De cand ati auzit de Qatar Airways, cel mai probabil ati auzit ca este o linie aeriana de 5 stele. In nici un tip de comunicare, Qatar Airways nu rateaza prilejul sa reaminteasca asta. Si nimeni nu ar putea contesta, atata timp cat Qatar Airways este compania nationala a statului Qatar, un stat minuscul, dar care zace pe miliardele de euro din zacamintele imense de gaze naturale din jurul sau. Si cum miliardele aduc lux, nu e nici o surpriza ca cei de la Qatar au investit sume imense pentru ca in mai putin de doua decenii sa creeze o companie aeriana globala cu staif. Nu sunt singurii in Golf, Emirates, Etihad, chiar si Oman Air sau Gulf Air, toti incearca sa ofere conditii de lux la bordul avioanelor sale… petrol e garla si ieftin, asa ca iti poti permite ar zice unii.
Dar ce sunt aceste 5 stele ? La hoteluri, sunt niste criterii stabilite de autoritatile turistice din fiecare tara (de aceea 5 stele in Turcia nu sunt la fel ca 5 stele in Romania), dar ce o fi la companii aeriene ? Ei bine, exista o firma de consultanta britanica numita Skytrax, iar acestia acorda stele companiilor aeriene si aeroporturilor pe baza unor criterii care sunt relativ confidentiale (le dezvaluie doar companiilor aeriene). Dar si asa, cam intreaga industrie ii recunosc ca fiind o autoritate in domeniu, deci trebuie sa le dam si noi credit “cercetatorilor britanici” de la Skytrax.
Revenind insa la companiile aeriene, trebuie sa stiti ca cei de la Qatar Airways nu sunt unica companie aeriana de 5 stele. In lume, exista 7 companii de 5 stele si toate sunt din Asia, exceptand Qatarul care e din Orientul Apropiat. In plus, mai important pentru noi, Qatar Airways este unica din cele 7 companii de 5 stele care opereaza la Bucuresti. Si cum saptamana trecuta, am fost invitat de cei de la Qatar Airways intr-un infotrip in Oman (un pic de rabdare va rog, de saptamana viitoare va povestesc despre acest colt de Arabie care mi-a placut mult), am avut parte de serviciul de 5 stele complet – am zburat si la economy si la business class, am avut acces si in Doha Premium Terminal si in Onyx Lounge din terminalul principal, asa ca m-am gandit sa va arat ce se ascunde in spatele celor 5 stele qatareze. Si cum fotografiile pot spune 1000 cuvinte, voi folosi mai multe fotografii decat cuvinte :). In cazul acestui post, desigur.
Inainte de imbarcare la Bucuresti.
Daca zbori cu business class, la Doha esti asteptat cu un autobuz special. Aeroportul din Doha provine dintr-o vreme in care Qatar Airways era tare mic, asa ca nu are burduf, tot transferul facandu-se cu autobuze… Evident, se construieste un aeroport nou, ultramodern, dar care inca nu e gata, se pare ca o sa fie deschis candva anul acesta, dar nu Qatar Airways va fi prima companie care sa opereze aici. Qatar Airways se va muta cand totul va fi de 5 stele 🙂
Dar evident, daca zbori business, ai parte de un microbuz business class 🙂
In general, daca zbori cu clasa business, in aeroporturi ai acces la asa zisele business lounge unde ai acces la bauturi, ceva mancare (mai multa in Asia, mai putina in Europa) si alte facilitati. Ei bine, in Doha, nu exista un business lounge, ci un intreg terminal cu tot soiul de facilitati pentru cei care zboara la business class
Arata ca un hotel de 5 stele, nu-i asa ?
La receptie, esti intampinat cu flori
La fel si in zona de restaurant
Cam asa arata o frantura din zona de restaurant
Si poti comanda o limonada cu menta excelenta. Evident, poti bea tot soiul de alcoale, dar personal prefer limonada cu menta !
