai ales de acum 2 ani de cind jegosii au schimbat regula jocului si anume: daca ai luat biletul cel mai ieftin "fara optiuni" in clasa Q,L etc atunci primesti 25% ceea ce mi se pare o aberatie. Eu am avut anul trecut 3 zboruri intercontinentale (dus/intors)si abia am ajuns la Silver…
Oameni buni – în lumea asta nimic nu e pe gratis…
@imperator – m-am uitat pe contul tău la Flightmemory – frăţioare, ce e acolo…:)))))
De-aia va recomand programul lui Turkish pt zborurile Star Alliance. Acolo nu expira milele.
Mi-am facut si eu cont (am zburat acum mai putin de o luna cu CSA) si nu ma prind cum sa inregistrez zborul (sau cele doua zboruri, am avut bilet cu spre Dusseldorf cu escala in Praga).
Trebuie sa solicit mile lipsa? Cum completez la ETKT number? (am asa ceva dar nu-mi dau seama cum trebuie sa-l introduc).
Trebuie sa le trimit si dovada ca am zburat?
Pentru ca ai zburat cu CSA, nu poti sa ceri mile on-line. Trebuie sa faci copie la boarding carduri si sa mai dai un print la biletul electronic si sa le trimiti prin posta la Paris la Air France. Gasesti adresa la „claim missing miles”
Am 120.000 de mile Flying Blue si as vrea sa le vand la un pret foarte bun 1200 euro, adica la jumatate de pret. Daca sunt doritori sau cunoasteti pe cineva care ar dori sa le cumpere va rog sa ma contactati.
0747826668
Dau si eu 32.000, tot la 1 cent/mila :). dimadan2007@gmail.com ;). SI mai am si pe la altele (miles and smiles, miles and more, quantas, emirates… :))
Se pot cumpara/transfera milele?
Pe vremuri, se puteau cumpara, acum nu mai stiu. Transfera, nu chiar, dar poti sa iei bilet pentru o alta persoana
Salut. Tocmai am devenit membru Flying Blue. As avea insa o intrebare, daca cumpar 3 bilete pt mine si inca 2 persoane odata de la o agentie de turism,imi pot insusi toate milele? daca da, cum sa fac? mersi
Nu, poti acumula mile doar pentru biletele pe numele tau si zburate. Nu conteaza ca ai cumparat pentru altii. Daca respectivii sunt membrii Flying Blue, vor acumula mile in nume propriu
Buna! am devenit membru FB dupa ce mi-au emis biletul electronic (stiu e stupid), doar ca nu m-am informat bine si e si primul zbor. Acum, in ce fel ma afecteaza? (inainte sa ma inscriu in FB stiu ca trebuia sa platesc bagajul de cala conform cu noua politica KLM, are vreo noima faptul ca am devenit membru flying blue chiar si dupa emiterea biletului? mersi
Eu ti-as recomanda sa dai un telefon la AF / KL la biroul lor din Bucuresti sa fi sigura ca nu te trezesti sa platesti bagajul la aeroport.
Am vrut sa cumpar bilete la business cu mile si mi au zis ca nu se poate. Stiti ceva despre acest lucru ?
Ciudat. Când ma întorc acasă, verific.