Haideti cu Imperator, de Anul Nou Chinezesc, la Hong Kong

Foc de artificii Hong Kong.jpg

De fiecare data cand sunt intrebat care e cea mai tare metropola din Asia pe care am vizitat-o, am un raspuns rapid – Hong Kong! Am fost cam in toate metropolele Asiei, de la Jakarta si Manila pana la Beijing, trecand prin Bangkok, Ho Si Min sau Chengdu, dar, in mod indiscutabil, Hong Kongul mi se pare cea mai interesanta metropola. De ce? In primul rand, desi este super modern, are o savoare indiscutabila de Asia (Singapore poate fi teleportat oriunde), are un vibe extraordinar, iar orasul vazut de sus de pe Peak este considerat (si nu de mine) cel mai frumos peisaj urban din lume… Sa povestesc de night market, de Simfonia Luminilor, de parcurile de sub Peak, de plimbatul prin insula cu tramvaiul supraetajat (am vazut prin multe locuri transport public cu autobuze supraetajate, celebrul double-decker londonez, dar numai in Hong Kong am vazut un tramvai double-decker… si de sus de la etaj ai o panorama excelenta strabatand insula!) Hong Kong a fost colonie englezeasca pana in 1997 si “the English touch” se vede… e cu adevarat un loc unde Estul intalneste Vestul…

Bon, ce sa va mai zic… Hong Kongul este un oras cu totul si totul extraordinar. As putea scrie pagini in sir, dar, cum am scris cate ceva pana acum, va recomand sa aruncati o privire pe articolele mele mai vechi.

Ei bine, principalul eveniment din viata orasului este Anul Nou Chinezesc. Este evenimentul nr. 1 in toata lumea chineza de la Jakarta pana la Beijing si este sarbatorit cu mult fast peste tot. Din pacate, singura data cand m-a prins Anul Nou Chinezesc in Asia eram in oraselul Chiang Rai din nordul Thailandei, dar si acolo era o micuta comunitate de chinezi, asa ca am asistat la dansul dragonului pe strazi. Dar, in marile orase ale Chinei, Anul Nou Chinezesc este sarbatorit in style si multi cunoscatori spun ca cel mai spectaculos loc unde sa-l sarbatoresti este Hong Kongul… Puteti sa aruncati o privire la spectaculosul foc de artificii de Anul Nou.

sau

In plus, compania aeriana locala Cathay Pacific organizeaza de cativa ani o parada de Anul Nou, un soi de varianta hongkongheza a carnavalului de la Rio :).

Ei bine, va propun sa mergem impreuna anul acesta pentru a sarbatori Anul Nou Chinezesc in Hong Kong, pentru a vedea cum se distreaza chinezii cu ocazia trecerii in Anul Calului. Deoarece calendarul chinezesc este lunar, anul nou pica de fiecare data in alta data, Anul Nou Chinezesc fiind sarbatorit pe 31 ianuarie 2014… Asa ca, daca aveti chef sa vizitati unul dintre cele mai vibrante orase de pe planeta cu ocazia celui mai important eveniment al anului, va invit sa mergem impreuna.

Planul este sa plecam pe 28 ianuarie din Bucuresti, cu o cursa a companiei Qatar Airways, sosind pe 29 ianuarie in cursul dupa-amiezii. Avem 5 zile la dispozitie in Hong Kong cand putem face ce vrea. Putem (si eu zic ca e obligatoriu) sa dam o fuga de o zi la Macao, in orasul cazinourilor, iar 4 zile intregi sa exploram Hong Kongul pe toate fetele, sa urcam la Peak, sa mancam in piata de noapte si sa admiram unul dintre cele mai fantastice spectacole de artificii de pe Pamant. Si, evident, sa sarbatorim Anul Nou Chinezesc pe 31 ianuarie!

Vom pleca din Hong Kong in data de 4 februarie, la un minut dupa miezul noptii, ajungand la Bucuresti in aceeasi zi la 12:25 via Doha cu Qatar Airways.

Cetatenii romani nu au nevoie de viza pentru Hong Kong sau Macao (dar evident ca e nevoie de pasaport), nu sunt riscuri de boli tropicale, iar vremea la inceput de februarie este in general buna (suntem in sezonul uscat) cu maxime de 18-20 de grade Celsius si minime in jur de 10 grade Celsius (pe cand in Romania inotam in zapada daca iarna asta va fi asa cum se prevede :)).

Aceasta tura o organizez impreuna cu prietenii de la Explore Travel cu care am mai organizat 2 ture din seria “Haideti cu Imperator in …” (in Nepal & Bhutan in 2011 si in Iordania in 2013).

Costul excursiei este de 1.250 de euro si include – biletul de avion dus-intors Bucuresti – Hong Kong cu compania de 5 stele Qatar Airways (cu toate taxele posibile si imposibile incluse), cazare la hotelul The Kimberley situat in zona Tsim Sha Tsui, foarte bine plasat… la 550 de metri de statia de metro Tsim Sha Tsui sau de Night Market si la mai putin de 1 km de extraordinara promenade de unde se vede Simphony of Lights in fiecare seara la ora 8:00, transferul de la si la aeroport si un tur de oras… in rest, decidem impreuna ce si cum…

Mai multe amanunte gasiti aici.

Sau ma puteti intreba pe mailul imperatortravel@yahoo.co.uk sau pe Dragos la dragos@exploretravel.ro

Sursa foto

[mwi-product sku=”TA006,A6,PORGAT001″ img_width=”200″ desc=”false” type=”add” btn_color=”blue” btn_link=”button” cols=”3″ ]