Wizz Air lanseaza rutele Bucuresti – Nice / Goteborg si creste frecventa curselor pe alte 8 destinatii

20-wizz

Astazi, dupa o lunga, lunga perioada de timp, Wizz Air a facut o conferinta de presa. Ma rog, nu stiam ce o sa anunte, dar cum la Wizz este obiceiul ca atunci cand fac o conferinta de presa chiar anunta ceva (la Ryanair, cand au o conferinta de presa, esti aproape sigur ca nu anunta nimic, Blue nu a mai avut vreo conferinta de presa de mult timp, iar Taromul a avut o conferinta de presa ultima oara in pleistocenul tarziu), am hotarat ca desi Busu ne ameninta cu 40 de grade sa ma duc totusi. Si nu am regretat ca chiar au fost noutati.

Sa incepem cu noutatile si sa terminam cu sarbatoririle. In primul rand, de la primavara, Wizz Air va aduce in baza de la Bucuresti inca un avion, cel de-al zecelea care opereaza de pe Henri Coanda. Va fi unul din avioanele lor mari – un Airbus 321 de 230 pasageri care se va adauga celor 4 deja existente in Romania.

Acest avion va aduce doua rute noi si cresterea de frecvente pentru rute deja existente.

Rutele noi sunt Bucuresti – Nice si Bucuresti – Goteborg

Bucuresti – Nice va opera cu incepere din 15 aprilie si vor fi 3 curse pe saptamana (martea, joia si sambata). Nu este o ruta in premiera, spre Nice deja zboara Blue Air si Tarom, dar vorba aceea – mai multe companii, preturi mai mici si alternative mai multe. Zborul spre Nice nu este o surpriza (de fapt, l-am „ghicit”) pentru ca Wizz a neglijat destinatia Franta, neavand decat zboruri spre Paris Beauvais. Ca idee, Blue Air zboara spre nu mai putin de 4 destinatii franceze (Paris Beauvais, Lyon, Nice si Bordeaux). Preturi de la 129 lei.

Bucuresti – Goteborg va opera cu incepere din 14 aprilie si vor fi 2 curse pe saptamana (miercurea si duminica). Este o ruta in premiera pentru Bucuresti, nu mi-aduc aminte sa fi fost vreodata operata de alta companie, dar confirma faptul ca traficul spre Scandinavia este in continua crestere. Mi-aduc aminte acum nu multi ani, nu existau curse directe intre Bucuresti si Scandinavia, era musai sa zbori de cele mai multe ori cu KLM-ul via Amsterdam, acum exista zboruri directe din Bucuresti spre Billund si Copenhaga (Danemarca), Stockholm, Goteborg si Malmo (Suedia), Torp si Oslo (Norvegia) si Helsinki (Finlanda). Pentru Wizz, este cea de-a treia destinatie in Suedia, ei zburand deja spre Malmo si Stockholm. Tinand cont ca totusi Goteborg este destul de aproape de Malmo (sunt doar 270 km intre cele doua mari orase suedeze, deci sub 3 ore cu masina sau trenul), asta dovedeste potentialul pietei. E drept, numarul de romani din Scandinavia creste destul de mult, veniti in special din Spania, Italia, dar si UK-ul pe cale de Brexit. Daca ma intrebati pe mine, as spera si la o destinatie spre Norvegia de Vest, spre fjorduri, de preferinta Bergen, dar nici Trondheim nu ar fi deloc rau. Preturi tot de la 129 lei.

De asemenea, vor creste frecventele dupa cum urmeaza

Bucuresti – Luton / Londra de la 19 la 21 pe saptamana

Bucuresti – Barcelona de la 7 la 10 pe saptamana

Bucuresti – Tel Aviv de la 7 la 9 pe saptamana

Bucuresti – Bari de la 5 la 7 pe saptamana

Bucuresti – Paris Beauvais de la 3 la 5 pe saptamana (ciudat de putine zboruri are Wizz spre capitala Frantei)

Bucuresti – Eindhoven de la 2 la 4 pe saptamana (in sfarsit !!!!)

Bucuresti – Billund de la 2 la 3 pe saptamana (chiar atat de multa lume sa zboare la Billund ?)

Bucuresti – Geneva de la 2 la 3 pe saptamana (comunitatea romaneasca de acolo e probabil deja in sarbatoare)

 

De asemenea, Wizz Air a sarbatorit pasagerul nr. 30 milioane in Romania de cand au inceput ei sa zboare (o cifra incredibila !), dar asta se explica prin faptul ca Wizz a fost agresiv in a deschide numeroase rute noi, de a inventa destinatii la care nimeni nu se gandea si de a zbura de pe nu mai putin 10 aeroporturi din Romania, pe 7 avand chiar baze. Si in plus, este lider de piata din 2011.

In plus, Wizz a venit cu niste cifre de cote de piata. Conform datelor, Wizz are 31% cota de piata, Blue Air vine puternic din spate cu 21%, Tarom 17% si Ryanair cu 14%. Urmatorul competitor – grupul Lufthansa (Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss si Germanwings) are 5%. Atentie – datele sunt bazate pe numarul de locuri disponibile pe toate cursele din Romania in luna iunie. Nu sunt cifrele de numar de calatori efectivi. Dar tinand cont ca in general, gradul de incarcare al lui Wizz este de vreo 85 – 90%, la Blue vreo 80 – 85%, la Ryan de vreo 90 – 95% si la Tarom de vreo 65 – 70%, e posibil ca din pacate pentru compania nationala, sa fi cazut deja pe locul 4.

In rest, ni s-a spus ca Wizz nu vrea sa piarda prima pozitie, asa ca va mai aduce avioane, va mai lansa rute, va mai creste frecvente si va face ce stie de 12 ani de cand e in Romania – va creste beneficiind si de o piata in plina expansiune (in primele 5 luni ale anului, Wizz a transportat din Bucuresti nu mai putin de 1,6 milioane pasageri, cu aproape 40% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2016.

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Mihaela spune:

    Bravo lor. Eu sunt foarte incantata de wizz, am zburat cel mai des cu ei. Imi pare rau doar ca la capitolul bagaje sunt cei mai stricti dintre toti.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest