De ani buni, au aparut agentiile de turism on-line specializate pe vanzarea de bilete. La inceput, vindeau doar bilete de avion la companiile clasice (asa-numitele “legacy airlines”), apoi au inceput sa le combine (sa te duci cu o companie, sa te intorci cu alta, evident, daca era mai ieftin), au introdus si low-costurile. Dar nici pana acum nu am gasit vreun site care sa combine companii low cost si astfel sa ofere o optiune (cu schimb) numai din low-costuri. In acest moment, exista numeroase destinatii deservite de low-costuri direct, dar mai exista destule locuri unde nu ai decat optiunea zborurilor de conexiune. Si imi trec prin minte, asa, la prima mana, Glasgow (nu exista niciun zbor direct intre Glasgow si vreun oras romanesc), Marrakech sau Marseille. De asemenea, exista destinatii care sunt deservite (direct) doar de companii clasice, cum este Lisabona (deservit de compania nationala portugheza TAP), Praga (unde zboara CSA si Tarom) sau Budapesta (unde Tarom are monopolul). Ei bine, zilele trecute am fost invitat de cei de la Vola.ro sa-mi arate noul lor serviciu “smart connection” si chiar am ramas uimit – in sfarsit, a aparut un site care iti poate combina low-costurile spre diverse destinatii… si acesta este vola.ro.
In primul rand, sa va spun ca oamenii de la Vola.ro au ales un numar de circa 500 de rute de interes. Deci, probabil, nu o sa vedeti combinatii de low-costuri de la Luang Prabang la Chiang Mai, dar in mod cert veti gasi pe Bucuresti – Marrakech, de exemplu. Aceste rute nu sunt deservite direct de companii low cost (cum ar fi Bucuresti – Londra, deservita de nu mai putin de cinci companii aeriene, dintre care trei low cost), ci sunt indirect deservite. Iau din nou exemplul rutei Bucuresti – Marrakech. Poti ajunge cu low-cost, dar trebuie sa schimbi si ai foarte multe optiuni de hub prin care sa schimbi… as mentiona asa in fuga doar Pisa, Bergamo, Charleroi, Luton, Beauvais, Madrid, Barcelona etc., etc… E o munca serioasa sa iei la cautat pe site-urile lui Wizz, Blue, Ryanair, Easyjet si altele si sa le combini. Acum, ti le faci direct pe vola.ro
Hai sa facem niste combinatii.
De exemplu, Bucuresti – Lisabona. Intrati pe vola.ro, completati Bucuresti – Lisabona, puneti datele si bagati search. Iese la 99 euro.
Hai sa ne uitam si la detalii.
Deci, cu Ryanair la Bruxelles (Charleroi) si apoi tot cu Ryanair pana la Lisabona. Retur cu Ryanair pe Lisabona – Bruxelles (Charleroi) si apoi cu WIzz la Bucuresti. La dus, ai o escala de 5 ore, la retur, ar trebui sa dormi o noapte la Bruxelles. Dar in banii astia vezi si Bruxelles-ul 🙂
Hai sa ne uitam la o ruta despre care am povestit mai sus. Bucuresti – Marrakech. 141 euro printr-o combinatie de low cost fata de 500 si ceva euro cu Alitalia.
Hai sa vedem si amanuntele zborului.
Aici, combinatiile sunt construite din 3 companii – Wizz Air, Blue Air si Eayjet. Ma rog, aveti de dormit in Milano si la dus si la intors. Nu cred ca e un oras care sa nu va placa 🙂
In fine, poti sa va construiti mai multe intinerarii… Si apropos, aveti si calendar al preturilor daca sunteti mai flexibili
Bucuresti – Ibiza la 114 euro in septembrie. Click aici
Bucuresti – Tenerife la 188 euro tot in septembrie. Sau 131 euro in noiembrie. Click aici
Bucuresti – Marrakech la 109 euro in octombrie. Click aici
Si nu sunt doar din Bucuresti, ci si din alte orase din tara. Din cate stiu, au fost configurate cam 500 rute. Iaca Timisoara – Marrakech la 138 euro in septembrie. Click aici.
