Asa cum va anuntam mai acum vreo 2 luni, Taromul in sfarsit a hotarat sa devina din ce in ce mai mult o companie care arunca un ochi pe harta si incearca sa isi valorifice mai bine pozitia geografica a hub-ului. In lumea de azi, companiile low-cost ofera zboruri point-to-point (fara transfer), in timp ce companiile clasice pe langa servicii sesizabil mai bune, se concentreaza pe oportunitatile de tranzit prin hub-ul lor. De fapt asta a facut Taromul de decenii, de pe vremea lui Ceausescu pana candva pe la jumatatea anilor 90. Cati romani credeti ca zburau la Bangkok, Delhi sau New York in anii 80 cand era o victorie istorica sa mergi la Ruse, in Bulgaria ? Ii numarai pe degete. In schimb, avioanele erau pline cu straini care mergeau din Europa spre Asia si din Asia spre America. In acest moment, Taromul este o companie clasica point-to-point. Si asta nu va functiona niciodata pentru ca niciodata Taromul nu va putea concura in preturi cu low-costurile. De aceea, pentru supravietuire, este necesar ca Taromul sa redevina acea transfer quality airline care sa lege estul de vest. Poate nu Asia de Est de America, dar exista destule oportunitati in proximitatea noastra. Si iata ca aceste 2 curse – Odessa si Tbilisi pot fi „A New Hope” (deh, sunt fan Star Wars).
Iata detaliile – ambele zboruri vor debuta pe 2 septembrie. Vor fi zboruri de noapte (asa-numitele red eye-uri), orarul acestor curse fiind gandit din nou pentru tranzit … sa se stranga toate cursele Tarom din Europa Occidentala seara la Bucuresti, ca mai apoi sa zboare cu pasagerii de tranzit mai departe spre Ucraina si Georgia, revenind dimineata pentru a prinde conexiunile spre Europa (evident, cu o cafea bauta in Otopeni, d-aia scumpa ;)). Desi pentru pasagerii romani orarele nu sunt dintre cele mai convenabile, sunt totusi destinatii foarte faine care merita vizitate – chiar daca ajungi in puterea noptii la destinatie 🙂
Deci, din 2 septembrie 2018
Bucuresti – Odessa 1:00 – 2:35 / Odessa – Bucuresti 4:15 – 6:00 (operat cu ATR 72). 3 ori pe saptamana: miercurea, vinerea si duminica.
Bucuresti – Tbilisi 0:35 – 3:55 / Tbilisi – Bucuresti 4:40 – 6:25 (operat cu Airbus 318). 2 ori pe saptamana: miercurea si duminica.
Preturi minime: Odessa la 123 euro (dus-intors, bagaj de cala inclus), Tbilisi la 151 euro (dus-intors, bagaj de cala inclus)
Biletele nu sunt disponibile pe site-ul Tarom, vor fi de abia de saptamana viitoare, in schimb apar in sistemele de distributie gen Amadeus si poti fi cumparate de pe site-uri ca folosesc Amadeus. Screen shot-urile de mai jos sunt de pe site-ul esky.ro de unde si puteti achizitiona biletele.
Celelalte zboruri anuntate (Erevan si Baku) vor incepe cel mai probabil odata cu programul de iarna (deci sfarsit de octombrie), iar Taromul va continua sa studieze noi destinatii atat in est (Astana / Almaty, Teheran, Abu Dhabi, Cairo, Arbil), cat si in Europa nordica unde sunt mari gauri (in toata Scandinavia, nu zboara decat la Stockholm), iar Berlinul poate fi o optiune buna mai ales pentru tranzit (este o destinatie importanta pentru Ucraina, asa cum pentru georgieni, Atena si Salonicul vor fi destinatii vedeta pentru ca multi geoergieni lucreaza in Grecia).
In Odessa, am fost in 1997 si am ramas cu gura cascata – este un oras absolut superb, cu staif, atunci in 1997 era la ani lumina de Bucuresti (in centrul istoric al orasului), iar langa Odessa puteti vizita Cetatea Alba, the ultimate frontier al Romaniei Mari, dar si baza strategica de arme nucleare de la Pervomaisk. Despre Georgia, este o tara care o iubesc, o tara incredibil de frumoasa, de-a dreptul incantatoare. Pentru mai multe informatii si inspiratie, aruncati o privire pe colectia de articole despre Georgia.
Tarom-ul trebuie sa-si alinieze preturile la un nivel competitiv pentru zborurile cu escala in OTP dinspre aceste doua destinatii.
o simpla simulare ODS-CDG via OTP ne indica un pret dublu fata de Ukraine International.
Atata timp cat zborurile nu sunt inca pe site-ul Tarom, cred ca inca le lucreaza 🙂 Dar evident, trebuie sa fie competitive pentru a merge cursa
Nicio şansă de zboruri către Uzbekistan?
Apropo, am venit joi din Georgia cu Wizz şi avionul era cam 95% plin şi cel puţin jumătate dintre pasageri erau georgieni, ruşi, ucraineni şi polonezi, probabil în tranzit.
Sincer, nu cred, e o piata mica. Kazahstan, da, Uzbekistan nu cred.
Din păcate, cred că ai dreptate. Dar Arbil ar fi ceva grozav!
Crezi ca ar merge oslo bucuresti??sau poate cluj ???bucuresti-oslo sunt si blue air si wizz cu 2 zboruri pe săptămână si 3 vara
Da, cred ca mai e loc. Mai ales ca Wizz nu zboara in Oslo, ci in Torp.