Cand am avut parte de prima croaziera acum vreo 5 ani, in program erau vreo 4 zile in care vasul era la tarm si puteam cobora si o zi pe mare. Ma asteptam ca ziua aceea sa ma plictisesc enorm, sa dorm, sa scriu, poate chiar sa ma uit la un film. Dar a fost de departe cea mai intensa zi. M-am sculat dis-de-dimineata si am bantuit ca titirezul pe toate puntile pentru a descoperi cate ceva din acest univers care este un vas de croaziera imens. De data asta, am avut parte de o zi si jumatate de croaziera, dar, tot asa, am alergat ca titirezul. Fix asa a fost si acum cand am luat la descoperit Norwegian Bliss, cel mai recent vas al celor de la NCL (Norwegian Cruise Line)
Pentru a incuraja invitatii sa se duca sa viziteze vasul, cei de la NCL au decis sa organizeze un concurs. Daca treceai pe la vreo 15 statii aflate in punctele cheie ale vasului, puteai intra in concurs pentru o croaziera de 7 zile in Florida si Bahamas. Evident, cu atatea sute de oameni la bord, sansele erau minime, dar nu a contat asta – am reusit sa-mi fac un traseu prin care sa vizitez tot vasul… sau ma rog, aproape tot vasul, trebuie sa stai zile in sir pentru a experimenta si vedea totul sau aproape totul… Dar hai sa o iau metodic, la pas.
Cum ziceam, vasul Norwegian Bliss are capacitate de 4000 de pasageri si un echipaj de 1800 oameni (deci, aproape 2 pasageri per membru al echipajului, o cifra care asigura ca toti pasagerii vor avea parte de cea mai buna atentie). Imensul vas are vreo 20 de punti, dar ce e mai important, spre deosebire de alte companii de croaziere mari, cei de la NCL au filozofia de “free style cruising” – adica pachetul care il achizitionezi este all-inclusive, ai si bauturi alcoolice incluse (in zona principalului restaurant am vazut si un “automat” de vin), nu ai o ora fixa la care sa fi la pranz sau cina (ai 8 restaurante unde poti sa mananci gratuit – adica se afla in pachet) si mai ales nu trebuie sa-ti aduci costumul, fracul si pantofii negri pentru zilele speciale sau nu stiu ce cine festive. Esti in vacanta, te imbraci de vacanta (habar n-aveam, dar obisnuit cu Royal Carribean sau MSC unde era musai, mai ales in cazul primei sa te imbraci la costum intr-una din seri), mi-am carat degeaba de data asta costumul.
Norwegian Bliss (ca si o buna parte din restul vaselor NCL) are si un soi de business class – se numeste Haven si este pozitionat ca un soi de “vas in interiorul vasului unde ai sentimentul unei croaziere private”. Nu vrei sa imparti vasul cu inca 3999 oameni ? Poti plati un pic mai mult si ai parte de tot comfortul din yahturile private – sunt numai apartamente, suites, mari pentru un vas unde cabinele sunt natural mai mici decat in hotelurile de pet arm, unele de-a dreptul spectaculoase. Fiind o croaziera de prezentare, am avut acces liber la Haven si am putut vizita toate aceste apartament somptuoase. Cum ziceam si in episodul precedent https://www.imperatortravel.ro/2018/05/ajuns-si-la-o-inaugurare-de-vas-norwegian-bliss-episod-1.html si eu am avut parte de o mini-suite cu balcon… si cum ziceam, sa ies descult in soarele diminetii (am avut parte de o vreme incredibila pentru aprilie in Marea Nordului sau Canalul Manecii) a fost un sentiment aparte. Poate o sa uit kartingul, spectacolele, muntii de creveti, cabina, dar niciodata nu o sa uit cum am iesit pe balcon si am intampinat soarele diminetii in mijlocul marii…
Revenind la Haven, exista, evident punti doar pentru cei care au cabine in Haven, singura piscina interioara de pe vas (evident, ca am folosit-o), restaurante de lux, baruri – e de fapt Norwegian Bliss in mic, dar in partea de lux. Evident, cei care calatoresc in Haven au acces la orice alte servicii, restaurante, spatii comune, etc.
Partea de mancare – cum ziceam exista 8 restaurante unde poti manca gratuit (adica pretul e inclus in pretul croazierei), dar exista si alte 12 specialty restaurants unde trebuie sa platesti ceva sis a-ti faci rezervare din timp (se face automat pe niste ecrane aflate la fiecare etaj pe langa lifturi, imposibil sa nu dai de ele – dar, atentie, grabiti-va, noi am facut rezervare la spectacole, atractii si restaurante chiar inainte de a ajunge in cabina, fix cand am urcat pe vas – asa, de siguranta). In cazul croazierei de prezentare a vasului, accesul la aceste restaurante a fost gratis, asa ca am luat masa la restaurantul japonez Teppanyaki, unde am avut parte de spectacolul unui bucatar filipinez care a facut glume, a cantat, a jucat golf cu oua si a gatit intr-o cina-spectacol. Si evident, facand si o mancare foarte buna J. Am fost si la restaurantul Q, un restaurant Texan pentru cei carora le plac hamburgerii mai afumati. Tex-Mexul nu ma da pe spate, dar merita pentru experienta… in ultima instanta, calatoriile sunt experiente care trebuie traite.
