Am zburat de la aeroportul Otopeni pana la aeroportul Otopeni cu noul avion Boeing 737-MAX al Blue Air. Corespondenta de la Antal Musan

Blue Air Boeing 737 MAX

Blue Air – Boeing 737-MAX

Acum cateva zile, mai precis pe 1 aprilie, Blue Air a prezentat publicului, partenerilor si diverselor institutii mass-media nou noutul avion Boeing 737-MAX care a intrat in flota companiei aeriene romanesti. A fost o premiera deosebita – primul MAX “romanesc” (Blue Air va mai primi inca unul in aprilie, in timp ce TAROM va primi primul avion candva fie la sfarsitul anului, fie in 2022), cred ca a fost primul avion nou-nout receptionat vreodata de Blue Air care are un proiect ambitios de innoire a flotei si nu in ultimul rand a fost un semnal ca se misca ceva si in aceasta industrie atat de crunt lovita de pandemie (alaturi de turism, a fost de departe cea mai lovita). Evenimentul a constat intr-un zbor demonstrativ deasupra Romaniei. Din pacate, nu am putut fi prezent, eram plecat peste mari si tari, in Republica Dominicana, dar Antal Musan a fost acolo si mi-a trimis o corespondenta despre cum s-a desfasurat evenimentul.

Urmaresc cu interes stirile legate de aviatie, asa ca nu a putut sa imi scapa concursul celor de la Blue Air de la sfarsitul lunii Martie 2021, privind zborul inaugural al noului model de Boeing. M-am inscris si eu la comment cu hashtag-ul #VreauSaZborMAX impreuna cu peste 1000 de alti concurenti. Extragerea s-a facut prin intermediul unui site specializat si cumva norocul a adus ca am fost si eu intre cei zece castigatori norocosi selectati. O sansa unica.

Sunt pasionat de aviatie, ma preocupa de mult aviatia, asa ca eram entuziasmat de aceasta oferta, care consta intr-o survolare a cerului romanesc timp de o ora si intoarcerea la punctul de plecare. O oferta similara in plina pandemie a avut si Singapore Airlines, cu un zbor de 3 ore, la care biletele s-au vandut repede catre cei nostalgici, care doreau sa zboare si nu puteau din cauza pandemiei. Si cum sa refuz atunci o oferta de a zbura pe gratis? Mai ales ca din cauza pandemiei nu am zburat de 15 luni. Un drum pana la aeroport si inapoi merita toata osteneala. Evident ca o asemenea oferta nu poate fi ratata, asa ca am plecat din timp spre aeroport.

Ajungand mai repede am avut timp sa studiez afisul cu zborurile de plecare. In lista aparea zborul 0B-18 cu destinatia Bucuresti OTP. Pentru cineva neavizat putea sa para o gluma de 1 Aprilie inserat pe tabelul cu zborurile de plecare, insa totul era cat se poate de serios. Se indica ghiseul de imbarcare 101-102, care se afla in coltul nord-estic al cladirii de check-in.

Ma prezint la imbarcare, unde mi se spune sa revin la ora 15:00 ca pe la ora 15:20 se inchide check-inul, si pana atunci se fac si tichetele pentru cei care au castigat la extragerile de pe facebook.

Ma invart prin aeroport, remarc faptul ca putina lume se afla in aeroport, in comparatie cu ce era pe vremuri, doar o fractiune mica din calatori se afla prin aeroport, iar o parte si mai mica a magazinelor sunt deschise, iar ca personal, foarte putini oameni. Mai admir si noua statie de gara CFR inaugurata recent si repede se face ora la care trebuie sa ma prezint la check-in. Ma duc la ghiseu unde sunt asigurat ca in cel mai scurt timp o sa primesc boarding pass-ul, ceea ce s-a si intamplat, asa ca am procedat la securitate, unde am trecut repede, ca erau doar doua persoane in fata mea. Totul a decurs ca la un zbor normal. Ce-i drept a inceput imbarcarea la poarta 51 un pic mai tarziu decat era programata, zborul fiind listat pentru ora 16:00, insa pe la 16:20 am urcat in autobuzul care ne-a dus la avion. Avionul sosise cu putin timp inainte de eveniment de la fabrica, pe ruta Seattle – Reykjavik, unde dupa ce a inoptat, si-a continuat drumul spre OTP.

Am ajuns la avion pe care il cunosteam deja din pozele postate pe Facebook cu nr. de inmatriculare YR-MXA. Capitanul a coborat primul, si dupa putina asteptare ni s-a deschis si noua calea si am coborat intre primii. Majoritatea s-a apucat sa faca poze, selfie-uri, etc., eu insa am urcat direct in avion sa imi ocup locul prevazut in boarding pass-ul primit. Am fost primul care am urcat in avion. Scaunele aranjate in mod clasic in configuratia 3+3, cu vreo trei randuri de „Business Class”. Inauntru inca mirosea a plastic proaspat si totul era foarte curat. De pe locul meu din stanga in mijloc am avut ocazia sa admir aripile care in capat aveau logo-ul celor de la Blue Air. Nu pot sa nu observ faptul ca fiecare pasager are acces la o mufa USB si sunt doua prize la trei pasageri cu 220V, cu mufa universala. Pe fiecare scaun se afla si o sacosa Blue Air cu mici cadouri, intre care un tablou mare prin care se atesta ca am participat la zborul inaugural al avionului 737-8-MAX. Ceilalti pasageri urca rapid desi nimeni nu se aglomereaza, si cu foarte putine locuri ramase libere, in 20 de minute suntem anuntati ca plecam. Urmeaza briefingul obisnuit prin care suntem instiintati cu privire la masurile de securitate, iesirile de urgenta, etc., avionul se pune in miscare si plecam si noi spre pista de decolare. Copilotul ne informeaza pe ce ruta vom pleca, eu pornesc GPS-ul de pe telefonul mobil si urmaresc toata ruta parcursa, desi pe drum copilotul intervine des cu explicatii.

