Destinatii Carpatair: Verona in Love – ” Un cuore da scoprire”. Partea 2

12. Verona in love.JPG

Astazi, va prezint partea a doua din articolul dedicat superbului oras italian Verona, una dintre destinatiile deservite de compania aeriana Carpatair. Si pentru ca banuiesc ca multi dintre voi ati vizitat acest oras, iar altora dintre voi sper ca le-am starnit curiozitatea, va astept cu povestile si sfaturile voastre in sectiunea de comentarii. Descoperiti Verona 🙂

Castel Vecchio – un palat „întunecat” de istorie

Castelul a fost construit de cel mai tiran dintre tiranii pe care i-a avut vreodată Verona, CanGrande II „della Scala”, la mijlocul secolului al XIV-lea, pe fortificaţiile deja existente şi avea destinaţia iniţială de

reşedinţă şi, în egală măsură, de punct defensiv în faţa diverselor atacuri venite dinspre oraş sau dinspre Tirolul medieval. Se spune că acest principe se ascundea aici de mânia orăşenilor oprimaţi.

Zidurile castelului au fost construite în secolul al XII-lea şi, odată cu ele, şi cele şapte turnuri de observare ale sale. În curtea interioară a castelului, „verticala” este dată de linia abruptă şi greoaie a Turnului del Mastio, o construcţie rigidă datând de la sfârşitul secolului al XIVlea.

După căderea dinastiei „della Scala”, castelul a fost folosit de către veneţieni ca depozit de arme. În jurul lui 1700 fortăreaţa găzduia deja Academia Militară şi, astfel, îşi pierdea definitiv proprietăţile de reşedinţă. Abia în 1923, arhitecţii timpului reuşesc „îndepărtarea” formelor arhitectonice militare severe şi „înlocuirea” acestora cu forme dulci, renascentiste sau limpezi şi drepte, caracteristice goticului târziu. Bombardat în cel de-al doilea război mondial, Castel Vecchio a fost lăsat în paragină o perioadă. Abia în 1964 a fost readus la lumină, tot atunci când a fost descoperită şi restructurată antica „Porta del Morbio” (datând, pare-se, din secolul al XII-lea). Astăzi, în cele 29 de săli ale sale, Castelul găzduieşte opere de artă provenind dintr-o lungă perioadă de timp, de la epoca paleocreştină şi până către sfârşitul secolului al XVIII-lea.

7 secole peste podul dinastic „della Scala”

Peste Adige, exact în faţa Castel Vecchio, se află Podul „della Scala”. Construit pe trei arcade inegale în a doua jumătate a secolului al XIV-lea, acesta a fost bombardat de germani în timpul celui de-al doilea război mondial şi reconstruit integral în 1950 din bucăţile originale găsite pe fundul fluviului. În prezent, la fel ca şi Ponte Vecchio din Florenţa, Podul „della Scala” este accesibil doar pietonilor şi este închis oricărui alt tip de trafic.

Dinastia „della Scala” era la origine o familie de comercianţi de lână, extrem de agilă şi de orientată în timp, care a reuşit să urce rapid pe scara socială. Graţie primului reprezentant al familiei, Mastino I, familia este introdusă în posturile-cheie administrative şi religioase ale oraşului.

La moartea lui Mastino I succede la conducerea oraşului Alberto I care devine şi primul Domn de Verona. Acestuia îi urmează Bartolomeu (pe vremea acestuia se pare că a avut loc povestea de dragoste între Romeo şi Julieta), Alboino şi, în final, cel care „a scris” cea mai frumoasă pagină din istoria Veronei: Cangrande I della Scala. El fortifică Verona prin ziduri puternice şi o ridică la nivelul şi pretenţiile celor mai importante oraşe ale Europei.

„Arcul” dinastic al Gavilor

În partea dreaptă a castelului, într-o zonă verde, cu deschidere amplă spre malurile Adige-ului, se află Arcul Gavilor, o constructive ale cărei origini merg mult înspre secolul I d.Ch. şi aparţinând arhitectului roman Lucio Vitruvio Cerdone. Semnătura artistului pe monument, un fenomen foarte rar în perioada clasică, e doar unul din aspectele care au creat faima monumentului ridicat pentru celebrarea uneia dintre cele mai importante familii din Verona romană, Gavia. În perioada medievală, Arcul, folosit ca intrare principal în cetate, cuprindea zona dintre zidurile cetăţii şi Turnul Ceasului.

În 1800 însă, francezii au decis demolarea acestuia întrucât încurca traficul militar. Pietrele monumentului au fost mutate astfel în Piaţa Citadella şi mai apoi în Arena veroneză. În 1932 acesta a fost reconstruit din blocurile şi pe locul iniţial.

Liniştea de sub marmura eternă

Foarte aproape de Castel Vecchio, la îmbinarea strâmtă a două străzi pavate cu marmură, se găsesc cele cinci morminte aparţinând familiei „della Scala”. Realizate în cel mai pur stil gotic cu putinţă, acestea sunt protejate de fine şi originale împletituri din fier forjat. Cel mai interesant din cele cinci morminte este mormântul lui Cansignorio care se apropie ca şi linie decorativă şi complexitate de Catedrala Domului din Milano. În vârful mormântului, statuia ecvestră a prinţului domină înălţimile şi mulţimile deopotrivă.

Cercetările arheologice în Palatele dinastiei “della Scala”

La sfârşitul anilor ‘70, Primăria din Verona a iniţiat lucrările de restaurare a complexului

„Palazzo del Capitanio” din „Piazza dei Signori”. Urmele descoperite aici au scos la lumină numeroase resturi arheologice romane şi medievale care au transformat ulterior aceste cercetări în cele mai complexe descoperiri din nordul Italiei. În perioada romană, până în secolul al V-lea d.Ch., zona era ocupată de case private care se restructurau frecvent. În secolul succesiv, casele au fost rând pe rând abandonate şi, după o lungă perioadă de decadenţă urbană care va dura până în secolul al X-lea, terenul afferent acestora a fost cultivat. În secolul al XI-lea se înfiinţa aici cimitirul „S.Maria Antica” abandonat şi el un secol mai târziu. În secolul al XIII lea, Alberto I della Scala se împroprietăreşte peste întreagă zonă şi construieşte palate peste urmele edificiilor anterioare, respective ale cimitirului…

Imagini din Verona

Biserici Italia: San Fremo

Biserica San Fremo

Imagini Verona

Pe strazile din Verona

Atractii Italia: Statuie Julieta din Verona

Statuia Julietei

Distractii in Italia: Biciclete antice in Verona

Pe bicicleta, prin Verona

Atractii Italia: Amfiteatrul roman Verona

Arena din Verona vazuta de sus

Verona in love

Verona in love 🙂

DESPRE CARPATAIR:

Infiintata in 1999, Carpatair este in prezent cea mai mare companie aeriana regionala din Europa de Sud-Est operand in principal pe piete regionale. Incepand cu 2000 Carpatair a dezvoltat la Timisoara cel mai performant hub aerian din Romania. Carpatair opereaza in prezent pe 7 aeroporturi interne si 14 aeroporturi externe. Numarul total al zborurilor regulate operate de companie este de peste 200 de zboruri/saptamana spre 21 de destinatii din 5 tari.

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest