Blue Air lanseaza zilele acestea un proiect zic eu unic nu in aviatia romaneasca, ci in turismul romanesc. Proiectul se numeste Blue Pass si principiul este ca oricine va zbura spre unul din orasele romanesti deservite de Blue Air (Bucuresti, Oradea, Iasi, Sibiu, Cluj-Napoca, Constanta pe timp de vara) sa poata obtine pe baza prezentarii boarding pass-ului gratuitati si reduceri la diverse servicii turistice din respectivele orase – transport, cazari, restaurante, cafenele, parcuri de distractii, hoteluri etc.
Prin Europa, este comun ca fiecare oras sau chiar si regiune sa ofere turistilor un City Card, prin care se poate calatori gratuit cu transportul in comun local, se poate intra gratis sau cu reducere la diverse atractii, se pot obtine reduceri la restaurante sau tot soiul de magazine. La noi in tara, aceasta unealta de marketing turistic nu exista decat in Oradea, celelalte orase n-auzind de aceste “city carduri” care stimuleaza de fapt vanzarile si consumul turistilor in destinatie.
Ei bine, Blue Air incearca sa suplineasca aceasta lipsa din turismul romanesc (ma rog, de ar fi asta singura lipsa …), dorind sa isi transforme boarding pass-ul intr-un city card pentru orasele romanesti pe care le deserveste. Standing ovations.
Proiectul nu este inca gata, este in curs, acum cei de la Blue Air negociaza cu diversi operatori economici din orasele sus-numite pentru a oferi reduceri si gratuitati celor care vor avea o carte de imbarcare (boarding pass). Si sper ca in urmatoarele luni sa auzim de primii parteneri Blue Pass din Iasi, Cluj sau Bucuresti.
Dar pana atunci, in mod experimental, pentru ca Oradea este UNICUL oras din Romania cu un city card, cei care achizitioneaza in standul de la targul de turism al Romaniei care se desfasoara la Romexpo pana duminica un bilet de avion Bucuresti – Oradea – Bucuresti primesc un Oradea City Card care le ofera timp de 48 de ore transport gratuit pe toate autobuzele si tramvaiele din Oradea, reduceri de 50% la cele mai importante atractii din oras si diverse reduceri la zeci de parteneri privati din oras – restaurante, baruri, cafenele, magazine, spa-uri sau intrare la celebrul Aqua Park oradean). Oradea City Card va fi oferit gratuit primilor 250 cumparatori a biletelor de avion – ATENTIE – de la targ.
Si sa speram ca in urmatoarele saptamani, Blue Pass-ul sa devina operational. Spre binele turistilor in Romania, dar si a diverselor business-urilor din orasele Romaniei. Un mod fericit de a sarbatori Centenarul.