Avionul este pus pe traiectorie fara nicio vibratie sau turbulente, vremea fiind insorita, cu un cer senin impecabil. Am prins o vreme favorabila, cu vizibilitate buna. Ne indreptam spre Buzau, copilotul enumerand vulcanii noroiosi printre punctele de interes. De la Buzau o cotim spre Intorsura Buzaului, unde ne anunta ca pe partea dreapta se vede Covasna, iar pe stanga se vede Brasovul cu Tampa. Cum aveam loc pe un scaun din mijloc, nu am facut prea multe poze, dar Brasovul nu putea sa imi scape. Intrucat nu ne-a ridicat la altitudinea de croaziera obisnuita de 10-11.000 metri cum e cazul zborurilor cu aceasta categorie de avioane, ci am zburat cam la o altitudine de 5000 de metri, totul se vedea mai clar, mai in detaliu.

Am continuat drumul spre Codlea, dupa care am zburat deasupra versantilor acoperiti cu zapada in straturi inca groase. Repede suntem anuntati ca pe partea dreapta se vede Sibiul, am continuat drumul spre vest pana am ajuns in apropiere de defileul Jiului, trecand deasupra Oltului, ajungand aproape de Targu Jiu, insa aici am fost anuntati ca facem cale intoarsa spre Bucuresti. La bord ni s-au servit intretimp o prajitura frumoasa, inscriptionata cu Blue Air si o sticla de apa plata.

A intervenit si CEO-ul companiei, care se afla intre noi, probabil la Business Class. Ne-a povestit cat de greu i-a lovit pandemia, insa au avut mare noroc cu ajutorul guvernamental primit, care a facut posibila supravietuirea companiei. Avionul YR-MXA era primul dintr-o serie de 10 bucati contractate de companie. Urmatorul urmeaza sa intre in flota pana la sfarsitul lunii aprilie, inca doua in cursul acestui an si inca sase in cursul anului viitor. Daca scapa de flota exploatata in prezent si raman doar cu cele 10 avioane, vor avea cea mai noua flota din Europa. Deocamdata, ultima oara cand m-am uitat vechimea flotei Blue Air era de 24 de ani, o cifra care nu e o problema daca avioanele sunt intretinute la standardele producatorului, insa asta implica niste costuri mari pentru companie, de aceea low-costurile concurente mergand pe avioane exploatate in primele 5 ani de viata la costuri minime, dupa care sunt vandute la pretul pietii. Bucurie mare pentru Blue Air ca au putut avea acces la aceste avioane, care au fost relansate recent, dupa verificarile facute de americani privind cauzele prabusiri a doua MAX-uri in 2019. Cu siguranta s-au facut verificari si au fost puse la punct neajunsurile, ca au primit acceptul nu doar al agentiei americane, dar si EASA a ridicat interdictia de zbor. Nu analizez problemele avute, insa ulterior am aflat ca noul model a fost deja comandat si de Ryanair ceea ce arata faptul ca sunt modele sigure si economice.

Suntem indemnati sa ramanem si dupa aterizare la bord pentru o sesiune de Q&A, insa eu iau decizia de a nu ramane, deoarece e drumul lung pana la Brasov. Cand ajungem deasupra Pitesti-ului suntem informati ca incepem aterizarea, intram pe o panta descendenta si ajungem cu bine la Otopeni. La coborare mai admir cablajele frumos colorate sub flapsurile mecanismului de franare. Ajungem in pozitia de parcare si coboram din avion. Inainte de urcare in autobuz mai arunc o privire asupra motorului care straluceste sub razele soarelui de apus, tabla si muchiile inca aratandu-si culoarea de tabla metalica, fara urme de oxidare, aceste detalii adaugand o stralucire feerica avionului YR-MXA.

Le doresc celor de la Blue Air sa foloseasca cu succes noua serie de avioane. A fost o idee buna zborul de prezentare.

Imagini zbor inaugural Blue Air – Boeing 737-MAX

Zboruri aprilie

Zborul Blue Air Otopeni – Otopeni pe tabela de la Otopeni 🙂

Blue Air Boeing MAX

Noul avion Boeing 737-MAX al Blue Air

Interior Blue Air Beoing MAX

Interiorul avionului

Inainte de decolare

Gata de decolare

Brasov

Deasupra Brasovului

Blue Air MAX peste Romania

 

Survoland Romania

Spre aterizare

Coada Boeing MAX Blue Air

LATER EDIT: Am primit ulterior niste poze de la maestrul Laurentiu Capatina, cunoscut pentru pozele sale faine din aviatie. A fost si el prezent la eveniment, am adaugat cateva fotografii

n

Salutul cu apa

n

MAX in Bucuresti

n

n

n

n

Interiorul aeronavei

Categorii:
Companii aeriene

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pin It on Pinterest