O sa-mi spuneti ca tranzitul este de cele mai multe ori foarte lung – uneori trebuie sa si petreci o noapte in orasul de tranzit. Corect. Companiile low-cost nu au orare gandite sa ofere tranzit rapid, ele sunt gandite sa ofere zboruri point-to-point, nu zboruri de transfer, asa ca ele nu ofera transfer de bagaje (iar in unele aeroporturi europene, poti sa stai si ore in sir sa-ti vina bagajul), asa ca trebuie sa ai un timp de tranzit foarte lung. Cand am fost la Marrakech, mi-am luat vreo 8 – 10 ore de timp de tranzit intre doua avioane low-cost (la dus, am zburat cu Easyjet pana la Milano Malpensa, apoi cu low-costul marocan Jet4You, iar la retur cu Air Arabia Maroc si Wizz Air via Bergamo). Pentru ca, spre deosebire de cursele companiilor clasice, transferul nu este garantat.
Si daca am atins problema asta a transferului neasigurat, aflati ca cei de la Vola.ro oferta Garantia Smart Connection, care mi se pare ceva care merita cu prisosinta cei 15 euro taxa de serviciu – Vola iti garanteaza conexiunile. Da, daca zborul tau de corespondenta se anuleaza sau avionul tau are intarziere si nu mai prinzi conexiunea (si in mod normal, esti obligat sa-ti cumperi bilet nou), poti sa suni la un numar disponibil 24/7 si Vola iti cumpera gratuit un alt bilet sa iti poti continua calatoria.
V-am zis de Marrakech, Lisabona, Ibiza sau Tenerife. Eu zic sa verificati si alte destinatii ca veti avea surprize placute 🙂
Faina treaba, extrem de utila! Inainte stateam in fata cu tot felul de hartiute, cu preturi, orare, aeroporturi de stop over…si ca un facut: NICIODATA nu se potrivea nimic cu nimic, ba culmea ironiei, in unele cazuri avionul de schimb decola fix la ora aterizarii mele…
In general nu se compara mere cu pere.. Nu se compara companiile de linie cum sunt Tap si Al Italia cu cele 3 lowcosturi Ryan Air, Wizz Air si Easy Jet.
In primul rand companiile de linie ofera bagaj de cala gratuit( in general 23 kg) ceea ce low costurile nu o fac decat la un pret. In afara de bagaj de cala se mai ofera si o masa / snack, ceea ce la low cost iarasi costa. Aceste costuri nu au fost prezentate in acest articol. Pentru cei care calatoresc doar cu bagaj de mana poate fi o varianta. Dar durata zborului este foarte mare ceea ce automat implica nopti de cazare, ceea ce se adauga la costul prezentat.
Dupa ce se trece in etapa viitoare pe site-ul Vola mai apar unele taxe in afara de taxa de serviciu cum ar fi taxe de handling si alte taxe cum ar fi „taxa companie aeriana” care nu au fost mentionate deloc in acest articol.
Cel mai mult m-am distrat la partea cu Garantia Smart Conection. Imi si inchipui cum sta bietul turist care a pierdut conexiunea, in aeroport si asteapta ca Vola sa ii plateasca de 3 ori pretul biletului (in conditiile in care biletul luat pentru aceiasi zi este foarte scump. In plus cum lowcosturile nu au zboruri decat in anumite zile sunt sanse foarte bune sa ii fie compromisa vacanta.
Se pot folosi agregatoare cum ar fi skyscanner.net, momondo.com , kayak.com., etc., care iti prezinta toate variantele de zbor si se aleg de acolo preturile cele mai mici.
Dar fiecare dupa preferinte, unii aleg sa mearga cu lowcosturile altii cu avioanele de linie. Dar daca tot faceti publicitate la Vola, asteptam un pic de obiectivitate.
Ps . Chiar citesc blogul dvs si imi place.Succes in continuare si mai multa obiectivitate.
Vezi ca British Airways si KLM au taxa pentru bagajul de cala, doar pe zborurile inter-continentale, bagajul de cala este inclus.
Alex, vezi ca la KLM daca iti faci o singura inregistrare pe Flying Blue ai bagajul de cala in continuare gratuit. Dureaza 3 minute.
Am deja cont pe flying blue, dar nu prea merg cu KLM.
nu mai e valabila chestia cu contul de Flying Blue. Asa era anul trecut, acum platesti oricum pentru bagaj
Ei bine, culmea, dar Wizz, Blue, Ryanair, Alitalia, TAP, Qatar Airways sunt toate companii aeriene. Scopul lor este sa te transporte din punctul A in punctul B. E drept, pentru a se diferentia, fiecare are alte servicii si alta pozitionare de marketing. Dar intotdeauna cand alegi compania, alegi in functie de ce ai nevoie si de cat de mult vrei sa platesti.
