Cred ca ati mai auzit sau chiar participat la niste “expeditii” prin Europa sau aiurea cu masinile. Multa lume prefera sa se arunce in masina sis a conduca cat mai departe, cat mai repede si cat mai multi kilometri. Dar cei mai multi cand se gandesc la un voiaj mai lung, in prima secunda le trec prin cap jeepane, masini mari, numerosi cai putere… Ei bine, se poate calatori comod si fara sa mergi cu tancu in vacanta… Se poate ajunge departe si comfortabil chiar si daca ai o masina mai mica, o masina “urbana” – Opel Corsa. Si pentru a demonstra ca acest lucru e posibil, cei de la Xplorio in colaborare cu Opel au pus la cale o expeditie pana la Capul Nord, la capatul uscatului spre nord, in Norvegia.
Totul a inceput cand cei de la Xplorio si cei de la Opel s-au gandit la un proiect care sa dovedeasca ca poti sa mergi linistit cu o Opel Corsa “de oras” cat mai departe. Asa a aparut Corsa North Cape Adventure – in cifre: 2 oameni, 10,500 km parcursi (plus / minus) din care 2000 km parcursi dincolo de Cercul Polar, 24 zile de condus… Si sa nu uit sa mentionez vremea – desi aici sunt inca peste 30 grade, dincolo de Cercul Polar, temperaturile negative sunt deja un fapt normal. Am fost si eu intr-un mijloc de august la Narvik, dincolo de Cercul Polar (dar mult mai la sud decat Capul Nord) si am cam tremurat… desi veneam din Stockholm, Oslo si tara fjordurilor !
Mai multe amanunte despre ideea acestei expeditii-provocare (cu o masinuta la Capul Nord 🙂 le puteti gasi in postul de anuntare a expeditiei.
Cei doi sunt acuma sus, prin Nord, printre reni. Au strabatut Ungaria (Budapesta doar in viteza), Slovacia, Cehia (o idée buna sa lasi masina intr-o parcare si apoi sa iei Praga la picior), o trecere in viteza prin Germania si Danemarca (1500 km in 2 zile) pentru a ajunge in final in Scandinavia cu un stop binemeritat in Stockholm. Urmarea – lungile drumuri prin tinuturile nordice, dar va las sa urmariti relatarile celor 2 de prin tinuturile inghetate ale Nordului … Un singur lucru pot sa remarc – Opel Corsa aproape nu e mentionat deloc (e doar fotografiat)… la un moment dat, am citit ca toarce linistit pe autostrada… adica nu e nici o problema sa folosesti o astfel de masinuta si pe drumuri – provocare de genul cursei Bucuresti – Capul Nord.
Si pentru ca eu nu am scris foarte multe pe tema calatoriilor rutiere, v-as invita si pe voi sa-mi povestiti (inclusiv in guest post-uri daca aveti placerea) despre calatorii rutiere prin Europa sau prin alte parti. Nu am scris inca, dar va pot spune ca atunci cand m-am intors de la bursa din Olanda m-am intors cu masina aproape 2000 de kilometri. Era tot o masina mica “de oras”, un Fiat Ritmo la mana a 2-a pe care am incarcat-o la maxim (portbagajul, locurile din spate pana in tavan, pe sub scaune, intre picioarele pasagerului din dreapta (ala eram eu… masina era a mea, dar nu aveam carnet de conducere, asa ca nu am condus nici macar 500 metri, ci un coleg de facultate)… si masina s-a comportat exemplar… asa ca ma astept ca acum, aproape 20 de ani mai tarziu, Opelasul Corsa sa fie o placere sa-l duci chiar si pana la Capul Nord.
Va invit sa-I urmariti pe cei 2 Xplorio pe drumul de intoarcere pentru ca in mod sigur vor mai trece prin locuri cat se poate de faine.
Corsa North Cape Adventure este o expeditie de 11.000 de kilometri cu un Opel Corsa EcoFlex 1.3 95CP, https://www.opel.ro/autovehicule/showroom/autoturisme/corsa-5-door/index.html de la Bucuresti la Capul Nord si inapoi, sprijinita de Opel Romania
Harta a expeditiei spre Capul Nord
Budapesta
Praga
Berlin
Podul peste stramtoare intre Danemarca si Suedia
Stockholm
Capul Nord
Cica e bine sa pleci la drum lung cu o masina veche pentru ca e usor si ieftin de reparat. Am mai auzit de cineva care a plecat prin tarile scandinave cu un Opel Kadett daca nu ma insel pentru ca iti trebuie notiunile de baza de mecanica auto pentru a-l repara.
Eu as vrea sa fac asta cu o dubita veche Volkswagen. Sa ma duca pana unde poate ea. As vopsi-o in 7 culori si as inlocui scaunele din spate cu o saltea de pat.
da, super idee 🙂 mai zilele trecute am vazut ceva asemanator la ‘Wheeler dealer’s’, au modificat un Transporter vechi ca drumul cam in felul in care ti-l visezi tu…a iesit super!!! insa cred ca e cam brrr de frig acolo in spate noptile de la cercul polar,
Au ajuns altii cu Dacia 1300 la Capul Nord:
http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=6950&Itemid=374
http://www.curier.ro/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=43&Itemid=415
Trebuie sa le depasim recordul. In Logan, ostenii mei!
Voi ma faceti ca la anu’ sa-i fur Matizul tatalui meu (care tot al meu a fost prima data), si sa-l duc pana la Capul Nord si inapoi, chiar daca are 9 ani si 100 de mii de km. Dupa ce am bagat vreo 600 de euro in el, pot sa plec linistit la drum.
Nu mi se pare nimic senzational in a merge cu o Corsa noua pana acolo, sunt doar cateva mii de km, in care masina nu are ce probleme sa aiba.
Oricum, e o calatorie pe care merita sa o faci, ca orice calatorie de altfel, care iti deschide noi orizonturi si iti schimba modul de a gandi.
Draga Imperator, ne-ai nimerit cu articolul asta! Eu si sotul meu, Cristi, suntem fericitii posesori ai unul Opel Corsa din 2007. Suntem foarte incantati de masinuta, mai ales ca cei 46.000 km i-am parcurs prin Slovenia, Cehia, Bulgaria si… Romania. Drumurile din Romania au fost o adevarata provocare si pentru noi, si pentru Furia Neagra (asa ne-am numit noi masina): drumuri de munte pe care mergeau doar tractoare, cu santuri, sleauri, serpentine si in panta – toate aceste „delicii” le-am intalnit pe un singur drum, chiar in concediul prin Banat din acest an. Cortul si restul accesoriilor de camping incap foarte bine, ba chiar am si dormit in ea. Adevarat, nu ne facem vacantele decat in doi…hai trei, daca punem si Furia Neagra la socoteala. Acum, despre masinuta noastra pot povesti mult si bine… aventurile noastre si ale ei pe drumuri de vacanta le-am postat pe blog.
Cele bune tuturor,
Cristina si Cristin DUMITRU