Ieri, am ajuns si pe la conferinta de presa de la Wizz Air. Era un subiect controversat, cel al taxarii bagajelor de mana, asa ca nu puteam sa lipsesc sa aud explicatiile reprezentantilor companiei aeriene. Si iaca ce am aflat de la Daniel de Carvalho, Corporate Communication Manager la Wizz Air.
Deci, s-o luam cu inceputul. Aparent, una din principalele probleme cu care se confrunta companiile aeriene (dar si pasagerii) sunt bagajele de mana… ma rog multimea lor. In primul rand, se pierde timp (iar o companie low-cost este permanent sub presiunea de a pleca din nou cat mai repede), dar si avionul fiind mai greu, se consuma mai mult combustibil, deci costuri. Adevarul este ca si eu cand am mers cu Blue sau Wizz, multi pareau sa-si care si mobila cu ei in genti de rafie luate la bord.
Dar sa revin la subiectul zilei. Pe ici, pe colo, pe la colturi s-a mai discutat despre bagajele de mana. S-a incercat cu cerberii de la aeroporturi, dar pot fi driblati. Asa ca Wizz-ul s-a apucat sa testeze cum ar fi sa introduca o taxa la bagajele de mana… evident la cele mai voluminoase. Si a tot testat vara asta pe ruta Londra – Katowice si a ajuns la concluzia ca le aduce beneficii. Iar calatorii se gandesc de doua ori daca sa-si ia tot sifonierul cu ei.
Deci, cu incepere de azi, alaturi de plata pentru bagajul de cala, se vor plati si bagajele de mana mari. In cazul rucsacelor mici, posetelor sau gentilor de laptop (dimensiuni pana la 42x32x25cm, adica 30 litri), transportul va continua sa fie gratuit. In urma testelor de pe ruta Londra – Katowice, Wizz a hotarat sa creasca dimensiunea bagajelor de mana acceptate la bord (in cazul testului, era vorba de bagaje de 45 litri, dar acum au ridicat la 60 litri adica 56x45x25cm), dar sa le taxeze cu 10 euro. Atentie, e mai bine sa platiti pentru bagajul de mana mare on-line. Daca ajungeti la aeroport, va trebui sa platiti 20 euro, iar daca va prind la usa avionului ca i-ati driblat pe cei de la check-in, o sa platiti 30 euro.
Evident, noua masura o sa le aduca niste bani in buzunarele Wizz Air, asa ca s-au gandit sa ii imparta si cu pasagerii, dar nu doar cu cei care platesc pentru bagajul de mana, ci cu toti. Asa ca tot de azi, pretul la toate biletele Wizz Air (mai putin cele spre si dinspre Ucraina), se reduce cu 5 euro.
A… si sa nu uit… daca cumparati lucruri prin magazinele din aeroport, acestea vor fi acceptate la bord fara costuri suplimentare.
In concluzie, daca preturile WizzAir pentru o anumita destinatie va convin, ganditi-va foarte bine ce este realmente nevoie sa va luati in respectiva calatorie si cum va veti aranja bagajele – cala / mana / dimensiuni… Si daca aveti de gand sa va luati un bagaj de mana mai mare, nu uitati sa platiti on-line ca la aeroport va fi mai scump ! A… si inca ceva.. nu am auzit nimic cu privire la greutate, ci doar la dimensiuni 🙂
[mwi-product sku=”WIZZ-Navy-Blue,WIZZ-Air-Black-Grey,WIZZ-Air-Navy-Pink” img_width=”200″ desc=”false” type=”add” btn_color=”blue” btn_link=”button” cols=”3″ ]
10 kg la bagaj de cabina 🙂
E o decizie normala si pana la urma de bun simt. Mi s-a intamplat de multe ori (si nu doar pe rute low-cost) sa ajung in avion si sa ma trezesc ca nu am loc sa-mi pun rucsacul pentru ca X sau Y are cu el o geanta de voiaj cat bagajul meu de cala. Taxa asta aditionala nu afeacteaza pe nimeni care are ceva bun simt si logica, chiar mai mult e bine venita 🙂
Da de unde!Am venit odata cu o cursa Wizzair de la Londra la Budapesta.Era inainte de Craciun.Nu m-a taxat nimeni pentru ca depasisem greutatea la bagajul de cala, iar ungurii calatoreau lejer la mamica lor de sarbatori cu valize-dulap, bagaje de mina enorme.Ma mir ca nu a cazut avionul in Dunare.
Sa tot iei avionul de la Budapesta.
IATA zice asa:
” Cabin baggage should have a maximum length of 56 cm ( 22 in ) , width of 45 cm ( 18 in ) and depth of 25 cm ( 10 in ) including all handles , side pockets , wheels etc.”
Dar sa fim intelesi, asta e un guideline (adica un set de conventii de buna-purtare) nu o regula.
Astia de fac bagaje (samsonite and others) s-au adaptat la regula si si-au facut un bagajel care sa intre fest in cotetzu ala de pe aeroport. Prin urmare, tu ca si cumparator luai trentzele, le zvarleai in papornita si totul era kosher.
In general, companiile low-cost impuneau dimensiunile standard (sau mici variatii) si in plus o limita de greutate, care limita se aplica au bah in functie de cum se scula nenea sau tanti in ziua respectiva. Asa ca inainte sa pleci cu low-cost ii mai dadeai si o cantarire sa nu-ti gaseasca bagaju’ obez si sa te slabeasca de niste zeci de iepuroi.