Statisticile companiilor low-cost la nivel european arata ca circa 50 – 60% din pasageri nu zboara cu bagaj de cala. Deci, este un serviciu considerat neimportant de un numar as zice relativ important de calatori. Relativ la mancare, iti recomand sa zbori cu Alitalia. Cred ca ar trebui sa iei vreo 20 de zboruri pe zi ca sa te consideri satul 🙂 De asemenea, marea majoritate a cititorilor mei stiu ce este o companie aeriana, stiu si ca la imensa majoritate a companiilor low-cost, bagajele, transportul schiurilor, imbarcarea prioritara, covrigul cu gaura si o lista de alte servicii care ar acoperi vreo 3 pagini costa, nu trebuie sa le repet la fiecare postare despre low-cost.
Relativ la smart connection, telefonul a fost inventat acum mai bine de un secol, telefonul mobil a fost introdus prin anii 90, iar de cativa ani incoace, roamingul costa din ce in ce mai putin (in curand deloc in UE), asa ca se poate da un telefon. Apropos, chestia asta o fac cam toate agentiile de turism importante si nu de ieri, de azi. SI eu am dat telefon sa fiu rerutat cand am pierdut conexiunea (uneori, avioanele mai intarzie, mai ninge, mai ploua, mai o greva).
Agregatoare ca momondo sau skyscanner nu vand… si stii unde m-au trimis de foarte multe ori ? Bingo, la vola 🙂 Sau la alt OTA romanesc. Pentru ca nici momondo, nici skyscanner nu au vandut niciodata vreun bilet de avion. Cauta prin agentii-on-line 🙂 Evident, pentru un comision.
Eu fac publicitate la calatorii. Asa ca fiecare post de-al meu este publicitar. Daca nu ai inteles exact, postul de fata face reclama la Vola, Easyjet, Blue Air, WizzAir, Alitalia, TAP, Portugalia, Lisabona, Maroc, Marrakech, aeroportul Charleroi, aeroportul Luton, vizitati UK, vizitati Belgia, companiilor de handling din aeroporturile Bucuresti – Otopeni, Lisabona, Luton, Charleroi, Ibiza, Tenerife, Marrakech si as mai putea continua.
Cat despre obiectivitate, te asigur ca toate (exceptand posturile in care anunt promotii de avioane, hoteluri, pachete, etc) sunt 100% subiective. E pur si simplu parerea mea.
Mii de scuze pentru off -topic !
Stie cineva de ce nu exista nici o cursa directa din Romania spre Tivat ,Muntenegru ?
Eu vreau sa vizitez golful KOTOR (nu ma trimiteti la Dubrovnik, la vecini , in Croatia) si absolut nu am nici o solutie in acest moment , nu doresc sa plec cu masina acolo…
Stiu ca de la Chisinau era o cursa acum vreo 3, 4 ani…
Pentru ca nu e cerere. Foarte putini turisti romani ajung in Muntenegru, din pacate. Nu exista zboruri directe nici spre Croatia, nici macar chartere.
Pleci din Bucuresti ? Daca da, cu Air Serbia gasesti la aprox. 1400 RON cu schimbare in Belgrad. Stiu ca ai spus ca vrei direct, dar durata totala pentru varianta asta e undeva la 3h dus si vreo 4 intors. Daca ar fi fost direct era pe la vreo 2h. Plus ca fiind vorba de Air Serbia (deci nu e cazul de low-cost) ai garantat transferul.
Am vazut si eu golful Kotor si e super. Si orasul la fel. Deci, poate te gandesti si la varianta asta.
Domnule, Claudiu…sau Michael… Nu stim exact cum sa va spunem pentru ca pe alt blog ati comentat acelasi lucru sub un alt nume. Mai simplu ar fi sa va prezentati cu numele real, inclusiv agentia de turism la care lucrati. In orice caz… Orice companie se poate compara cu alta atata vreme cat scopul clientului este sa ajunga din punctul A in punctul B. Noi nu am spus nici o secunda ca Smart Connection este un inlocuitor al zborurilor traditionale, cu companii de linie, este doar o varianta pentru cei care vor sa economiseasca bani. Iar cand economia este 360 de euro (ca in exemplul de mai sus), este cu mult peste un eventual cost al bagajelor de cala (optionale oricum) sau al unei nopti de cazare – care nici macar nu se aplica in toate cazurile. Va invitam pe Vola.ro si va asiguram ca veti gasi N variante cu timp de conexiune de doar cateva ore.
