Pandemia din acesti doi ani a adus in atentia celor care totusi au mai plecat in vacante in strainatate ideea de “asigurare storno”. Faptul ca o gramada de tari straine au cerut pentru o perioada mai lunga sau mai scurta testul COVID pentru a intra pe teritoriul lor si miile de cazuri de oameni care au iesit pozitivi cu 1-2 zile inainte de a pleca in vacanta, a readus in atentie nevoia de a te asigura, de a-ti asigura pachetele de turism – agentiile de turism nu sunt responsabile de sanatatea ta, asa ca nu aveau cum sa returneze banii celor care ramaneau acasa pentru ca erau infectati de COVID. Nu am cifre la indemana, dar sunt convins ca numarul celor care au facut asigurari storno conectate cu pachetele de turism extern a crescut in ultimii 2 ani. Ce sunt aceste asigurari storno? Daca o ai, iti recuperezi cheltuielile platite cu vacanta – indiferent ca ai luat-o pe cont propriu sau de la agentiile de turism – in caz de imbolnavire, deces al unei rude de gradul 1, sau imbolnavire grava care necesită spitalizare.
Bon, asigurarile storno sunt facute de cele mai multe ori in combinatie cu pachetul cumparat de la agentii. Dar exista asigurari storno si pentru pachete de servicii turistice in Romania? Evident ca da, agentiile de turism romanesti iti asigura asigurari storno fie ca pleci in Romania, fie ca pleci in Zanzibar. Dar in Romania, marea majoritate a calatoriilor sunt facute independent, nu neaparat prin agentii, asa ca iti cumperi eventual bilet de avion sau de tren, uneori iti cumperi cazare, iti platesti biletele de intrare la vreun eveniment gen Untold sau Electric Castle (care costa serios, nu sunt 2 lei), iar pe acestea cum le asiguri ?
Cred ca asta a fost gandirea celor de la compania de asigurari Eurolife FFH cand au introdus “Ramburs @ Orice”
Ramburs@Orice se adreseaza doar celor care isi planifica calatorii in Romania si care incep sa-si achizitioneze servicii in avans (deh, in turism, o buna parte din servicii se achizitioneaza in avans, nu am vazut in Romania stewardeze sa taie bilete la intrarea in avion), iar cand vorbesc de servicii, nu ma refer neaparat la transport. Ramburs@orice acopera orice. Adica…
Ramburs@Calatorii – biletele de avion sau pentru orice alt mijloc de transport achizitionate in avans, plata pentru pachete city break in orase romanesti sau sejururi la mare, munte, zona balneo, tabere si excursii, dar si pentru calatoriile in interes de serviciu, afaceri sau orice alt motiv.
Ramburs@Evenimente – aici sunt acoperite biletele la orice fel de manifestare artistica sau sportiva de la UNTOLD la meciul FC Arges – UTA (pentru primul sunt convins ca imensa majoritate isi cumpara biletele in avans), participarea la cursuri sau seminare de orice fel.
Ramburs@Experiente – in caz ca ti-ai achizitionat in avans bilete la parcuri de distractie, spa sau orice alte experiente legate de hobby-uri sau pur si simplu relaxare.
Cum functioneaza asigurarea? Simplu, completezi cateva date personale, datele in care trebuie sa pleci, valoarea cheltuielilor efectuate (cat au costat biletele de avion sau de UNTOLD sau daca ai platit in avans pentru proceduri balneo) si in caz ca nu mai poti pleca pentru ca te-ai imbolnavit (inclusiv daca ai fost testat pozitiv de COVID desi nu simti nimic), ai avut evenimente familiale tragice (gen moartea celor dragi sau imbolnavirea lor grava care se se lase cu spitalizare), calatoria ta este afectata de grevele lucratorilor din aeporturi si trenuri sau intarzieri ale avioanelor), vei primi 90% din suma asigurata inapoi.
Ca idee, daca ai dat 100 lei pe un bilet de spectacol si nu mai ajungi din motivele de mai sus, platesti doar 4 lei prima de asigurare si primesti inapoi 90 lei. Ma rog, poate 100 lei pare un pic, dar daca ai dat 2000 lei pe un sejur, platesti doar 105 lei prima de asigurare si in caz de ceva primesti inapoi 1800 lei. Iar 1800 lei este o suma,
Pentru mai multe amanunte, arunca un ochi aici –-> Asigurarea “Ramburs Orice”
Calatorii faine sa aveti !