Noutati pe cerul Europei – doua noi companii low-cost cu ambitii mari si prima companie low-cost long-haul din Europa!

Volotea.jpg

Daca, acum ceva timp, scriam despre noutatile de pe piata efervescenta a low-costurilor din Asia, iar saptamana trecuta despre ce curse noi mai apar in Romania, si am vazut ca au fost niste articole primite cu interes, m-am gandit sa scriu si despre ce mai e nou pe cerul Europei… Nu la fel de multe ca in Asia, dar exista doua noutati care merita sa fie urmarite.

Prima – este o noutate absoluta, este vorba de noua companie low-cost Volotea. Este un start-up chiar interesant, o noua afacere gandita de cei doi fondatori ai companiei spaniole low-cost Vueling, care dupa exit s-au hotarat sa ramana in businessul de aviatie si au venit cu conceptul Volotea. Ce vrea sa fie Volotea? Pai, conform declaratiilor proprii, se doreste sa fie “compania aeriana a oraselor mici si mijlocii” si doreste sa ajunga intr-un timp relativ scurt la dimensiunea unor giganti cum sunt EasyJet si Ryanair. Si au inceput in tromba: primul zbor s-a ridicat de pe aeroportul Venezia Marco Polo, iar pana la vara vor avea trei baze operationale in trei tari (Venezia Marco Polo, Ibiza si Nantes) si vor opera spre 52 de destinatii. Pe lista lor nu exista inca nicio ruta spre Romania, dar nu cred ca nu se vor gandi sa opereze spre un Iasi, Craiova sau Sibiu de pe baza din Venezia, mai ales ca Air One nu va mai zbura in Romania. Este de urmarit.

A doua – intr-o tara lovita de criza si pe o piata mancata de low-costuri care au dus la prabusirea Spanair, Iberia s-a decis sa isi lanseze propria companie low-cost Iberia Express. Asta a dus la miscari sindicale si la greve ale pilotilor Iberia, dar ce folos… Iberia Express s-a ridicat pentru prima oara de la sol in 25 martie 2012 si are deja numeroase rute interne si cinci internationale (Riga in Letonia, Mykonos in Grecia, Napoli, Dublin si Amsterdam). Se pare ca Iberia Express va prelua mai multe rute neprofitabile pentru compania-mama, Iberia, si s-ar putea sa se lanseze si pe rute dominate de low-costuri, printre care posibil si Bucurestiul.

WizzAir inoveaza din nou, descoperind un nou aeroport – aeroportul Debrecen. Primul pe ruta operata din Debrecen va fi Debrecen – Londra, iar primul zbor va fi in 18 iunie. O stire de interes pentru locuitorii din Crisana si posibil Maramures care vor dori sa calatoreasca la Londra la preturi faine.

Dar cea mai mare lovitura de pe piata europeana s-ar putea sa fie data de Norwegian Air Shuttle, una dintre companiile europene low-cost cu cea mai mare crestere din ultimii cativa ani. Acestia au comandat 6 Boeinguri 787 transcontinentale si isi doresc sa devina prima companie europeana low-cost pe distante lungi… Destinatiile anuntate de CEO-ul Norwegian Air Shuttle sunt New York, Bangkok si posibil Coasta de Vest a SUA. In plus, Norwegian Air Shuttle a anuntat cea mai mare achizitie de avioane din istoria Europei la inceputul anului – scandinavii vor achizitiona nu mai putin de 283 de avioane si optiuni pentru inca 152 pe langa cele 64 pe care le detin in acest moment. Si cum Norwegian zboara deja la Budapesta, Belgrad, Varna si Burgas, poate-poate o sa-I vedem si in Romania inainte de a ateriza la Bangkok!

Volotea.jpg

Volotea

Iberia Express.jpg

Iberia Express

Wizz Air.jpg

Wizz Air

Norwegian Air Shuttle.jpg

Norwegian Air Shuttle

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest