2 septembrie 1959. Incepea toamna. Incepuse campionatul de fotbal, nu incepusera scolile. Ziarele urlau despre noile succese nebanuite din intrecerea socialista – CAP Dolhasca batuse ceva record la productia la hectar, iar productia de cuie crescuse exponential. Cu o zi inainte, Romania restabilise legaturile diplomatice cu Japonia desi pe ultima pagina a “Scinteii”, capitalismul putred era pe marginea prapastiei, iar somerii din aceasta lume oprimata mureau de foame si de dorul unui loc de munca. Dar seara, romanii ciuleau urechea la stirile care veneau de dincolo de Cortina de Fier de la Radio Europa Libera sau Vocea Americii. In obsedantul deceniu 5, orice venea de dincolo de Cortina de Fier era o raza de soare. Una din acele raze de soare a fost prima cursa Austrian Airlines care venea din Viena libera si ateriza pe aeroportul Bucuresti Baneasa (Otopeniul era baza militara). Era una din primele companii aeriene occidentale care operau in Romania aflata sub ocupatie sovietica, poate chiar prima. De atunci, de 55 ani, Austrian Airlines a zburat continuu spre Bucuresti, astazi ajungand la 5 zboruri pe zi, in ultimii ani deschizand si alte destinatii din Romania (actualmente, mai leaga Viena de Iasi si Sibiu). In total, avioanele Austrian Airlines pun rotile de 49 ori pe saptamana pe pistele a 3 aeroporturi romanesti.
Ei bine, o aniversare de genul acesta nu putea fi trecuta cu vederea de cei de la Austrian Airlines si evident ca nu au putut rata sa dea drumul la o serie de tarife aniversare. Asa ca hai sa vedem ce e mai de soi intre ele.
Sa vedem ce preturi sunt din Bucuresti. In primul rand, Viena vine cu obisnuitul 99 euro promotional, dar un pret care nu poate fi ratat daca vrei sa vezi orasul valsului, dar si a apfelstrudel. Dar nici Copenhaga la 194 euro sau Dubrovnik la 214 euro nu sunt niste preturi rele, dimpotriva. Spre Asia, Beijing la 578 euro e un pret bun, dar nici Male la 643 euro nu e rau deloc.
Din Sibiu, Munchenul la 149 euro e un pret bun sau Praga la 246 euro merita luate in considerare.
Din Iasi, poti sa zbori la Copenhaga cu 288 euro sau la Oslo cu 318 euro, iar zborul spre Beijing costa 655 euro (evident toate zborurile sunt via Viena).
Austrian Airlines este o companie de linie “legacy”, asa ca nu exista extra-costuri pentru bagaje de cala, mancare sau check-in la aeroport. Evident, tarifele contin si taxele de aeroport.
Cum ziceam, sunt numeroase tarife la preturi promotionale din cele 3 orase romanesti (si Cluj, unde Austrian are acord de code share cu Tarom) spre diverse destinatii din Europa si Asia, asa ca puteti arunca o privire aici, pe site-ul Austrian
Echipajele Austrian Airlines …. ieri
si azi.
Oare in obsedantele decenii se umpleau vreodata cursele fie ele de occident sau spre tarile fratesti tinand cont de cat de putin romani primeau binecuvantarea calatoriei dincolo si de cat de subtiri erau relatiile economice? Nu imi imaginez cum umpleau acele avioane. Dar cred ca atunci calatoria avea un parfum aparte….
Cred ca erau doar cu straini pentru ca in general romanii care plecau in strainatate oricum trebuiau sa calatoreasca cu Taromul pe destinatii operate de Tarom, iar Viena era una dintre ele.
1959 e deceniul 6, nu 5…