Ca peste tot, exista si un restaurant principal, care acopera cam jumatate unui singur etaj. Ai acolo orice, mi-au placut in special crevetii (la una din mese, a fost un munte intreg de creveti), sushi (singurul fel de mancare la care s-a facut o coada stufoasa) si ce a fost fain, cred ca la ultima cina, au servit cateva feluri de mancare de la fiecare din aceste specialty restaurants… cred ca se intampla si pe croazierele cu turisti pentru a le da o idee ce pot gasi acolo… A, sis a nu uit… exista chiar si un Starbucks pe vas pentru cei care nu pot fara cafeaua universala – nu beau cafea, asa ca am evitat cozile de acolo (asta a fost al doilea loc de pe vas cu coada dupa coada de la sushi).
Sus, pe puntea principala, exista un mic-Aqua Park – tobogane (unul care trece chiar pe deasupra marii), jacuzzi-uri suspendate deasupra marii, piscine (apa era cam rece, nu s-a bagat nimeni, doar in jacuzzi unde era apa calda), baruri, iar noaptea un soi de mini-discoteca cu DJ si tot ce trebuie.
Evident, trebuie sa existe si doua atractii de varf, iar in cazul Norwegian Bliss, sunt laser tag si karting. Am reusit sa rezerv in prima seara ambele atractii, dar din pacate, am picat de somn si nu am mai putut sta, eram de-a dreptul ametit. Am reusit sa rezerv din nou la karting, dar locuri la laser tag nu am mai gasit… Si a fost super fain. E un sentiment fain sa conduci ca intr-o mini-cursa de Formula 1 cu ace de par si curbe stranse… din pacate, am apasat din greseala frana, asa ca am terminat de abia pe locul 7…. In mod sigur, as fi ajuns pe podium daca eram mai atent. Nu-I nimic, data viitoare. Si data viitoare, sigur ma voi duce sa ma impusc si cu extraterestrii prin laser tag… Am fost prin poligonul de lasertag ziua cand nu se intampla nimic, sunt convins ca noaptea chiar e o nebunie J.
Evident, la bord exista si spectacole. Fiind o companie americana (da, se numeste Norwegian ca a fost fondata de un norvegian si un israelian, dar acum este o companie 100% americana cu unul din sedii in Miami, celalalt prin Bermuda parca), spectacolele sunt in stil Broadway – comedii muzicale lansate cu success acum vreo suta de ani la New York si inca super-populare. Evident, trebuie sa stii destul de bine engleza sa intelegi, dar chiar si daca nu intelegi, exista muzica, dansuri, unele momente de acrobatie… in fine, un program de seara pe care nu l-as rata. E drept, mie imi plac spectacolele, iar in croazierele precedente, chiar daca au fost mai lungi (gen 5 – 7 zile), nu am ratat nici o seara fara spectacol.
Aceasta sunt spectacolele din amfiteatru, show-urile, dar seara exista mai multe spectacole. Concerte de pian intr-o zona de baruri, silent disco in alt bar (si chiar atmosfera a fost foarte faina, uneori silent disco asta mi se pare un pic cam straniu, dar aici, pe Norwegian Bliss, chiar a fost fain) si zona unde am simtit cu adevarat o atmosfera speciala – intr-un alt bar, o formatie care la prima vedere pareau caricaturile celor de la Beatles chiar au insufletit o audienta sofisticata care cantau in cor cu trupa… Sincer, de acolo m-am dus cu greu dus. Plus barul acela recrea cat se poate de autentic atmosfera aia de baruri englezesti de anii 60, fix unde s-au lansat Beatles (diferenta fiind probabil, lipsa fumului de tigara :)).
Evident, exista si zona de shopping cu magazinele obisnuite de suveniruri, ceasuri, bijuterii, haine si multe altele si zona de cazinou (de nelipsit pe un vas ca acesta), care fiind o croaziera de “proba” nu a prea functionat – si in consecinta am putut face poze :). Nu functiona de fapt chiar totul, as zice vasul era functional vreo 90%, de exemplu lipseau fotografii care incearca sa imortalizeze cat mai bine calatorii – am asistat chiar la un training in care se predau nu numai tehnica fotografiei (pe care sper ca o stapaneau cat de cat toti), dar mai ales tehnica vanzarii J. M-am plimbat sip e aceste punti interioare, dominate de un candelabru imens care isi schimba culoarea la cateva secunde si era musai sa te pozezi cu el, inalt cat cam vreo 2 – 3 punti. Sunt tare curios in caz de furtuna (da, am prins pe Royal Carribean in 2013 si o furtuna pe mare), cum rezista :).