Iar Garantia Smart Connection acopera de 3 ori pretul total al biletului, nu doar al segmentului pierdut. Deci nu va faceti griji pentru „bietii” clienti. Va asiguram ca avem multi si tot multumimi, dovada stau premiile in domeniu pe care le luam, DAR mai ales feedbackul pozitiv al clientilor nostri.
p.s. Intr-adevar si Momondo prezinta aceste zboruri. Dati un click pe rezultatul de acolo si o sa vedeti ca ei trimit tot pe Vola.ro 🙂
Dragii mei, nu am legatura nici cu claudiu anterior sau Michael, dar detaliul cu de 3x pretul biletului de avion este destul de important avand in vedere ca la multe destinatii preturile variaza nu de 3x, ci de 10x.
Personal prefer companiile de linie si legatura directa, de aceea va spun, pt mine un zbor direct e f important, si ce oferiti voi e f misto, dar 3x pretul initial nu cred ca va acoperi in caz de probleme *in aceeasi zi*.
mult succes!
Reclama… si cam atat. Variantele la preturi mici sunt inacceptabile. Adica fav in total 25 de ore pe relatia cu Lisabona ca sa msi form o noapte si in nu stiu card oras… alti bani, alta distractie si nici macar timp sa vizitezi nu ai avea. Concluzia e simpla…
Din ce comentarii am citit imi dau seama ca turistii de duminica si de charter nu pot face efortul unei nopti de cazare de altfel intr un oras superb pentru a vizita la un pret de multe ori gasit cu mult chin pentru a economisi bani pt calatorii viitoare. Cum altfel as putea ajunge ieftin in Islanda, Moscova, Porto sau Canare daca nu asbfi dispus la sacrificii? Cum altfel m as putea deplasa prin toata Asia? Vezi http://www.sleepinairports.com. Mai abandonati resortul all inclusive cu transfer asigurat pt travel real asa cum fac spre exemplu natii mult mai avansate cum sunt englezii si altii! Ei nu se plang pt un pit stop sau layover ci beau o bere si se distreaza in timpul ala
Anul trecut, pe diverse bloguri de turism, era o mare intrecere cum poti obtine un bilet de avion RTW (round the world) la un pret cat mai mic, zburand cu companii low-cost. Pretul rezultat era in jur de 1500 Euro. Eu am facut pe acest site al Imperatorului, la un comentariu la topicul „Cate ceva despre RTW Ticket – adica despre un bilet de avion in jurul lumii” – http://www.imperatortravel.ro/2014/12/cate-ceva-despre-rtw-ticket-adica-despre-un-bilet-de-avion-jurul-lumii.html si cateva referiri la acest aspect al folosirii companiilor low-cost pentru un zbor RTW. Legat de RTW, precizez ca am facut, pana acum, de doua ori inconjurul lumii, deci am nitica experienta in acest domeniu. Voi atasa si aici comentariile despre low-cost, pe care le-am avut la acel comentariu facut despre zborurile RTW.
