Nu am fost fascinat dintotdeauna de avioane. Cand eram mic, iubeam trenurile, cand eram cu mama la Sinaia sau Predeal, una din activitatile preferate era sa mergem la gara si sa vad trenurile cum trec… Erau multe marfare care nu prea imi placeau, dar in schimb, mai apareau si cele de persoane, colorate, haioase, mai ales cele din RDG sau Cehoslovacia. Asa ca in anii 90, am cucerit Europa cu trenul. Dar dupa ce m-am apucat de job, am inceput sa zbor, sa zbor foarte mult (acum, am peste 1 milion de kilometrii zburati). Daca la primul zbor, in 1991, mi-a fost tare rau, ulterior avea sa imi placa din ce in ce mai tare… cu cat zburam mai mult, cu atat imi placea mai mult, chiar am devinit fascinat de inaltimi… Asa ca atunci cand am primit invitatia de la Aventura Card pentru o tura deasupra nordului Bucurestiului, am acceptat-o instantaneu.
Am zburat de-a lungul timpului cu tot soiul de avioane. Am zburat si cu mega-Jumbo-ul Airbus 380, cel mai mare avion de pasageri din lume (pe ruta Paris – Johannesburg si retur), am zburat si cu avioane din care mai sarea cate un nit (Air Moldova pe timpuri) sau avioane care zburau intr-un singur motor pentru ca sa economiseasca carburantul (Avioimpex, o companie macedoneana care a sucombat intre timp sau Pelita Air din Indonezia), dar poate cele mai frumoase zboruri sunt cele cu asa numite “light planes” – avioane usoare, avionase cu 2 locuri (pilotul si pasagerul), folosite pentru agrement. Pe vremea cand eram student la Maastricht, in Olanda, in fiecare weekend, cerul era plin de astfel de avionase care survolau frumoasa zona sud-olandeza… si atunci chiar mi-as fi dorit sa fiu acolo sus ! Deoarece intr-un avion de pasageri, panorama este limitata, in schimb daca zbori cu un avion usor (sau elicopter), ai o panorama mult mai generoasa.
Prima oara, am zburat cu un avion usor in Nepal, la Pokhara. Am zburat cam o ora, ne-am ridicat la 4000 de metri si am ajuns destul de aproape de masivul Annapurna (cu 4 varfuri de peste 8000 metri !). Si a fost una dintre cele mai tari experiente din Nepal… Asa ca mi-as fi dorit sa repet povestea. Sincer, nu stiam ca poti zbura si in Romania, am mai vazut avioane mici pe cer, dar credeam ca sunt avioane private ale unora cu bani. Asta pana saptamana trecuta cand m-am trezit cu un mail de la Sebi care ma invita la o plimbare peste lacul Snagov.
Am pus mana pe net si am inceput sa studiez cine sunt baietii de la Aventura Card. Am descoperit ca sunt niste pasionati de zbor (spre deosebire de mine, stiu insa sa piloteze avioane :)) si efectueaza zboruri de agrement la Cluj-Napoca, Vatra Dornei si Bucuresti. M-am uitat pe ofertele de la Bucuresti – incep de la 129 lei pentru un zbor de 15 minute deasupra Campiei Romane si ajung la 529 lei pentru un zbor de o ora si jumatate pana deasupra Bucegilor. Par chiar super OK.
