Am citit pe niste site-uri ca anul acesta romanii au redescoperit Romania. Ca or fi fost impinsi de blogosfera mai mult sau mai putin turistica, de campaniile ministerului sau de bugetele mai reduse pentru vacante, se pare ca toate cifrele confirma ca a crescut numarul celor care viziteaza Romania. Un loc foarte bine venit de altfel… In acelasi timp, am asistat la aparitia a numeroase site-uri care sa-i indrume pe turisti, sa le dea informatii, sa isi reserve cazari. Unul dintre acestea este Holario, un soi de site 3in1 (ca detergentii): iti face ruta, afli amanunte despre ce sa vezi si, colac peste pupaza, poti sa iti rezervi si tot soiul de cazari. Asa ca m-am gandit sa o rog pe Cipriana Turcanu, initiatoarea acestui proiect, sa ne impartaseasca mai multe despre Holario.
Buna, Cipriana!… Mai intai, sa incepem cu prezentarile. Cine este Cipriana Turcanu si cu ce se ocupa?
Cipriana, o tanara albaiulianca pasionata de meseria ei, marketingul, si mandra de Romania. Combinatia a avut ca rezultat pasiunea pentru descoperiri. Asa ca mi-am propus sa descopar Romania pentru mine si sa o promovez mai ales in randul romanilor, care, intre noi fie vorba, nu prea isi cunosc tara si nici nu prea sunt mandri de ea, si, de asemenea, in randul strainilor. Welcome to Romania – Land of choice :).
Stiu despre tine ca iti place sa calatoresti prin Romania. Care sunt cele mai faine locuri pe care le-ai vizitat prin tara (Alba-Iulia nu se pune :)).
Trebuie sa recunosc ca nu sunt diferita fata de restul romanilor in ceea ce priveste preferintele. Banal – Moldova, Delta, varful Retezat, Mamaia, Cimitirul Vesel. Sau spectaculos? Ochii mei se bucura, sufletul mi se umple atunci cand vad spectacolul naturii, jovialitatea oamenilor, impreuna cu prietenii mei. Un ochi imi rade – 🙂 Land of choice, un ochi imi plange – 🙁 Land of choice. Cateodata, alegerile oamenilor ma bucura si acolo un ochi imi rade. Din pacate, mai sunt si locuri unde alegerile s-au facut pornind de la nevoi si de la lipsa de bani sau educatie. Ma simt obligata sa ii promovez pe primii si sa incerc sa-i sprijin discret, adica sa nu urlu in gura mare, ca presa, nu de alta, dar, din pacate, presa straina va prelua cu prioritate cancanurile si denigrarile si va trece superficial peste adevarata frumusete pe care o apreciem eu si cei peste 65% dintre romanii care isi petrec concediile in Romania.
Si de ce ti-a venit prin minte proiectul Holario?
De cativa ani am avut ghinionul sa fiu cea mai activa din grupul meu de prieteni. De aici si oportunitatea de a concepe traseul vacantelor. Le numesc vacante chiar daca nu mai suntem studenti si intre timp majoritatea dintre noi au familie si copii, iar vacanta a devenit concediu.
In fiecare an aceeasi intrebare: „what we wanna do next?”. Si ghici cine avea de lucru? 🙂 EU (din pacate, nu Uniunea Europeana, ci eu) :)! Asa ca da-i si lupta cu netul!!… si Google… si Google azi… si Google maine… si Google poimaine si cine a spus ca internetul este mare nici nu banuieste cate site-uri exista pe turismul romanesc si la fel nu poate banui cate dintre ele au informatii expirate. Pensiuni care s-au desfiintat sau au ars, tarife care nu mai au nicio legatura cu realitatea, facilitati noi pe care nu le gasesti decat dupa ce sapi doi metri sub nivelul Google. Dupa ce am gasit informatiile si am muncit zile in sir sa realizez o excursie, intotdeauna se gasea cate un prieten „destept” care sa spuna ca el, de fapt, nu vrea sa stea in jacuzzi cu apa termala iarna, ci ca vrea sa stea in zapada la Arieseni. Si, uite asa, reload! Asa ca m-am gandit ca la fel ca mine sunt multe Cipriene care trebuie sa faca reload, reload, reload si ca ar fi bine sa existe un loc unde sa gasesc toate informatiile, sa-mi fac o excursie pe care sa o supun aprobarii grupului in timp ce o creez, iar la sfarsit sa fac rezervarile fara sa fiu nevoita sa mai sun de 10 ori pana il gasesc pe nenea Ion de la Pensiunea 3 Lalele.
Apropo, de unde vine numele de Holario? Vine de la “Iolarioooo”?