Mai ales ca vasul dup ace ne-a lasat pen oi la Southampton in sudul Angliei, a pornit apoi spre Americi, unde va ramane cel putin cativa ani, urmand ca vara sa se plimbe pe coastele Alaskai, iar iarna sa exploreze coastele calde si insorite ale Caraibelor. De fapt din Southampton, vasul urma sa imbarce primii pasageri platitori care urmau sa coboare la New York, pe partea cealalta a Atlanticului., In lumea croazierelor, la final de sezon, au lo casa numitele croaziere de repozitionare – de exemplu, toamna cand se cam termina sezonul in Europa, si unele vase pleaca spre Caraibe unde tocmai incepe sezonul. Aceste croaziere sunt in general mai ieftine, pentru ca sunt si putine opriri (de exemplu, in Tenerife si Halifax, Canada) si ai parte de numeroase zile pe mare.
Si mai ales, am iesit cat s-a putut de des pe numeroasele punti in aer liber. Pentru ca am avut o vreme superba si m-am bucurat sa respir aerul acela marin, sarat, sa ma rasfat in soarele primaverii, si cumva … sa fiu fericit… Pentru ca o calatorie pe mare induce de foarte multe ori un sentiment de libertate, de expeditie, de fericire…
Nota: Am fost prezent la croaziera inaugurala a Norwegian Bliss, cel mai nou vas al NCL la invitatia agentiei specializate croaziere.net unde veti gasi pe unii dintre cei mai buni cunoscatori ai pietei mondiale de croaziere capabili sa va recomande cele mai potrivite croaziere.
Imagini Norwegian Bliss
Acele momente care nu se uita
Un alt vas de croaziera in ceata diminetii pe Canalul Manecii. E un vas al companiei germane Aida
Aceasta a fost cabina mea 🙂
Si din celalalt unghi. Mare, nu-i asa ?
Pe punte … o vreme exceptionala
Un adevarat water park
Jacuzzi
Prefer plimbarile pe punti mai linistite
Eleganta Norwegian Bliss
Panorama puntii superioare
Haven, ship within the ship
Cam asa arata apartamentele de pe vas din zona Haven
Si o alta suite
Cu cada, cu tot ce vrei
Una are jacuzzi-ul in dormitor… kinky, nu ?
Piscina interioara din Haven
Restaurantele „gratuite”
Si cele unde trebuie sa platesti un pic mai mult si sa faci rezervare
Tex-Mex la Q
Cocktailuri
Si haiosul bucatar filipinez de la Teppanyaki
In plin show
Arta culinara 🙂
La Food Republic comanzi pe tableta
Crevetii mei favoriti
Suntem pe mare, nu ?
Mult ravnitii sushi
Friptura de ton
Si, evident, multe fructe
Prajituri ….. zeci de varietati
Mini-salate
Sus, pe vas, in zona de karting 🙂
La naucitoarea viteza de 30 km/ora
Pregatirea de Laser-Tag
Pe unde vanezi extraterestrii 🙂
Pe puntea principala – sunt doua tobogane
La vale …
in viteza 🙂
Zona de cazino
Bagi o moneda la jocuri mecanice ?
Daca ai chef, poti sa-ti cumperi si o pictura
Candelabrul pozat de toti
Care isi schimba permanent luminile
Sunt si spectacole de Broadway
Amfiteatrul cel mare pentru show-uri
Dar sunt si alte spectacole la bordul vasului
Tipii astia au creat o super atmosfera
Dar ce poate fi mai placut decat sa te plimbi pe punti linistite ?
Zona de chill – chiar si in timpul croazierelor obisnuite
Tobogane si jacuzzi deasupra marii 🙂
Nu am scris de zona de spa ca doar am vizitat-o, nu am si facut ceva
Dar arata foarte bine
Are si o camera inghetata
Bai de tot felul
Te poti duce si la stylist pe vas
De asemenea, poti sa bei ceva – gasesti aproape mai bine de o duzina de baruri
Zona de shopping – poti sa cumperi si produse foto-video
Am trecut printr-o buna parte din cele peste 20 de restaurante de pe vas
Ca idee, cam asa arata cea mai ieftina cabina – cea interioara (nu sunt prea multe, marea majoritate sunt exterioare)
Si o cabina similara cu a mea
Noaptea pe vas
E si karting pe la 9 seara
Dar incepe party-ul pe vas
NCL – are trei branduri – Norwegian (base line), Oceania („cea mai buna mancare de pe mare”) si Regent (croaziere de mega-lux)
[…] unul nou vas, numit Norwegian Bliss, al celor de la compania de croaziere NCL. Am scris despre experienta la bord aici, dar azi, la final, m-am gandit sa fac o comparatie intre cele trei croaziere la care am […]