Pana mai acum cativa ani, aviatia avea niste reguli clare – companiile low-cost ofereau doar zboruri point-to-point (doar cele directe), in timp ce companiile clasice ofereau zboruri cu conexiune. De exemplu, daca voiai sa zbori din Bucuresti la New York, puteai zbura cu KLM via Amsterdam, iar conexiunea era si este garantata – daca pierdeai legatura din cauza companiei aeriene (inclusiv pe motiv meteo sau greva etc.), compania aeriana trebuia sa-ti ofere o alta optiune de re-rutare. In cazul companiilor low-cost, daca ai un zbor mai departe (de exemplu, sa zbori cu Ryanair de la Bucuresti la Bergamo si mai departe cu aceeasi companie in Maroc), daca pierzi conexiunea din absolut orice motiv, este pe barba ta… cumperi un alt bilet de pe o zi pe alta (si asta stim ca e scump al naibii) sau renunti la calatorie.
Unele companii low-cost continua sa ofere strict zboruri point-to-point. Wizz, de exemplu, a spus-o clar ca, pana una alta, va continua sa fie strict point-to-point. Ryanair, in schimb, a inceput sa ofere zboruri cu transfer, dar limitat. In interviul de saptamana trecuta cu dl. Tudor Constantinescu de la Blue Air, mi-am reamintit ca Blue Air a introdus transferuri garantate pe anumite rute… si m-am gandit sa scriu mai mult pe subiect.
Ce inseamna transfer garantat? Inseamna ca la Blue Air, daca iei un bilet, sa zicem, Iasi – Tel Aviv (nu exista zbor direct), iar tranzitul este prin Bucuresti, chiar daca zborul Iasi – Bucuresti are intarziere si nu mai prinzi zborul spre Tel Aviv, este responsabilitatea Blue sa ajungi cat se poate de repede la Tel Aviv cu o alta conexiune. In plus, poti primi ambele boarding pass-uri de la Iasi (nu mai e nevoie sa faci check in la Bucuresti), iar bagajul de cala (in caz ca il ai) il depui la aeroportul din Iasi si il ridici direct la Tel Aviv. La fel ca la orice companie mare din lume.
Tot din interviu, am aflat ca intelegeri similare sunt in curs de realizare cu alte companii (Tudor mi-a dat ca exemplu o intelegere cu Alitalia care ar face ca pasagerii Blue Air sa poata zbura si in destinatii intercontinentale via Roma), dar, pana atunci, Blue Air ofera conexiuni pe urmatoarele destinatii (am ales acele destinatii unde exista zboruri dus-intors, pentru ca exista si unele rute unde nu sunt disponibile decat zboruri intr-un singur sens):
Din Iasi
Spre Tel Aviv via Bucuresti de doua ori pe saptamana (dus lunea si duminica, retur martea si duminica)
Spre Helsinki via Bucuresti de trei ori pe saptamana la dus, o data la intors (dus martea, vinerea si duminica, retur vinerea)
Spre Copenhaga via Bucuresti o data la dus, de doua ori la intors (dus vineri, retur luni si miercuri)
Din Cluj-Napoca
Spre Valencia via Bucuresti, o data pe saptamana (dus – lunea, retur – tot lunea)
Spre Florenta via Bucuresti, o data pe saptamana dus, de trei ori pe saptamana – intors (dus – lunea, intors – miercurea, vinerea si duminica)
Spre Castellon via Bucuresti, o data pe saptamana (dus – miercurea, retur – tot miercurea).
Din Bucuresti, din pacate, nu am gasit decat doar pentru dus: spre destinatii cum ar fi Sevilla (prin Torino) sau Atena (via Larnaca), dar sper sa apara mai multe optiuni… si, astfel, destinatiile deservite din Bucuresti (chiar si prin transfer) sa se multiplice.
Biletele pot fi cumparate on-line de pe site-ul Blue Air.