Pentru noi, Holario este un simbol al pasiunii pentru munte, pentru mare, pentru natură, pentru locuri feerice, pentru România noastră frumoasă. Prin Holario.ro, ne dorim să transpunem ca într-un ecou, printr-un canal direct, pasiunea pentru țara noastră.
Personal, Holario este expresia spiritului meu vesel si deschis, expresia spiritului romanesc.
Cel putin, eu asa ma vad, nu stiu cum ma vad altii:).
Hai sa intram putin pe site… In primul rand, vad o harta a Romaniei si niste bulinute rosii, galbene si albastre cu niste cifre in mijloc. Ce vor sa insemne acestea?
Atunci cand am inceput proiectul Holario nu am banuit cate destinatii pot exista in Romania. De abia dupa ce am inceput sa populam baza noastra de date am constatat ca, utilizand harta pusa la dispozitie de Google, suntem in situatia de a avea bulinute langa bulinute, si acesta a fost doar inceputul. Atunci cand am ajuns la peste 10.000 de destinatii, harta a devenit foarte aglomerata. Atunci cand am ajuns la 20.000 era destul de greu sa mai intelegi ce se vede si ce nu se vede pe harta. Asa ca acum, cand am ajuns la aproape 30.000 de destinatii, fie ele unitati de cazare, restaurante, baruri sau alte destinatii turistice, daca nu am fi gasit o solutie, harta noastra ar fi fost ca in metrou in Bucuresti la o ora de varf. Asa am venit cu ideea de a concentra obiectivele astfel incat sa permita o manipulare eficienta a informatiilor pe care le putem furniza despre pozitia pe harta a unitatilor de cazare. Apropiind harta, bulinutele se desfac in mai multe bulinute, si mai multe bulinute se desfac in si mai multe bulinute si in concluzie ideea este ca numarul de puncte afisate pe harta pe 1 cm2 se pastreaza constant. Apropiind suficient de mult harta, o sa vedem toate destinatiile posibile.
Sa zicem ca as dori sa merg intr-o zona pe care am batut-o mai putin… Sa zicem prin Gorj (ultima data am fost pe acolo in 1999). Cum ma ajuta Holario sa imi organizez excursia?
Daca planuiesti o excursie, iti recomand sa intri in meniul „Destinatii” => submeniul POI (points of interest) si de pe harta selectezi judetul care te intereseaza, in cazul tau, Gorj (in momentul de fata, in Gorj avem 294 de obiective incarcate pe site), dupa care bifezi in casutele de sub harta obiectivele care te intereseaza. In momentul in care faci click pe un obiectiv, acesta iti este localizat automat in harta interactiva din dreapta-sus, unde este o scurta descriere si ai buton de a o adauga la excursie. Asadar, in timp ce descoperi locuri interesante din Gorj, ai posibilitatea de a-ti contura excursia. Si in plus ai posibilitatea de a adauga si unitati de cazare in lista ta, pentru ca ulterior sa poti face si rezervarea.
Daca, spre exemplu, plecati in excursie in grup, ai posibilitatea de a da share la ceea ce ai lucrat si prietenilor tai, atat pe Facebook, cat si pe mail.
Cum pot sa aflu ce e de facut prin Gorj si in plus pe unde sa ma dau cu masina?
Dupa ce ti-ai ales punctele de interes din lista si le-ai adaugat la excursia ta, in meniul Excursie => submeniul Detalii se afiseaza itinerarul pe harta si detalii de tipul: consum estimat, durata, cost etc. si ai posibilitatea de a le tipari. Odata ce selectezi din meniu Excursie, poti selecta submeniul Lupa, acolo o sa iti dea posibilitatea, cu ajutorul unei lupe, sa vezi punctele interesante de pe langa traseu cu pornire de la prima destinatie. Deci, poti sa folosesti lupa ca sa vezi si sa o folosesti pentru a descoperi locuri in jurul destinatiei.
Sa revenim la functiunea de rezervare unitati de cazare. Voi prezentati doar hoteluri sau si alte tipuri de cazare?
Pe Holario.ro se pot face rezervari la pensiuni turistice, pensiuni agroturistice, vile, cabane, hoteluri, moteluri, practic pe site se gasesc toate tipurile de unitati de cazare.
Cum pot face o rezervare pe Holario?
Aproape din toate meniurile sau submeniurile se poate ajunge la rezervare. Acolo unde apare o referire la unitati va exista intotdeauna si butonul de rezervare. O sa va prezint doua dintre metodele care pot fi folosite.
– 1. Din caseta de cautare din partea stanga a site-ului, dupa ce gasim ceea ce cautam, apasam butonul „Rezervare” si avem 10 minute la dispozitie sa completam detaliile referitoare la numarul de nopti, de persoane, tipul camerei, precum si alte detalii necesare pentru a finaliza rezervarea.