Am ajuns in locul de unde se decoleaza… aerodromul Sirna (o alta descoperire :)).. practic un camp cu iarba, bine batatorit. Dupa cateva minute, a aparut si avionul, alb, stralucitor, super fain ! Stralucea in soare. N-am stat foarte mult la discutie ca am si taiat-o… un galop scurt pe iarba si hop, eram déjà sus… dreapta, in departare se vedea Bucurestiul, in stanga, vedeam “turlele” de la Petrobrazi. Desi era soare si frumos, atmosfera nu era 100% clara ca altfel as fi vazut in mod indiscutabil si culmile Carpatilor (in zilele foarte clare, le puteti vedea cum urcati podul de la Otopeni)… dar asa, am vizionat Campia Romana, am traversat DN1, nu foarte plin la ora 17:00, sambata dupa-amiaza si ne-am indreptat spre Snagov… ai parte de o panorama interesanta – comuna (sau orasul, nu stiu exact), imbratisand lacul, stadionul echipei locale iti sare in ochi, dar eu am fost mult mai interesat de insula Snagov pe care rasareau turlele manastirii omonime. Aici, traditia spune ca ar fi fost ingropat Vlad Tepes, ucis in lupta pe undeva pe langa Snagov, dar ultimele cercetari indica manastirea Comana ca fiind locul unde se odihnesc oasele nelinistitului voievod (capul sau a fost dus insa sultanului, la Constantinopole).
Am survolat nu numai insula, ci si zona cu vile de vile, cu piscine aliniate aproape una langa alta si cu pontonul la lac… de altfel, pe lac se mai invarteau si niste salupe. Am pornit apoi spre celebra autostrada Bucuresti – Ploiesti. Recunosc ca nu am mers cu masina pe nou inaugurata autostrada si foarte probabil nici nu o sa merg prea curand pentru ca DN1 este mult mai accesibil dinspre Bucuresti. De altfel, in afara de vreo 2-3 TIR-uri si cateva masini, nu am vazut mare miscare pe autostrada… Traficul de DN1, desi destul de redus, era cel putin triplu fata de autostrada… poate cand o vor termina si o vor “trage” pana in Bucuresti sa fie mai folositoare !
Am revenit, survoland un sat plin ochi de solarii… La doi pasi de un lac, acolo, se pare ca chiar se face agicultura performanta… Mi-am adus aminte brusc de solariile de pe langa aeroportul Amsterdam – Schiphol, dar acolo sunt cu adevarat, foarte multe.. dar e bine ca si pe la noi, mai sunt….
Am revenit, am mai dat o tura de la revedere deasupra Snagovului, am trecut din nou pe langa releele care pe vremuri se ocupau de bruiajul Europei Libere si am aterizat inapoi la Sirna dupa o curba destul de stransa. Super tare ! A urmat un gratar bun si povesti de calatorie…
Sper sa revin cat de curand la Sirna, poate si pentru o tura mai lunga spre Crucea de la Caraiman. Cred ca tura aia e fabuloasa ! Dar pana atunci, va sugerez sa luati in considerare o plimbare cu avionasul pe deasupra nordului Bucurestiului pentru weekendurile voastre … si nu numai – daca nu stiti ce cadou sa-I faceti unui prieten sau unei rude, cred ca ar fi o surpriza minunata sa ii oferiti o plimbare cu avionul… o plimbare din care poti admira peisaje faine !
Pentru mai multe amanunte, aruncati o privire pe site-ul Aventura Card. Daca va place zborul, veti fi incantati ! Si nu o zic numai eu… cum am pus pozele pe Facebook in weekend, mai multi au sarit zicand “am fost, ce tare !”. Nu pot fi decat de acord 🙂
Imagini zbor Aventura Card
Asta-i avionul Apollo Fox
Gata de decolare
Primele imagini de peste Campia Romana
DN 1 si releul, probabil de la radio
Insula cu manastirea Snagov
Autostrada Bucuresti – Ploiesti
Satul cu solarii
Inca o decolare 🙂
[…] Experienţa lui Cezar Dumitru cu un avion uşor deasupra lagului Snagov. […]
Desi articolul e destul de vechi, pentru intrebarea mea n-am gasit alt loc mai potrivit: Ai reusit/apucat sa zbori cu Concorde-ul ? Sunt curios daca viteza de croaziera se situa undeva la 2 Mach, unii spun ca da, altii ca nu 🙂
Nu, se retrasese cand incepusem sa zbor intercontinental. Nici macar n-am apucat sa-l vad pe vreo pista de aeroport 🙂