S-a ajuns ca, in unele variante de companii low-cost, pretul RTW sa fie ori 1300E, ori 1550E…doar teoretic, insa, pentru ca in acest pret nu intra pretul bagajului de cala, de cabina, al mancarii si al multor alte chichite ale companiilor low-cost (la capitolul „chichite” intrand, de exemplu, ce spunea mai sus „claudiu” – taxa handling sau taxa companie aeriana). Am verificat de curiozitate, la momentul respectiv, pentru un exemplu de RTW low-cost, la cel mai mic dintre tronsoane, Bucuresti-Oslo, cu Wizzair. Pretul ar fi pentru bagaj de cala + bagaj de mana mare (56x45x25cm cu greutatea citez “trebuie sa puteti sa il puneti in compartimentul de deasupra capului fara ajutor”!!!) de 49 E in varianta optimista si de 95 E in varianta pesimista…Si aceasta pentru o distanta scurta….Iar bagajul de cala, in jurul lumii, ar putea ajunge sa cantareasca ceva…
Dupa mine, aceste preturi low-cost RTW ar ajunge in varianta finala si REALA la cel putin 2000E…Iar eu am zburat in 2010 cu doar 2 companii aeriene de linie, intre Paris – Paris cu pret final REAL de 2315 Euro, iar in 2013 tot Paris – Paris, pe un traseu destul de diferit, cu pret final REAL 2585 Euro, dar cu nenumarate avantaje fata de low-cost, (iar in plus, low-costul nici nu trecea pe unde vroiam eu sa ajung NEAPARAT). E adevarat, mai trebuie adaugat si Bucuresti Paris, eventual cu un low-cost! Nu am nimic (in principiu) impotriva companiilor low-cost, dar eu unul nu as traversa Pacificul cu o companie low-cost (atat privind siguranta, confortul in avion cat si nervii de la imbarcare – asta cu nervii, vorbind in general despre imbarcarile low-cost…). Am dat si un link, la articolul cu CEBU unde se poate consulta o evaluare obiectiva a sigurantei si serviciilor majoritatii companiilor aeriene din lume, de linie sau low-cost. Ca veni vorba, eu nu am prea mare incredere in companii aeriene care sunt interzise in UE. Mai cred ca nu ar trebui privit doar pretul in sine al biletului de avion, ci si raportul pret-calitate oferit de acel bilet de avion, si nu ma refer aici, neaparat, la calitatea si confortul zborului in sine, ci si la felul cum te ajuta acele zboruri sa faci o calatorie in jurul lumii, aceasta calatorie nefiind un scop in sine, banuiesc, ci o ocazie (oricum destul de scumpa) de a vedea acele zone de pe Pamant pe care le doresti. Ca veni vorba, nu vad de ce ti-ai cumpara un bilet RTW daca nu te opresti undeva in Pacific, ci zbori doar pe deasupra lui intre doua continente!
Am vazut comentarii pe situri ca nu mai conteza mancarea…credeti-ma ca la zboruri de 13, 10 sau 8 ore incepe sa conteze foarte mult confortul de la bord, care include, printre altele: sa poti sa iti rezervi, free, cele mai bune locuri; distanta fata de scaunul din fata si cat de mult se poate inclina scaunul pe spate; design-ul scaunelor – de exemplu, sa aiba aripioare laterale reglabile stanga-dreapta pentru cap); toate accesoriile care ti se dau inainte de decolare, pentru confortul tau – patura, perna, ciorapi, protectie textila pentru ochi, dopurile pentru urechi, chiar periuta si pasta de dinti; sa ai display multimedia personal, pentru fiecare loc – se pot juca chiar jocuri video in retea in avion; sa ti se serveasca mancare (si bautura – nealcoolica si alcoolica) si dupa decolare si inainte de aterizare, avand chiar si un meniu din care poti alege; sa poti sa iei gustari si de baut, de cate ori vrei, pe tot timpul zborului…chiar sa ai roaming in avion si sa poti vorbi acasa cu propriul tau mobil, sa ai un check-in decent – toate acestea se refera doar la clasa economica…
Mai multe despre zborul RTW puteti citi, pe acest site al Imperatorului, la articolul si link-ul pe care vi le-am dat.
Da e adevarat ce spui tu, cand ai 2315 euro. Eu am stat 3 saptamani in Asia si cu tot cu drum m-a dus sub 4000 de RON. De ce? Fiindca am calatorit cu rucsacelul cu tricouri si lenjerie, fiindca Cebu Pacific e o companie faina si sigura cu A330 ul intercontinental sclipitor de nou si de bine intretinut, mancarea ieftina (ma rog e un caz particular) si ATRul 42/72 de pe intern asemenea – chiar, cum ai fi gasit la Philippines Airlines bilet Laoag-Manila la 25 de lei? – iar DXB – Manila m-a costat nici mai mult nici mai putin de 25 de euro. Sa-ti mai spun preturi bune (sunt wizz Xclusive) – TGM-BUD 4 RON, BUD-Oslo-25 RON, Bangkok DMK catre Krabi, Surat Thani sau Phuket vreo 50 lei in repetate randuri, Paris – Porto 20 euro cu Ryan (in august deci in plin sezon). Si cu ce m as fi intors din bangkok daca nu era Norwegian.no 600 RON BKK – Copenhaga. Si da, am facut efortul sa iau trenul peste Oresundtag si un autobuz si sa schimb naibii aeroportul fiindca din fericire (multumesc Wizzair) avem zbor din Malmo spre Cluj. Dar din manil in Singapore un zbor de 3-4 ore, cu ce companie de linie sari la 100 RON. Daca vrei cu adevarat sa calatoresti si ti se pare scumpa mancarea in avion in afara Europei gasesti mancare la preturi bune in aeroport si o iei cu tine in avion (cum am facut pe ruta Dubai – India), bei o cafeluta si daca vrei sa dormi crede-ma ca la o rata de incarcare de 70-80 % gasesti mai mereu un rand liber de scaune unde te intinzi ca la business. Multumesc Wizz, Ryan, easy, Air Asia, cebu, Tigerair, Jetstar, Nok, Lionair si tuturor care m-au transportat in cele 51 de tari vizitate. Si apropo Cebu Pacific e departe de a fi o companie banata in Europa si unii LCC sunt mai decenti decat o parte dintre flag carriers.