Acu Wizz s-a trezit ca profitu’ nu e cat trebuie pentru ca cine trebuie sa ia prima de craciun. Drept urmare a zis : ” Ia sa circule pulime….clientii nostrii dragi cu poseta plic si daca vrea bagajel de mana normal sa plateasca 10 iepuroi grasi sau 20 de iepuroi grasi sau 30 de iepuroi grasi, in functie de cat de smecheri ie si cat arici la buzunare poseda”. Dupa ce s-a redactat comunicatu’ a iesit un baiat/fata de la PR si-a zis ” Haide bre, chiar asa sa le-o facem la astia. Scade-acolo 5E de la fiecare bilet ca tot in norma suntem si da bine la fraie…pardon potentiali clienti”.
Problema in fine e bicefala, ca USL-ul, dar ma rog, acolo sunt mai multe capete si nici un creier.
1) Vrei sa circuli cu Wizz! Ai bagajel de mana standard cu care acum te-ai putea sterge in partile moi daca n-ar fi aspru. Altfel trebuie sa platesti minim 10E.
2) Vrei sa circuli cu Wizz! Circuli cu printzul consort/printzesa consoarta intr-un WE. In general, daca nici unu nu tine sa se uite dimineata la taburetu cu ciucuri de matase primit zestre de mamaie, te cam poti descurca cu un bagaj de mana fiecare. Acum nu te mai descurci decat daca vrei sa intri in categoria zgarie-branza crunta (si incepi sa renunti la lucrurile ne-esentiale si sa iei doar 1 periuta de dinti … etc). Asa ca platesti sa zicem 10E ca esti informat si iti iei 1 bagaj de mana normal si unu portie tip bebe. Se scad 10E la 2 persoane biletu de avion si ajungi pe 0 (dar cu o multime de griji in plus).
Daca nu simti criza si alegi sa-ti pastrezi life-style-ul de burghez imputit platesti 10E in plus (pentru ca meriti).
PS: Acum, io-s de acord cu unii dintre voi, cum ca unii isi aduc toata ograda bunicilor in bagajul de mana. Dar pentru a scapa de ei solutia e simpla. Trebuie aplicata la sange regulile:
a) sa intre in cotetz
b) sa aiba sub X kg. (Nu mai zic ca si aici e o magarie crunta. Un troller cabin-size cantareste vreo 3kg, asa ca in general greutatea bagajelor pe care ti-o poti lua cu tine e destul de limitata.)
c) Daca nu (a si b) taxa de bagaj de cala (80E sau cat o mai fi).
Imi raspund singur ca sa nu mai fie dubii ca am probleme la mansarda.
N-as fi asa suparat pe ei dar sunt cazuri (destul de multe) in care mai ieftin iesi cu zboruri de linie si nu mai ai sentimentul ca esti singurul din avion care nu lucreaza in constructii.
Astia de la Wizz sunt probabil cea mai prin definitie linie de low cost din Romania, avand biletele cele mai ieftine (mi-aduc aminte ca acum 3-4 ani am zburat pan’ la Roma cu vreo 10 euro dus-intors!). De aici, tot probabil, unele frustrari de natura financiara care au determinat aparitia la tot felul de costuri suplimentare mai mult sau mai putin optionale: de la taxa bancara (care, daca mi’aduc aminte bine, la plata prin OP era 0 la inceput, apoi 10, atingand un nesimtit 25 ron, ramanand ultima oara la 17 lei), la cardurile Wizz cu bcr, de la clubul Xclusivistilor, la tot felul de servicii maruntisuri pe care le poti plati. Parca totusi taxarea unui bagaj de mana (caci despre asta este vorba; nimeni nu pleaca intr-un city break doar cu laptopul sau poseta, dar nici nu este nevoie de un bagaj de cala) depaseste o limita chiar si pt low-costuri. Ryanair, te asteptam cu drag si’n Bucuresti!
Eu am bilete deja cumparate pentru un zbor cu ei, pe data de 27 octombrie. La momentul cumpararii biletului nu era in vigoare aceasta noua regula absurda. Eu cum fac acum… ma duc la aeroport si risc sa platesc 30 de euro (mai mult decat am dat pe bilet?!)? Sau pentru biletele deja cumprate nu se aplica?
Citez din comunicatul lor de presa:
„Noua politică nu se aplică rezervărilor făcute înainte de 4 octombrie sau pentru zborurile ce decolează înainte de 24 octombrie, excepţie făcând ruta de probă Londra-Katowice, pe care această politică este deja valabilă”.
Daca ai cumparat biletele inainte de 4 octombrie (adica pana miercuri, inclusiv), taxa nu trebuie platita.
Multumesc frumos! Biletele sunt cumparate inainte, deci ar trebui sa stau linistita. In teorie cel putin…
Nu recomand aceasta companie, daca nu mergi cu mainile in buzunar risti sa platesti in plus.Povestea din articol cu cei care aparent cara mobila in plasele de rafie indica clar subiectivismul naratorului.Tendinta de-a baga mana parsiv in buzunarul clientului se poate sesiza printr-o simpla vizita pe site, incercati achizitionarea unui bilet, o multime de informatii si oferte pe parcursul desfasurarii achizitiei si la final nu stii sigur in cat trebuie sa se incadreze dimensional bagajul pe care l-ai ales.Care e diferenta de dimensiune intre cel de 23 kg si 32 kg? De ce aceste informatii nu sunt prezentate deschis de exemplu in rubrica de informatii in momentul efectuarii achizitiei.Daca scopul ar fi reducerea greutatii si dimensiunii bagajului din avioane si nu jecmanirea clientilor sunt sigur ca altfel ar fi construit siteul.Faza cu impartitul banilor e cea mai tare, stai linistit ca si-au facut astia calculele.In rest multumim pentru munca depusa.Spor in toate!
Buna seara as vrea sa stiu si eu ce se permite sa ai in bagajul de 32 kg si ce nu se piermite va rog frumos ca nu stiu e pentru prima oara cand calatoresc cu bagaj de 32kg.