Exista cateva zone de unde poti alege diverse tipuri de mancare – arabeasca, o statie de senvisuri (cum e aceasta), internationala, indiana
Evident, nu poate lipsi sushi 🙂
Si cea mai haioasa zona din Premium Terminal – zona de jocuri electronice !
Cam asa arata clasa economy
si asa e la business (scaunul se inclina la vreo 135 grade am senzatia)
Si ca veni vorba de business, hai sa aruncam o privire prin meniul de la micul dejun
Cam astea sunt optiunile pentru micul dejun
Poti bea si niste vinuri invechite bine
Micul dejun a inceput cu niste unt, gem si croissante (se pare ca cei de la Qatar au probleme cu painea, cand am cerut mai multa paine, au dat din colt in colt)
Ceai cu menta, my favourite 🙂 Cu menta adevarata
O masa de fructe
Si pentru ca am ales omleta, iata a venit si ea.
Cam asa arata o calatorie de 5 stele cu Qatar Airways. Evident, nu este ieftina, dar mai apar si promotii. De exemplu, asta iarna a fost o promotie de cumperi un bilet la business class si al doilea e gratis (se plateau doar taxele aeroportuare)…. si asa un bilet la clasa business ajungea sa coste doar vreo 30 – 40% peste un bilet la economy si nu dublu ca de obicei. Nu am zburat insa la clasa business pe transcontinentale, acolo unde Qatar Airways foloseste avioane mari de tip Boeing 777, Dreamlinere sau Airbus 340 (in curand, vor veni si A380 sau A350) si acolo facilitatile sunt inca si mai si decat la avioanele de tip medium-curier care sunt folosite pe cursa Bucuresti – Doha… Nu pot decat sa va urez sa aveti candva parte de o astfel de experienta… pentru ca, cinstit vorbind, e faina 🙂
Un mare avantaj al celor de la Qatar, este ca au configuratia scaunelor (clasa economica) la avioanele mai mari cu 3-3-3, spre deosebire de marea majoritate a altor companii care au 3-4-3 🙂 .
superb! felicitari tie ca iti sustii acest hobby!
in mare parte asa este,o companie de 5 stele, chiar astazi revin de la tokyo , mi-am luat biletele la qatar airways in noiembrie 2013 pt perioada 18-27 martie si m-au ajuns 470 euro (budapesta- narita tokyo) un pret exceptional.Mie imi convine Budapesta,eu fiind din Timisoara.Cand am plecat pe 18 avionul de Budapesta-Doha avea intarziere 3 ore si astfel pierdeam legatura de Tokyo,dar precum o companie mare ce sunt,ne-au achizitionat bilete pe loc la Luftansa pt Munchen si de acolo la ANA pana la Tokyo ( ANA fiind tot o companie de 5 stele),reusind astfel sa ajungem la Tokto cu 1 ora inaintea avionului de Doha-Tokyo al Qatar-ului.O problema care am sesizat-o, o au pe cursa 209 Doha – Budapesta, membrii echipajului sunt ff incepatori si stangaci.Azi am avut a 3-a cursa (qr 209) si au fost probleme si azi.In rest pe celalalte curse chiar au fost de 5 stele.Eu zbor cu ei de 4 ani si sunt multumit.
Intr-adevar aceasta companie aeriana este super ok. Asta nu inseamna ca nu au si scapari, ca de exemplu cursa din Doha – Bucuresti cu care recent am zburat (cuplata cu cursa de Sofia), cu intarzieri, comunicare proasta cu personalul angajat. Nu mai mentionez ca a fost singura cursa in care am zburat cu bagajele in brate. Pe aeroportul din Doha, pentru cei care au bilete economy au un separeu in care poti sa astepti pana la urmatoarea cursa (lasi ticketul de imbarcare la intrare), insa fara paturi sa te poti inveli, intr-un ambient care cu greu depaseste 10 grade. In rest, am zburat si pe cursa de Doha – Singapore; impecabil, n-am ce sa le reprosez.