Cred ca Victor a avut cel mai pertinent punct de vedere. Si orice calator stie care intotdeauna trebuie sa faci un raport intre cost si convenience. Daca te grabesti sau esti comod, atunci sigur o sa platesti un pret mai mare. Daca esti mai flexibil in ceea ce priveste timpul sau escalale, poti sa economisesti.
Ce a facut Vola, a fost sa aduca astea intr-un mod obiectiv intr-un loc in care sa poti sa le compari pe toate. Nu te obliga nimeni nici intr-un fel, nici in altul
Pentru „V”: Nu vreau sa polemizam prea mult pe acest subiect, dar trebuie sa iti precizez cateva lucruri:
1 – nu am pretentia sa iti pui numele intreg sau adevarat, cum am facut eu, dar totusi doar o litera e cam putin;
2 – fiecare are filozofia lui de a calatori si eu respect modul fiecaruia de a gandi; sa stii ca sunt altii care calatoresc inclusiv in jurul lumii, nu doar in Asia, si mai ieftin decat o faci tu – vezi doar pe Timotei Rad, din Cluj, care a facut inconjurul lumii cu autostopul si cu extrem de putini bani, cateodata rabdand de foame, alta data acceptand mesele oferite de catre cei cu care se imprietenea pe drum; eu am o mare simpatie si respect pentru acest baiat (chiar si Imperatorul a scris despre el, parca, inainte ca Timotei sa plece prima data in fantasticele lui aventuri, care chiar sunt „AVENTURI”). Acesta este, in opinia mea, un mare calator! Daca iti doresti neaparat, pleci pentru luni de zile (sau ani), faci „voluntariat” in diverse opriri contra casa si masa, mai folosesti si alte mijloace (legale, evident) pentru a mai face rost de un banut…si asa te plimbi prin toata lumea. Altii, francezi insa, au inconjurat lumea pe bicicleta, facand si un copil in acest timp, copil pe care l-au carat cu ei intr-un mic carucior atasat la bicicleta. In voiajele mele am intalnit destui tineri care aveau aceasta filozofie de calatorie, dar nici unul nu era roman (ceea ce nu inseamna ca nu sunt si romani de acest fel – vezi ce spuneam mai sus);
3 – eu m-am referit in special la calatoria RTW cu low-cost si la intrecerea de anul trecut cine gasea pret mai mic; exemplele tale sunt punctuale, iar preturile banuiesc ca au fost super-oferte; oricum, ai vazut in comentariile la acest topic ca mai sunt oameni care sunt reticenti in a crede preturile minune si au spus si motivele legate de costurile ascunse si nementionate. Si eu am spus niste motive, din punctul meu de vedere, pentru zborul RTW si, de aceea, am si mentionat preturile FINALE si REALE. Dar am mai spus si ca nu am nimic, in principiu, impotriva companiilor low-cost! Doar ca nu as zbura peste Pacific cu o companie low-cost!
4 – eu, personal, nu sunt interesat in mod deosebit de Asia de Sud-est (cu doua-trei exceptii), ci am alte zone preferate si nu calatoresc pentru a bifa tari (bineinteles ca asta nu inseamna ca toti cei care au multe tari la activ, merg doar sa le bifeze!). Nu m-am referit la Cebu ca ar fi banned in EU, ci la linkul pe care l-am dat la articolul cu Cebu catre „AirlineRatings.com”, unde am si spus ca dau acest link „in general vorbind”. De altfel, se vede si pe „AirlineRatings.com” ca Cebu nu e banned in EU. Cand am spus companii „banned” ma refeream, de exemplu, ca sa fiu mai clar, inclusiv la companii de linie – ca Air Madagascar, partial banned in EU si cu care am evitat sa zbor in Madagascar; si mai sunt si alte companii, inclusiv de linie, banned in EU, nu-i problema.
