Trebuie s-o spun din capul locului – nu prea imi place sa conduc. Mai ales pe distante lungi, limita mea maxima este undeva la 250 – 300 km (adica de la Bucuresti pana pe la Fagaras, hai, Sibiu sau Sighisoara, deja Alba Iulia, Cluj-Napoca sau Iasiul sunt in afara razei mele de actiuni auto. Sunt mai multe motive – ma enerveaza sa conduc vazand cati dementi sunt pe sosele, obosesc, am chef sa admir peisajul, nu sa fiu permanent vigilent sa sesizez idiotii in BMW-uri, gainile de pe sosea si pietonii beti sau cu nasul in Facebook pe marginea drumului. Un alt motiv este ca sunt complet atehnic. Cand eram mic, ma uitam cu fascinatie la vecinii mei care isi demontau complet Daciile si Trabanturile si apoi le reconstituiau la loc doar pentru a sulfa in vreun jiclor. Daca raman cu masina in drum, eventual cu un tutorial luat de pe youtube, pot sa schimb roata (nu am mai facut asta din 1993, sunt atent ca sa am cauciucuri bune si umflate cand plec la drum), dar cam atat.
Ca sa va spun o scurta poveste, mai acum vreo doi ani eram la Sinaia. M-am gandit sa ma urc pana la Piatra Arsa sa vad noua si indelung-laudata sosea de peste Bucegi. Intr-adevar, e foarte frumoasa, zona este mirifica (ma rog, semnalizarile si masurile de siguranta erau mirifice, dar… lipseau cu desavarsire), dar am ajuns fara probleme sus, la Piatra Arsa, unde mi-am parcat masina intre mii de alte masini. Am luat-o pe jos spre cabana, apoi pana la cabana (ma rog, mult spus, cabana) Caraiman, in fine, sus, la Babele si am revenit. Cand am bagat cheia in contact, ghinion… nu mai puteam sa schimb vitezele. Ce dracu’ o fi ? Sun un prieten, mare pasionat de masini, si imi da verdictul prin telefon: „Cezarica, ti s-a rupt ambreiajul”. Fuck! Si eu ce dracu’ fac aici, in varf de munte? Hmmm, am mai asteptat sa se elibereze soseaua, sa plece hoarda de masini, am rugat vreo doi cetateni sa ma impinga sa iau viteza si am coborat pana in Sinaia fara ambreiaj, cu schimbatorul de viteza in pozitia neutra (sau cum Dumnezeu s-o numi!). Da, am auzit de la mai multi ca pare incredibil, dar, da, am avut noroc ca nu am prea gasit masini pe drum, nu am oprit sa cedez trecerea la vreo doua intersectii pe drum si mi-am gestionat cu mare atentie viteza provenita din inertie. La intersectia din Sinaia, unde se despart soselele spre Targoviste sau Bucuresti am intrat in viteza cu faza lunga, avarii si claxoane de s-au speriat toti si s-au dat la o parte si nici eu nu stiu cum am reusit sa o bag intr-a intaia si sa ma tarasc pana la service-ul de la intersectia de unde incepe centura Sinaiei. Mecanicul s-a uitat intr-o doara si mi-a confirmat diagnosticul – „metastaza de ambreiaj”. E rupt. L-am schimbat.
Sincer, atunci nici nu m-am gandit ca exista vreun serviciu de interventie, tractare etc. Stiam ca exista in strainatate (cand am inchiriat asta-toamna o masina in Andalucia, cei de la agentia de inchirieri mi-au subliniat ca ei au contract sau o intelegere cu ceva firma si daca am vreo problema sa-i sun pe respectivii). Dar in Romania, habar n-aveam ca exista asa ceva. Nici macar nu m-am gandit, ca telefonul era aproape si Google, ager, ca de obicei.
Zilele astea, am descoperit cu o oarecare uimire ca exista asa ceva si in Romania. Yap, ii cheama „Serviciul 9695” si este un soi de 112 al asistentei rutiere. Hai sa va zic care e treaba.
Exista doua tipuri de carduri – unele, pe un an (daca bantui des prin tara si strainatate) si unele, de vacanta, acum, de vara, cand multi ies din localitate si o iau prin tara sau prin Europa.
Pentru cele anuale sunt 4 tipuri: Bronz la 130 lei, acopera doar Romania, Silver la 235 lei, acopera Romania si Europa (nu doar UE, e vorba de Europa geografica, adica inclusiv tari cum ar fi Rusia europeana, Azerbaijan sau Albania), Gold la 300 lei, acopera Romania si Europa, dar in plus iti asigura cazare, transport, masina la schimb si repatrierea masinii. Varianta Chrome este pentru microbuze.
Oferta este pentru masini care au pana in 10 ani, dar pentru cativa lei in plus, poti sa iti cumperi serviciile de asistenta rutiera si pentru masini de pana in 15 ani (a mea e la limita, are fix 15 ani la anul :)).
Gasesti aici fix toate amanuntele: https://www.9695.ro/cardul_anual.php
Si ca sa va fie mai clar, uite aici comparatia intre cele trei carduri destinate automobilelor: https://www.9695.ro/compara_carduri_anuale.php
Cum ziceam, exista varianta si pe perioade scurte, de vacanta.
Cardul Standard -> valabil 15 zile, acopera teritoriul Romaniei. Pret: 30 lei (sa va zic ca amarata aia de rovinieta e 15 lei pentru 7 zile?…)
Cardul Extra -> valabil 15 zile, acopera Romania + Europa. Pret: 50 lei.
Cardul Premium -> valabil 15 zile, acopera Romania + Europa, cazare, transport, masina la schimb si repatrierea masinii. Pret: 70 lei
Pentru masini mai vechi de 10 ani, dar pana in 15 ani, costa cativa lei in plus.
Toate amanuntele, aici: https://www.9695.ro/cardul_vacanta.php
Ce primesti de banii astia?
Pai, o echipa vine si incearca sa ti-o repare (daca este ceva mai simplut, cum ar fi ca ti-a murit bateria sau orice altceva). Daca nu, te tracteaza pana la cel mai apropiat service competent sau chiar si la tine in oras (gratis intr-o limita de kilometri pe care o gasesti la fiecare dintre oferte, de exemplu la oferta de vacanta / standard este de 100 km), pana de cauciuc (iti schimba roata, oh, yes!), pana de benzina (ai facut „pana prostului”… te tracteaza pana la prima benzinarie) sau iti plateste parcarea daca e nevoie de asa ceva.
Asta e pachetul de baza. Daca iei carduri din acelea mai scumpe, ai mai multe servicii, gen te tracteaza pana la 300 km, iti ofera masina la schimb sau transport spre casa, cazare, repatriaza automobilul, daca te afli in strainatate, si te ajuta cu traducerea actelor.
Toate amanuntele le gasesti aici: https://www.9695.ro/servicii_incluse.php
Si ca totul sa fie si mai simplu, poti sa comanzi totul on-line si sa platesti cu cardul. Nu trebuie sa te duci nicaieri. Si sunt aproape sigur ca imi fac si eu… cel putin, pentru sfarsitul lunii august, cand o sa plec un pic prin Ardeal.
Hai sa va prezint Skodita mea 🙂
Am ramas cu masina in drum la Piatra Arsa 🙁
Si am mers in coborare pana in Sinaia !
Mai domnule, se vede ca esti atehnic! Daca masina ruleaza nu intra intr-antaia. Daca ziceai a doua, poate te mai credeam. Dar… nu! Ce spui tu este imposibil. Ai viraje pe care nuble poti lua decat cu viteze mici. Intrarea in DN1 chiar daca era circulatia oprita si tu un super pilot nu o puteai aborda cu mai mult de 80 km/h. Ai o Fabia break, nu vreun Porsche. Daca ai 80 la ora din inertie nu ajungi oana in Sinaia pentru ca este la deal. Daca voiai sa fii credibil spuneai ca ai bagat masina intr-a 2-a cu motorul oprit si ai pornit motorul din demaror (asta este posibil) si ai mers cu a doua tot drumul. Aia e cand vrei sa faci un advertorial si habar n-ai de masini.
Ma bucur, Cezar, ca exista oameni asemenea tie! Chiar si articolele cu amprenta Promo sunt foarte necesare si de folos pentru multi dintre noi. Pot spune ca nu plec in vreo excursie fara o documentare pe blogul tau. Inca o data te felicit pentru blog si iti transmit urari de bine si calatorii frumoase.
Multumesc mult !