Cum ziceam in articolul de ieri, am mers pe zborurile lungi cu Air France. De la Bucuresti la Paris si mai departe spre St. Maarten si la retur, din Martinique la Paris Orly, de acolo am luat autobuzul spre Paris Charles de Gaulle si am ajuns intr-un final acasa. In articolul de astazi, de fapt nu un articol, ci un foto-reportaj, va voi povesti experienta de zbor spre Caraibe si retur. Deci, am plecat spre Caraibe intr-o buna dimineata (foarte devreme) inghetata de decembrie…
Zboruri spre Caraibe cu Air France
Geamurile erau pline de zapada. Evident, avionul a fost degivrat exemplar si desi am decolat cu vreo jumatate de ora intarziere, am aterizat la Paris la timp.
Lumina de noapte (ma rog, de dimineata devreme) cand poate oamenii mai vor sa atipeasca un pic
Air France continua sa fie una din putinele companii europene care mai dau de mancare. Cel putin pe ruta Bucuresti – Paris. Cam asa arata micul dejun
Air France are numeroase destinatii (ca si KLm de altfel) in zona Caraibelor. Eu am zburat la St. Martin (unde opereaza atat Air France si KLM, cred ca sunt unicele companii aeriene europene care zboara acolo) cu retur din Fort de France (Martinique). Si parca imi facea cu ochiul si o Republica Dominicana (Santo Domingo ori Punta Cana) sau o Cuba 🙂
Paris Charles de Gaulle. Avionul cu care urma sa „sarim” oceanul spre St. Martin
Cam asa arata interiorul clasei economy
Loc destul la picioare. Am zburat cu un Airbus 330 care este in configuratia 2-4-2. Am ales sa zbor la geam, sa fac poze la aterizarea pe faimoasa Maho Beach 🙂
Cozi de Air France aliniate si „fiul” Joon. Cand m-am intors, ziarele anuntau ca Air France renunta la Joon a caror operatiuni vor fi integrate in operatiunile Air France. Cred ca e o decizie corecta.
Decoland de pe Paris – cam asa arata o parte a aeroportului Charles de Gaulle, principalul aeroport al Frantei
Franta era acoperita de nori, asa ca atunci cand s-a degajat cerul, eram deja deasupra Atlanticului. Deodata, dubios de repede, a aparut pamantul. M-am uitat pe sistemul de entertainment de la bord si am vazut ca survolam coasta nord-vestica a Spaniei si apoi un pic din Portugalia. Intotdeauna mi-a placut sa stau la geam 🙂
Acesta era meniul standard pentru zborul Paris – St. Martin
Dar de data aceasta, am decis sa aleg un meniu „special”. Daca doresti sa te rasfeti un pic la 10,000 metri altitudine pe zborurile lungi, poti sa comanzi meniuri speciale. Nu ma refer la cele gen pentru copii, diabetici, fara sare, vegetariene, hindu sau musulmane, acelea sunt meniuri standard pe care le poti alege cand iti faci check-in-ul fara nici un ban in plus. Exista insa o serie de a la carte menu unde se plateste un pic mai mult, dar primesti ceva fin 🙂
Am ales un meniu Lenotre pe baza de mult peste … si foarte bun
Prajitura a fost geniala, dar si pestele a fost unul dintre cei mai buni pesti pe care i-am mancat in 2018. Se vede mana gastronomiei franceze. De altfel, Air France pedaleaza destul de mult pe traditiile gastronomice ale Frantei, asa ca incearca sa aduca la bord mancare foarte buna indiferent de clasa in care zbori sau daca e meniu a la carte sau standard. Trebuie sa tina steagul traditiei sus 🙂
Zborul fiind lung si nedorind sa dorm pentru a ma obisnui cat pot de repede pe noul fus orar (erau 6 ore diferenta de fus oras fata de Romania, -6 ore mai precis), am scris articole si apoi m-am uitat la filme. Evident, in meniu am gasit ceva din Star Wars („Solo – A Star Wars Story), nu am putut sa nu il revad.
Dar pentru ceva exotic, am bagat un pic de Bollywood
Putin inainte de aterizare, a venit si snack-ul de au revoir
De asta am stat la geam ! Sa vad Maho Beach 🙂
Primii pasi pe pamant caraibean. Evident, pe langa avion 🙂
Plecarea din Martinique. Avand card Flying Blue la nivelul Gold pot sa fac check-in la business class chiar si daca zbor la clasa economy.
