Stiti de ce am deschis blogul asta in 2009 ? Unii dintre voi stiti, altii nu. Au fost 3 motive: primul, multa lume ma batea la cap “Deschide, bre, un blog. Ai fost prin atatea locuri, stii atatea locuri, ponturi cum sa calatoresti, destinatii mai putin cunoscute, trebuie sa le scrii undeva, sa afle lumea de ele”. Si blogul era un loc bun. Al doilea motiv a fost ca am vrut sa invat. Eu am lucrat toata viata in marketing si comunicare de cand mi-am inceput viata profesionala. Am facut zeci de reclame TV, evenimente, promotii, am umplut ziarele si revistele cu reclame, am pus reclame pe panouri din Albania pana in Moldova, am lansat marci célèbre prin toate tarile din Balcani, dar absolut nimic pe digital, nimic pe internet. Si sa nu stii internet pentru un marketer este un mare handicap. In momentul respectiv, lucram undeva unde nu aveam de-a face cu netul, asa ca m-am gandit ca deschizand un blog, pot sa invat in timp ce incerc sa-l cresc. Ma rog, al treilea motiv, jucam Travian (da, am castigat un server :)) si ma gandeam ca mi-ar trebui un alt hobby ceva mai folositor decat sa sparg satele vecinilor si sa le iau fierul si granele.
Asa ca am deschis blogul in noiembrie 2009. La inceput, a trebuit sa aflu de Blogspot si WordPress, cele doua mari platforme de blogging. Cum eram zero la programare, site-uri, wordpress-ul mi s-a parut mai complicat si am decis sa deschid blogul, folosind blogspot-ul. Apoi, incet, incet, am incep sa invat cum e cu refererii, cum cresc numerele de afisari, daca imi tai articolul in 2 si pun “citeste continuarea”. La vreun an, am descoperit ca Facebook-ul ajuta la trafic si mi-am deschis pagina de Facebook. La vreun an si jumatate si mai bine, am descoperit SEO si ce important e Google la trafic. In momentul respectiv, aveam cam 10% din trafic venind din Google. “Cum, tu nu scrii pentru Google ? Pai altii scriu numai pentru Google” mi-au ras in nas cunoscatorii… Bai, eu scriu pentru cititori :).
Incet, incet, am invatat. Nu neg, am fost si ajutat. Blogul a inceput sa creasca, sa fie cunoscut, sa aibe vizibilitate. Am inceput sa fiu invitat ici si colo, ba la o televiziune, ba printr-o excursie, dar interesul meu pentru cu ce se mananca internetul asta a ramas. Si este si un interes profesional… eu in marketing si comunicare lucrez, iar in ziua de azi cand presa scrisa scade, scade, scade (vedeti cate ziare si reviste dispar, mutandu-se pe internet, de la Descopera la Gandul si de la Newsweek la Cancan), iar multi din “A-type consumers” nu se mai uita la televizor, ci se muta cu arme, bagaje si timp disponibil pe internet, pentru un marketer sa stie internet este obligatoriu.
Asa ca mai asta-toamna, am aflat de o noua magie interneteasca. Se cheama “Remarketing”. Ce naiba e remarketing m-am intrebat. Pai e o metoda ca sa-ti loializeze cititorii si sa se intoarca inapoi sa te citeasca. Sa zicem ca tu ai intrat pe blogul meu, stai cateva secunde, nu te intereseaza ce ai vazut (slabe sanse la blogul meu :)) si pleci mai departe. Apoi, ma duc pe alte pagini de net si hop apare o reclama cu “Blog despre calatorii si vacante – Imperator Travel”. Fix ca in poza de mai sus. Si te urmareste reclama asta, oriunde te duci – pe Youtube, pe GSP, pe Adevarul, prin multe alte locuri unde sunt si GoogleAds.. Si apoi te-ai intors inapoi.
Nu am anuntat chestia asta. Dar am mai primit ba un mesaj pe Facebook, ba un mail “Bai, esti peste tot, pe orice pagina intru, dau de tine” :). Inteleg ca pe altii care au participat, i-a gasit lumea si pe site-uri porno. Banuiesc ca cititorii mei nu intra pe site-uri porno :).
Deci, ce s-a intamplat prin noiembrie – decembrie. Agentia Webdigital impreuna cu Standout au facut o campanile de remarketing cu 10 bloguri… 10 bloggeri mari, numai zidari, nu si calfe, bag eu de seama
Fost-au implicati Raluxa, exemplarul feminin istet, cult, haios si cu o tona de alte calitati, Bookaholic care confunda vodca cu cartile si le consuma in exces (cartile, desigur :)), Ionut zis si Clickio, unul din parintii acestei campanii, niste baieti iubitori de sport de la Digitalsport, Lavinia Biberi, motivantii de la Motivonti, Mini-technicus Nwradu, Petreanu pe care-l invidiez ca a fost in Iran mai recent decat mine, si niste oameni care umbla liber.
Per ansamblu, cele 10 bloguri au avut nu mai putin de 2,300,000 afisari (se sparie gandu’) si 5800 click-uri.
Ce s-a intamplat la mine ? Pai bannerul a fost afisat de 255,000 ori, am inregistrat 688 click-uri, ceea ce a dus la un cost mediu de 0,51 lei / click. Bugetul acestei campanii a fost de 350 lei.
Care au fost rezultatele calitative ? A scazut bounce rate-ul, a crescut timpul petrecut pe site, a crescut numarul de pagini vizitate de catre utilizatori, i-am tinut pe cititori mai aproape de ceea ce se intampla pe blog, i-am activat pe cititorii care devenisera pasivi.
A fost un experiment interesant… Si o lectie in plus de invatat despre internet.
Salut Cezar! Vezi ca a aparut oferta spre Peru, Madrid – Lima – Londra la 265 eur, da si tu un share sa afle lumea..:)
Receptionat, multumesc 🙂
Foarte interesant articolul….
Hotelurile fac acest lucru. Patesc de multe ori cu hoteluri din toată lumea ca după ce intru la ei pe site sa îmi apară reclama mereu
[…] remarketing-ului pe cititori ocazionali, care petrec puțin timp pe sit, care petrec mult timp de sit dar nu […]
Mie in ultimul timp mi-a scazut numarul de vizitatori pe site, foarte interesant ce ai scris mai sus. Multumim
Avem inca multe de invatat la partea de remarketing.