Am citit-o in dupa amiaza asta pe Airlines Travel si m-am gandit sa v-o spun si voua desi nu e veste buna. Wizz Air renunta la cursa Bucuresti – Budapesta cu incepere din 6 august. Am intrat pe site-ul Wizz Air si am simulat niste zboruri dupa aceasta data si se pare ca e adevarat. Ultima cursa Wizz Air Bucuresti – Budapesta va fi operata pe 6 august.
Cursa Bucuresti – Budapesta a aparut peste noapte in februarie cand s-a prabusit Malev-ul. Atunci zeci de companii aeriene s-au napustit sa acopere golul lasat de Malev intr-un aeroport central-european important asa cum este Budapesta, iar companile care opereaza in Romania nu au asteptat nici ele prea mult. Wizz Air a deschis Bucuresti – Budapesta (de fapt, au redeschis-o pentru ca mai fusese operata demult, la inceputurile WizzAir), iar Taromul si-a dublat capacitatea spre capitala maghiara. Dar fara un sprijin sustinut, gradul de incarcare a fost dezamagitor, asa ca nu exista nici o surpriza ca Wizz Air a decis sa renunte la o ruta neprofitabila. Marele castigator in toata aceasta miscare este Taromul care iata, castiga o noua ruta non-competitiva pe care poate face bani. Si ma astept sa creasca preturile, bucurandu-se de disparitia operatorulul maghiar.
Lasa, nu-i nimic, lasa sa faca treaba buna numai TAROM-ul, da-i incolo cu Wizzair-ul lor 🙂
Nu imi plac rutele non-competitive pentru ca automat preturile vor creste si asta ne va afecta pe noi, calatorii. Taromul ar trebui sa se concentreze mai mult pe telul de a deveni un „transfer airline”. Astazi, un blogger irlandez tocmai am aflat ca a zburat de la Budapesta la Tel Aviv via Bucuresti cu Taromul. Si asta e un lucru extrem de pozitiv din punctul meu de vedere.
Si ca veni vorba de Tarom. Imi place foarte mult ce face pe o ruta foarte competitiva cum e Bucuresti – Istanbul cu 3 operatori inclusiv unul low-cost. Si sper ca load factorul sa fie pe masura !
Mie pe 8 nu-mi apare cursa in site-ul wizzair.com!:( Ultima fiind pe 6 august la 20:10 la pretul de 243 lei pe segment! Multumesc pentru link!
Acum vreo jumatate de ora, imi aparea ceva pe 8… m-oi fi uitat eu gresit. Tot cam la 200 si ceva de lei
Pacat, eu cand am zburat pe ruta asta cu ei gradul de acoperire era de 100% in doua zboruri, si cam 80 % in alte doua. si credeam ca e profitabil pt ei.
Si eu zburat cu ei dus-intors pe 6 respectiv 8 iulie. Zborurile au fost amandoua pline 100%. Dar avut amandoua intarziere cate 1 ora. Poate or fi motive ‘operationale’ care stau la baza anularilor?
Wizzair a avut dintotdeauna un renume prost… din pacate…
@roryta, Wizzair e companie low cost, nu primeste bani de la stat ca sa lucreze in pierdere, asa cum primeste Tarom.E rau ca s-au retras, acum Tarom face 300 euro biletul pina la Budapesta si tot in pierdere va fi.
Hai sa fim seriosi! WizzAir a primit bani de la statul roman atat la Timisoara cat si la Cluj Napoca. In ceea ce priveste Aeroportul Timisoara deja este demarata o investigatie din partea Comisiei Europene pentru ajutorul luat de la stat pentru cursele operate pe acest aeroport.Cred ca se stie destul de bine ca operatorii low-cost negociaza la sange contractele si primesc ajutoare de la stat sub pretextul „promovarii” destinatiei respective.Ia cazul Ryanair care ia niste sume colosale de prin Italia si Spania.
@Julini
vorbesti prostii! o companie gen SRL nu poate primi bani de la stat. cu atat mai mult cu cat wizz air este o companie maghiara nu va primi niciodata bani de la statul roman. Nu inteleg de unde aberatiile astea. toti sunteti experti in aviatie si va dati cu parerea.
Taromul zboara cum zboara cu avioane de toata jena, nici nu miroase tarom pe langa o companie gen wizz air care are avioane de ultima generatie. Faptul ca are intarzieri, fiecare companie are asta…pornind de la air france si alte companii de linie toate au intarzieri..diferenta dintre low cost si cele de linie e ca pasagerii de pe cursele de linie stiu ce inseamna aia intarziere si nu fac scandaluri peste tot ca si taranii care merg cu low cost…din nefericire!