In plus, acces la business lounge-ul din aeroport. Cam asa arata business lounge-ul Air France din Martinique
Ce alegeti ?
Mult mai mult trafic pe relatia Paris – Martinique. Mai fusese un Air France cu cateva ore inainte si acum venise un B777
De data asta, am zburat la Premium Economy. Am mai zburat la premium economy si mai demult, dar pe KLM. In cazul Air France, locurile de la premium economy arata ca un mini-business class. Scaunele nu se transforma in paturi ca la business class, dar se apleaca semnificativ. In plus, sunt casti de o calitate net superioara pentru a urmari filme, asculta muzica, etc. Daca alte clase premium economy, sunt mai degraba o clasa economy, dar cu mai mult loc la picioare si scaunul care se inclina mai mult, premium economy-ul Air France aduce mai degraba cu business class-ul
In mod cert, e mai mult loc la picioare
Primesti un kit de calatorie – ciorapi, masca, dopuri de urechi, periuta cu pasta de dinti
Si mai ales, premium economy este o cabina separata, desparita prin „ziduri”, intarind cumva ideea de exclusivitate
De asemenea, mancarea e mai bogata ca la economy, aduce mai degraba cu cea servita in business class. Am avut creveti ca fel principal, una din mancarurile mele favorite.
Air France are cateva zboruri „exotice” care aterizeaza in aeroportul Orly si nu in Charles de Gaulle (la fel si British Airways opereaza mai multe zboruri „exotice” din Londra Gatwick, nu din Heathrow). Cum conexiunea spre Bucuresti e din Charles de Gaulle, mi-am luat bagajul de cala si am plecat cu autocarul, Am primit biletul de transfer gratuit in Martinique odata cu boarding cardul de avion.
Poti beneficia de transfer cu autobuzul „Le Bus Direct” in urmatoarele conditii:
- Ai card Flying Blue nivelul Gold sau Platinum
- Zbori spre sau de la: Fort de France (Martinique), Cayenne (Guyana franceza), St. Denis (Reunion) sau Point-a-Pitre (Gouadeloupe)
- Combini zbor cu Air France si mers cu trenul TGV (bilet TGV Air intre Paris Charles de Gaulle si Bruxelles sau Strasbourg.
Mai multe informatii aici.
Exista mai multe linii Le Bus Direct din aeroportul Orly – nu numai spre aeroportul Charles de Gaulle, cat si spre puncte centrale ale orasului, Afla mai multe informatii aici.
Acesta a fost autobuzul meu spre Charles de Gaulle (CDG)
Si aceasta este statia de la Charles de Gaulle (este aceeasi cu cea spre EuroDisney)
Air France are aproape un terminal pentru check-in-ul pasagerilor business class sau cei care au Flying Blue Silver, Gold si Platinum, Exista un terminal separat pentru pasagerii clasa economy si nici acolo nu am vazut coada.
Noul business class lounge in zona L a terminalului CDG 2E. Se afla in apropierea portilor de imbarcare pentru Bucuresti (deci, zona non-Schengen). Noul lounge are mai multe mini-lounge-uri intr-o serie de culori de tip lemn, linistitoare. Mi-au placut reflectiile oglinzilor de mai sus si faptul ca de-a lungul zilei se schimbau culorile in functie de momentul zilei
Sunt peste 500 si ceva de locuri
Ce se poate servi. Pai suntem in Franta, se poate sa lipseasca vinul ? No Way !
Nu sunt numai antreuri, ci e si mancare gatita
Fructe, salate, diverse
Ceaiuri detox
Fructe
Exista si o zona de spa-relax sa o numim
Chiar iti da impresia ca sunt intr-un spa
„camera linistita” – ai venit dupa un zbor lung si pici de somn ? Aici poti sa atipesti un pic
Exista si dusuri – da, l-am folosit, a fost minunat (ai de toate – papuci, prosoape, sapun, sampon la dispozitie)
Cateva ore foarte agreabile as putea spune 🙂
Si am plecat spre Bucuresti chiar fresh 🙂
„Paris Charles de Gaulle. Avionul cu care urma sa „sarim” oceanul spre St. Martin” e un 777. Ai incurat pozele:)