Am fost acum mai bine de un deceniu la Bari, aproape de tocul Italiei. Prima oara, in 1997, l-am vizitat „la pachet” cu Brindisi unde descopeream cu stupoare ca in bogata Europa Occidentala sunt orase mai sarace decat in Romania de abia scapata de tranzitia cuplului tragic Iliescu – Vacaroiu. Bari mai arata cum necum, dar Brindisi, vai si amar. Nu stiu cum e acum, dar in 1997, Brindisi si-ar fi avut locul in Europa de Est. Bari in schimb, mi s-a parut haios. Avea o medina exact ca cele pe care urma sa le descopar in Maroc si Tunisia, cu haine spanzurate peste ulite, cu tanti sporovaind de la cate o fereastra la alta… In 1999, am luat ferry-ul din Bari in Albania unde aeroportul era inchis pe motive de razboi. Mi-aduc aminte ca am cautat disperat un restaurant deschis dupa ora 4 dupa-amiaza in tot orasul si nu am gasit. Toate se deschideau la 8, iar eu la 8 jumatate trebuia sa ma imbarc pe ferry boat in directia Durres. La 8 punct, am intrat intr-un restaurant, am intrebat ce poate sa-mi dea de mancare in maximum 10 minute si am citit uimirea pe fata ospatarului. Pai in 10 minute, nici comanda nu o scrie. S-a dus la bucatarie si mi-a zis ca spaghetti cu branza. Au venit in 15 minute 🙂
Ei bine, sudul Italiei si Bari au un parfum aparte. E Italia, dar nu e Italia, este ceea ce un amic italian, fost coleg de facultate o denumea drept „colonia africana a Italiei”. Si nu e prea departe de realitate.
De ani de zile, exista o singura legatura cu Bari si anume din Bucuresti cu WizzAir. Parca si Carpatair zbura din Timisoara, dar nu bag mana in foc. Ei bine, daca vreti sa descoperiti aceasta parte a Italiei (sau aveti niscaiva rude la munca pe acolo), de la 1 noiembrie 2014, Timisoara va fi legata de Bari cu 2 zboruri saptamanale (martea si sambata), iar din 14 martie 2015, si Clujul va fi legat de Bari prin 2 zboruri saptamanale (tot martea si sambata). De remarcat cat de in avans sunt anuntate aceste curse, cea din Cluj incepe sa opereze peste 7 luni.
Pretul biletelor e o nimica toata – 89 lei ( toate taxele obligatorii incluse) si am vazut inca destule bilete la banii astia. Si va asigur ca in Bari mancarea si cazarea sunt mult mai ieftine decat in Roma, Milano sau Firenze !
Anul trecut a fost cursa Cluj – Bari si apoi a disparut 😉 am fost in septembrie 2013 cateva zile in zona Bari&Puglia; am vazut cateva orase interesante; Ostuni (orasul alb) e fermecator; problema e ca am ajuns in gara dupa-amiaza si nu am avut cu ce ajunge in centru (care este destul de departe); citisem ca ar fi un fel de microbuz (navetta) care te-ar duce in centru…insa nu a aparut; am luat singurul taxi care bantuia pe langa gara; cei mai multi turisti erau in Alberobello si Ostuni; am reusit sa mai vizitez (in afara de Bari) Matera, Monopoli, Polignano a Mare, Martina Franca; zona nu sufera inca de poluare turistica; mincare foarte buna, vinul de asemenea 😉 majoritatea restaurantelor sunt inchise dupa amiaza pana spre ora 18.00…mi-am propus sa mai „inspectez” zona in anii urmatori…
Da, am fost anul trecut cu Wizz Cluj-Bari. Brindisi si Bari au ramas cum le stii tu Cezar, ceva mai nord sahariene decat europene. In schimb, am inchiriat o masina la 11 euro pe zi de online si….autostrada plina de leandri roz, rosii, albi, Polignano a Mare cu grotele si plaja stancoasa, cativa kilometri mai incolo-incepand de la Monopoli-plaje nisipoase aproape pustii, Ostuni-un fel de Sighisoara mediteraneana cu festival de muzica clasica, preturi mici, mancare autentica si ca un plus, in aceeasi provincie ape termale si minunatul si totodata ciudatul oras Alberobello…in total o saptamana de vis. Aviz amatorilor, se gasesc foarte multe vile de inchiriat la doi pasi de plaja. Insa strainii-olandezi, nemti stau de obicei cu rulotele prin campinguri, deci peisajul nu e asa cosmopolit. Turistii de vara sunt in majoritate italieni din provinciile nordice.