Nu am de data asta vreo stire de ruta nou sau companie aeriana noua care sa vina in Romania, ci despre o ruta veche, o companie care opereaza de ani de zile, dar care e din ce in ce mai populara :). E vorba de Qatar Airways care, in fine, anunta ca va opera zborul de Doha zilnic ! Iar din Doha, Qatar Airways are o retea excelenta de zboruri spre Asia si Africa, preturi bune (si uneori promotii faine), ca sa nu mai pomenesc de serviciul de 5 stele
Pana acum, Qatar Airways avea 5 zboruri pe saptamana. Cu incepere din 4 septembrie, va fi „umpluta” si ziua de joi, iar din 1 octombrie 2014, va fi introdus zbor si duminica, astfel ajungandu-se la 7 zboruri pe saptamana. Zborurile vor fi operate in continuare pe ruta Doha – Bucuresti – Sofia – Bucuresti – Doha cu urmatorul orar:
Doha – Bucuresti 8:10 – 13:05
Bucuresti – Doha 18:25 – 22:55
Pentru mai multe informatii, aruncati o privire aici.
Pentru bilete de avion, aruncati un ochi pe site-ul Qatar Airways.
Anunturi astazi :
Emirates Airlines,din toamna incepe sa opereze de la/la Budapesta Ungaria;
Quatar Airlines,din toamna trece de la 5 zboruri saptamanale la 7(zilnic) operate din/spre Bucuresti Romania.
Le-am trimis si un e-mail celor de la Emirates ….sa ma lamureasca pe cat posibil de ce piata de 9.000.000 de locuitori ai Ungariei…este preferata pietei de 18.000.000 locuitori ai Romaniei !
Sper sa si primesc un rasuns !
Inainte sa-ti raspunde Emirates-ul, iti raspund eu
Si daca raspunde altceva decat „thank you for your message, we are continuously monitoring the market to look for the best opportunities and we will take into account all your suggestions, sincerely, yours” zi si mie 
1. In primul rand, o companie aeriana nu se uita la populatia tarii respective, ci la geographical footprint of the airport – adica care este bazinul de recrutare a potentialilor pasageri. Acest geographical footprint era egal cu tara in vremea comunistilor, acum transcede frontierele. Eu daca as locui in Oradea sau Timisoara, as fi nebun sa merg sa iau avionul din Bucuresti, facand nu stiu cate ore cu trenul / masina, cand Budapesta este la doi pasi.
In consecinta, geographical footprint al Aeroportul Henri Coanda – Bucuresti se intinde peste Muntenia, Moldova, sudul Ardealului, partial Basarabia (in competitie cu aeroportul din Kiev) si nordul Bulgariei (Ruse pana spre Varna. De la Burgas in jos, Bulgaria intra in footprint-ul Istanbulului).
Footprintul Budapestei acopera cam toata Ungaria (mai putin zona dinspre Austria, gen Sopron-Gyor), Transilvania pana spre Cluj, Tg. Mures, Alba Iulia si pana de curand era si Vojvodina si chiar si Belgrad, dar a venit Etihad acolo.
Daca o sa calculezi populatia din footprint-uri, o sa ai surpriza ca sunt cam egale.
2. Puterea de cumparare. Ungaria + vestul si nordul Romaniei vs. sudul si estul Romaniei + nordul Bulgariei + o parte din Rep Moldova… well, aici bate clar Ungaria + vestul Romaniei.
3. Competitie. Emirates ar trebuie sa aibe cam 25% din pasageri point-to-point (adica sa zboare spre Dubai) si vreo 75% pasageri de transfer. Pentru point-to-point, Bucurestiul este mult mai competitiv decat Budapesta. Ca sa mergi din Bucuresti la Dubai, ai la dispozitie 3 companii care zboara direct (Tarom, WizzAir, Fly Dubai) si gasesti preturi bune si la Turkish Airlines si Fly Pegasus. Din Budapesta, nu zboara decat Wizz-ul direct si indirect doar Turkish. Deci, avantaj Budapesta unde practic nu exista nici o companie full-service sa deserveasca Dubaiul. Pentru transfer, situatile sunt relativ similare – Turkish si Qatar opereaza si la Bucuresti si la Budapesta. La Budapesta, mai vine si Aeroflot zilnic (la Bucuresti, doar 2 ori pe saptamana) si poate fi un competitor, dar numarul de rute operate de Aeroflot este limitat.
Una peste alta, facand calcule (si iti dai seama ca Emirates si-a facut foarte bine calculele), ei bine, Budapest Ferenc Liszt Airport pare sa ofere mai multe avantaje decat Bucuresti Henri Coanda Airport.
Dar, sa nu disperam. Emirates vrea sa zboare peste tot unde exista potential si potential exista si la Bucuresti. De aceea a prioritizat Budapesta inaintea Bucurestiului. Eu ma astept ca in curand o sa vedem un Airbus 330 (cel mai mic avion al Emirates) si la Bucuresti. Si asta datorita faptului ca au fost ridicate vizele de Emirate. Asta i-a dus pe Emirates si la Budapesta.
Imperator, ai dreptate.Daca locuiesti in Budapesta si nu ai fost la Dubai in vacanta, nu te considera nimeni om, cam asa e acolo…
Pentru o perioada de timp o las mai moale cu zborul….
Dimpotriva, imi propun sa zbor mai mult
La preturile astea ”care sunt” ? Nici gind.
Am rupt scaunele la Wizzair care am auzit ca se vinde.
Ce are Qatarul cu Wizz-ul ? Nu stiu cine zboara cu cei de la Qatar la Roma si Catania si cu Wizz la Bangkok si Hong Kong
Am primit acum ceva timp un mail ca mi-au modificat ora zborului Doha-Singapore, acum pleaca cu vreo 2 ore mai tarziu, dar nu mi-au zis nimic ca as putea sa reprogramez. As prefera sa plec cu o zi mai devreme si sa ma intorc cu o zi mai tarziu. Pana acum de fiecare data cand s-a modificat/anulat un zbor mi-au dat posibilitatea de modificare a zborului sau sa primesc banii inapoi. In 2008 am schimbat data unui zbor Easyjet pentru ca se decalase orarul cu 5 minute. Ma gandesc ca daca s-a putut la low cost ar trebui sa se poata si la Qatar, nu?
Contacteaza biroul Qatar Airways de la Bucuresti, sigur te vor ajuta intr-un fel sau altul
Mda, i-am sunat acum si mi-au spus ca e o modificate de doar doua ore si nu vor sa-mi schimbe data. Se pare ca serviciile lor de „5 stele” sunt mai slabe decat la un low cost.