– 2. Din meniul „Destinatii” (submeniurile Harta sau POI – points of interests), dupa ce alegem de pe harta interactiva locatia dorita, apasam butonul „Rezervare”, urmand pasii enumerati mai sus.
Personal, sunt mai obisnuit sa rezerv hoteluri pe site-uri precum Agoda, Booking sau HostelWorld. Pentru Agoda trebuie sa platesc cazarea pe loc, in momentul rezervarii, cu cartea de debit/credit, Booking vrea si el carte de credit, dar poti sa anulezi rezervarea pana cu 48 de ore inainte de a sosi acolo, iar HostelWorld imi ia automat 10% din pretul camerei. Cum e la Holario? Platesc ceva in avans? Trebuie sa va platesc vreun comision?
Rezervarea prin Holario.ro nu are comisioane de rezervare. In momentul acesta majoritatea unitatilor de cazare cu care avem contracte de reprezentare nu ne-au solicitat sa garantam decat prin confirmare pe e-mail. Oricum, sistemul informatic va face o statistica nu doar legata de unitati, ci si de clienti. Cei care vor abuza de gentleman agreementul pe care il au cele doua parti – unitatea de cazare si turistul – si care este girat de Holario vor fi monitorizati, iar unitatile de cazare vor putea solicita si plata in avans.
Cum sunt preturile de pe Holario comparativ cu preturile pe care le-as primi daca as contacta direct hotelul?
Cu siguranta, Alin s-a straduit ca preturile sa fie cele mai mici sau cel mult egale cu ceea ce ati primi daca ati suna direct. Alin este seful echipei tehnice care asigura integritatea datelor, gestioneaza rezultatele preconizate si relatiile dintre partenerii strategici. Totodata, el este responsabil cu dezvoltarea si mentinerea relatiilor pe termen lung intre Holario-Clienti-Unitati turistice, cu scopul de a imbunatati termenii si conditiile comerciale si de a asigura continuitatea si flexibilitatea ofertelor pe care le punem la dispozitia clientilor portalului Holario.ro.
OK… intru, imi fac rezervarea… primesc vreun voucher pe mail? Ce alte informatii primesc?
Deocamdata nu avem o politica de vouchere stabilita. Intentionam ca, incepand din primavara, sa demaram un amplu program de marketing incluzand vouchere, carduri, promotii, astfel incat, pe langa calitatea serviciilor, sa venim si cu mici atentii pentru cei care aleg sa aiba incredere in noi.
In schimb, vei primi un e-mail de informare asupra rezervarii realizate, in prima faza. Daca timpul este foarte scurt, echipa holario va interveni pentru confirmarea rezervarii si iti va trimite, in cateva ore, un raspuns de confirmare.
In cazul in care timpul este suficient, se urmeaza procedura standard, si anume pensiunea preia rezervarea si o confirma sau informeaza turistul asupra eventualelor probleme aparute. In permanenta, colegii mei de la relatii cu clientii vor fi pregatiti sa raspunda solicitarilor tale daca este cazul.
Cate detalii pot afla de pe Holario despre vreun hotel sau altul? Daca eu vreau musai cazare cu sala de gimnastica?
Partea de cautare detaliata este aproape finalizata si iti va permite sa faci aceste cautari cat de curand. Datele exista si doar sistemul de sortare este inca in lucru.
Momentan, fiecare unitate de cazare are o descriere foarte detaliata a facilitatilor pe care le poate pune la dispozitia turistilor si care poate fi vizualizata in momentul in care sunteti pozitionati pe unitatea turistica.
De cate ori imi rezerv camera pe vreundeva, ma uit la review-urile hotelului. Nu ma uit pe tripadvisor pentru ca acolo cei care dau feedback scriu fie la manie, fie daca chiar au fost incantati de respectivul loc, de aceea prefer review-urile de pe Agoda sau Booking. Are si Holario un sistem in care turistii pot da note sau sa comenteze?
Dupa un sejur, invitam turistii prin e-mail pentru a da note si a scrie un comentariu pentru a veni in ajutorul altor turisti care isi planifica o vacanta.
Toate comentariile, atat cele pozitive, cat si cele negative, sunt publicate dupa ce verificam daca nu contin obscenitati. Suntem convinsi ca, odata cu trecerea timpului, vom vizita toate unitatile de cazare si vom oferi turistilor informatii de cea mai buna calitate.
Ce inseamna “contul meu Holario?”. La ce imi foloseste?
Nu este neaparat relevant sa ai cont pe Holario, te poti loga cu orice (FB, Yahoo! etc.). Iti foloseste, ca si in cazurile celorlalte, sa poti salva sau sa poti vedea excursiile salvate, DAR nu-ti trebuie neaparat.