5 – insa, daca tot ai adus vorba de CEBU, in primul rand, cum spunea cineva mai sus, nu poti sa compari mere cu pere, mai ales daca nu prea ai mancat decat pere (la fel cum si eu nu pot compara, de exemplu, la Airbus-ul A380 de la Emirates clasa economic, de la parter, unde am calatorit, cu clasa business sau first de la etaj, care este ca de pe alta planeta, dar unde nu am calatorit niciodata); in al doilea rand, daca esti foarte convins ca e „faina si sigura”, fii fericit ca nu ai fost in CEBU PACIFIC Flight 387, din 1998, printre cei 104 oameni care si-au pierdut viata sau printre cei 165 de pasageri ai CEBU PACIFIC Flight 971 din 2013, carora le-a stat inima in loc (din fericire la nici unul „definitiv”) cand avionul a aterizat pe iarba, pe langa pista, avionul fiind destul de avariat si au fost si destui raniti. Si stii care este problema cu aceste doua accidente? Ca ambele au fost din cauza umana, deci subiectiva (la cel cu toti pasagerii morti, pilotii aveau harti (banuiesc ca date de compania lor, nu cumparate de la piata), in care muntele de care s-au ciocnit avea inaltimea cu 1.000 de picioare mai mica decat cea reala!). Daca un accident ar fi din cauze obiective sau macar cauze care cu greu ar putea fi prevazute, eu, unul, l-as accepta mai usor – de exemplu zborul Air Moorea 1121 din august 2007…Da, probabilitatea de astfel de accidente e mica (ceea ce nu-i mai „incalzeste” cu nimic pe calatorii afectati) si tocmai de aceea am dat acel link – IN GENERAL vorbind, ma repet, nu pentru CEBU – ca fiecare sa fie cat mai in cunostinta de cauza cand alege o anumita companie aeriana;
6 – ai dreptate, sunt si companii de linie foarte proaste – de exemplu Iberia si Alitalia – cu prima am mers personal, iar de a doua am auzit atatea, ca nu am nici o dorinta de a o incerca – bineinteles, acestea sunt niste pareri subiective
7 – ai prins calatoriile de la inceputul anilor ’90 (si nu numai), cand te umileai in nopti pierdute la cozi infernale pentru o nenorocita de viza, NU pentru a merge in Thailanda si Filipine si Peru si Kenya si Polinezia Franceza, ci doar in Franta, Germania, Austria sau UK? Stii cum era sa faci cu trenul 48 de ore pana la Paris? Stii cum te simteai cand vamesii austrieci se uitau la tine ca la un jeg? Si tu trebuia sa le zambesti? Si te rugai sa nu aiba trenul vreo intarziere, ca viza de tranzit nu era valabila decat 24 de ore si doar intr-o zi anume? Stii cum era sa pleci cu 100$ in buzunar, doua persoane? Eu stiu toate astea si sunt convins ca si Imperatorul le stie. Daca le stii si tu, bravo…inseamna ca, totusi, avem si lucruri care ne apropie.
buna seara! as dori sa gasesc si eu niste bilete mai modeste pt dubai 27oct- 3 noiembrie.. pe vola cel mai ieftin este 324 eur cu tarom…
Mai fac un comentariu, de aceasta data strict la subiect. Am verificat si eu, pur si simplu de curiozitate, zborurile catre destinatia mea preferata – Tahiti (Polinezia Franceza). Am ales, la intamplare, data de 16 septembrie pentru dus si 29 octombrie pentru intors, pe traseul Bucuresti Papeete (Polinezia Franceza). Situl VOLA.RO mi-a dat cel mai ieftin bilet de 7225 Euro + 18 Euro taxa de serviciu pentru un traseu la dus cu Air Berlin si Air Tahiti Nui cu timpul de 45h15 si la intors cu Qantas (operat de Air Tahiti Nui) si Lufthansa, cu timpul de 31h15. In varianta pe care o folosesc eu de obicei, rezervand direct pe situl Air Tahiti Nui, traseul Paris Papeete (Polinezia Franceza) costa 2033 Euro cu timpul de 22h20 la ducere si 21h10 la intoarcere. Se mai adauga Bucuresti Paris 3 ore cu Air France sau Tarom + circa 2h30 – 3h00 intre zboruri in Paris, la un pret de 220 – 250 Euro. Bucuresti Paris se poate face si cu un low-cost dar va creste timpul si cheltuiala intre aeroporturile din Paris. Eu prefer sa stau macar o noapte in Paris – ai tot timpul cate ceva de facut!
