In cursul acestei dimineti, d. Grindeanu, Ministrul Transporturilor si patronul TAROM a anuntat numirea unui profesionist desavarsit cu rezultate spectaculoase in salvarea unor companii care opereaza la nivel mondial si transformarea lor in companii profitabile cu un mandat ferm de 5 ani. De asemenea, pentru prima oara in istoria de 70 ani a companiei, in Consiliul de Administratie au fost numiti niste lideri de business recunoscuti cu rezultate deosebite la nivel national si international, renuntandu-se pentru prima oara la indivizi numiti politic si a caror calitate au fost “vocea si talentul meu” cum spunea o replica dintr-un film romanesc celebru.
Noul CEO a anuntat ca prima sa masura este refacerea completa a structurii organizationale TAROM care va fi transformata intr-o companie de business si nu de asistenta sociala pentru angajati, prieteni si politicieni, cu joburi bine definite, cu responsabilitati si lucruri clare de livrat. Noul CEO a subliniat ca aceasta nu inseamna automat o reducere a numarului de angajati, ci doar flexibilizarea luarii de decizii, responsabilitate individuala si organizarea profesionista. In noua structura se vor regasi atat angajati actuali ai TAROM, cat si talente din afara in joburile in care este nevoie.
Cealalta directie importanta anuntata a fost indreptarea atentiei catre piata si dezvoltarea puternica a departamentelor de vanzari si marketing, singurele capabile sa genereze venituri pentru compania suferinda de peste patru decenii de lipsa de investitii si viziune.
De asemenea, vor fi luate la mana fiecare contract in parte si va fi analizat in comparatie cu suma contractelor similare la nivel international, iar o echipa experimentata provenita din companii low-cost care stiu cum sa reduca fiecare euro din costuri va fi responsabila de un program extrem de ambitios de taiere de costuri.
Pentru prima oara dupa 20 ani, noul CEO a anuntat ca TAROM trebuie sa se pregateasca pentru crestere, pentru a stabili o strategie clara, planuri inovative si a se bate pentru fiecare client potential in parte. De patru decenii, TAROM s-a tot retras, a tot redus, s-a tot restructurat, e timpul sa se gandeasca si la crestere si dezvoltare, nu numai la reducere si retragere.
Pffff… stai ! Da, inteleg ca e 1 aprilie, dar asta chiar e prea de tot. E mult prea gogonata. Iar poantele de 1 aprilie trebuie sa aibe si un parfum de credibilitate. Dar articolul asta n-are. Sa se intample lucrurile astea la TAROM ? Mai degraba vom avea baza spatiala la Babadag sau Maglev care sa traverseze Romania decat sa vedem un TAROM profesionist si depolitizat… Din pacate…
Ce sursa citați? Nu am văzut niciuna…
Caterinca de 1 Aprilie !