In „contul meu” poti sa-ti administrezi usor toate rezervarile, sa-ti salvezi excursiile pentru a le putea studia ulterior sau, pur si simplu, pentru a le impartasi cu prietenii online. Daca nu ai cont de Facebook sau Yahoo!, nu dorim sa te privam de posibilitatea de a impartasi cu alti prieteni excursia pe care ai programat-o, de aceea am creat aceasta functiune.
Si cum e daca, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa-mi anulez rezervarea?
Iti poti anula sau modifica rezervarea folosind „Contul meu Holario” cu pana la 24 de ore înainte de momentul sosirii.
De cand ati dat drumul la Holario? Care sunt primele feedbackuri de la clienti?
As incepe prin a spune ca am pornit activitatea in februarie anul acesta si am lucrat la partea de proiectare, planificare, studiu etc., in perioada de vara si toamna am implementat multe dintre idei si am reusit ca la sfarsitul lunii octombrie 2012 sa lansam o versiune Beta a site-ului. Constienti insa ca daca vrem sa fim foarte buni sau cei mai buni, asa cum ne-am propus, trebuie sa culegem feedbackuri si sa incercam sa ne imbunatatim calitatea, am lucrat foarte mult si in continuare. Avem doua categorii de utilizatori ai site-ului. Prima categorie sunt cei care intra si nu sunt satisfacuti deloc, dar nu au nici rabdarea sau dorinta sa ne lase un feedback. Exista cea de a doua categorie, a celor carora le-a placut sau nu si care au lasat diferite sugestii. Luand in consideratie ceea ce ne-au sugerat acestia, dar neabatandu-ne de la planurile noastre, ci imbunatatindu-le, am pregatit pentru luna decembrie versiunea Beta 2. Cu cat avansam in proiect devenim mai pretentiosi cu noi insine si ne dam seama cat de vast este proiectul. Daca ai observat, EU a devenit NOI, asta pentru ca, daca in spatele proiectului a fost initial ideea mea, acum suntem o ECHIPA de peste 10 oameni care lucram aproape fara intrerupere sa transformam un vis in realitate. Ambitia si perseverenta noastra suntem convinsi ca se vor transforma intr-un produs apreciat si utilizat de romani si nu numai. Sa nu uitam, suntem cetateni europeni. In curand sper sa putem primi feedbackuri si de pe mobil. Adica, very soon see you on mobile version!
Multa bafta si sper sa butonez pe Holario dupa cazari prin Romania cat de curand.
Harta Holario
Puncte de interes
Adaugare puncte de interes
Nu se poate accesa site-ul http://holario.ro/versiunea1/ .
Parea promitator ce ati spus aici, chiar mi-a placut. Am vrut sa incerc si site-ul. Din pacate grafica e ingrozitoare, fonturile mult prea mari si overall pare o joaca de copii, nu ceva profesionist. Nu imi da inceredere deloc.
Trebuie sa spun ca blog-ul lui Imperator din punctul asta de vedere este mult peste ceea ce ati facut voi acolo. Nici harta nu functioneaza fantastic. Aceeasi problema de grafica. Sincer imi pare rau, mi-ar fi placut sa existe ceva de genul asta si in Romania. Uite aici un exemplu de cum ar trebui sa functioneze o harta interactiva: http://www.germany.travel/en/index.html. Bineinteles scopul e altul, dar sper sa va imbunatatiti site-ul si sa nu va dati batuti. Ideea e bune. Spor la treaba!
De acord cu Cata. Site-ul pare facut de un pusti de 10 ani. Harta este intr-un format in care iti prinzi mainile daca vrei sa si citesti ceva despre un obiectiv anume. Sa speram ca odata cu aparitia aici pe imperator vor incerca sa imbunatateasca ceva. Poate n-or fi nici fonduri disponibile, nu am de unde sa stiu.
Chiar o sa mai intru peste o anumita perioada de timp sa vad daca s-a schimbat ceva, in bine.
@Cata, @Floryn De acord cu voi, grafica nu e cea mai extraordinara in momentul de fata, insa se lucreaza la un redesign care sper sa fie gata cat mai repede. Daca aveti sugestii sau preferinte in ceea ce priveste site-ul din orice punct de vedere, le primesc cu interes pe email cipriana@holario.ro. Ma bucur ca apreciati initiativa si o sa muncim si mai mult sa va oferim un site asa cum va doriti si mult mai usor de utilizat.
@Bogdan Site-ul functioneaza, probabil a fost o problema de moment.
Multumesc pentru feedback.
Felicitari pentru initiativa! inca se mai poate lucra la imagine dar ideea si informatiile sunt foarte bune. Ma bucur ca v-am gasit site-ul; poate nu ar strica mai multa reclama, nu? 🙂 Succes!