Concluzionand, pentru Bucuresti Papeete cu plecare in 16 septembrie si intoarcere in 29 octombrie 2015:
– varianta VOLA.RO: 7243 Euro si timp total dus intors 76 ore si 30 minute
– varianta MEA: 2280 Euro si timp total dus intors 46 ore si 30 minute
Se observa ca este o mare diferenta atat la pret cat si la timpul total de calatorit, adica de aproape 5000 Euro si 30 de ore in plus la VOLA.RO! Nu vreau sa spun prin asta ca si la alte zboruri este la fel. Eu de acest traseu am fost interesat si doar pe acesta l-am verificat. Poate ca este o ruta mai atipica si nu neaparat astfel de rute reprezinta targetul principal al vola.ro.
Pentru a fi cat mai obiectiv, am modifcat data de intoarcere ca fiind 29 noiembrie in loc de 29 octombrie. Rezultatul la VOLA.RO a fost cu toate zborurile operate de Air France, la un pret total de 2290 Euro (deci practic egal cu al meu) dar timpul total de zbor ramane enorm, respectiv de 96 de ore si 30 minute, mai mare chiar cu 20 de ore ca in prima varianta! Deci, chiar si asa, tot varianta mea ramane mai convenabila.
Si o ultima constatare: nu inteleg de ce pe pagina principala a VOLA.RO, la capitolul „Companii aeriene”, scrie: „Vrei sa cumperi bilete de avion si nu stii ce companie aeriana sa alegi? Vola.ro iti pune la dispozitie biletele de avion ale TUTUROR companiilor aeriene – bilete low cost sau bilete ale companiilor de linie. Afla detalii despre compania aeriana cu care decizi sa zbori: istoricul sau, rutele deservite, zborurile cu plecare din Romania, tipul aeronavelor ce formeaza flota, precum si regulile privind bagajele si legaturi catre check-in online pentru biletele tale de avion.” Iar dedesubt sunt respectivele companii aeriene. Numai ca nu sunt nici pe departe TOATE companiile aeriene cum spune VOLA.RO in fraza pe care am citat-o mai sus, ci doar vreo 70! Eu caut rapid Air Tahiti Nui, Air New Zealand, Air Mauritius si altele si nu le gasesc in lista. Poate scoate cuvantul „TUTUROR” din acea fraza…
Si mai am o intrebare pentru VOLA.RO: de ce „Garantia celui mai mic pret” se aplica pentru rezevarile facute pe vola.ro comparate DOAR cu rezervarile de pe „site-ul oricarei alte agentii din Romania”? De ce VOLA.RO spune ca „tarifele obtinute direct de pe site-urile liniilor aeriene nu sunt acoperite de garantie”, daca e asa de sigura ca pretul ei este cel mai mic? In definitiv, eu vreau un bilet intre punctele A si B. Ce face VOLA.RO, adica sa combine diferite companii aeriene intre cele 2 puncte, pot face si eu direct pe siturile acelor companii aeriene sau altor companii aeriene. SI daca mie imi da pretul (ba chiar si timpul) mai mic, cum tocmai am aratat mai sus, de ce garantie mai vorbim? Doar pentru reclama? Si la „Termenii Comparatiei” mai spune VOLA.RO (hilar): „Garantia Vola.ro se aplica doar unor itinerarii absolut identice (aceeasi destinatie, companie aeriana, clasa de rezervare, date de calatorie, timp de calatorie etc.)”. Sunt perfect de acord cu aceeasi destinatie, clasa de rezervare si date de calatorie. Dar cum poti sa spui „cu aceeasi companie aeriana” si „timp de calatorie” cand eu tocmai asta vreau sa obtin: niste companii aeriene, care combinate, sa ma duca la un pret si un timp de calatorie cat mai mici! Adica VOLA.RO imi spune ca daca eu gasesc, pentru aceeasi destinatie, clasa de rezervare si date de plecare si intoarcere, alte companii aeriene decat a gasit ea si in acest fel platesc mai putin iar timpul de calatorie pana la destinatie si retur este mai mic, atunci nu imi da nici o garantie! Bizar rau…