Astazi am vazut ca nu vor mai fi zboruri Wizz spre Jeddah. Dupa ce anul trecut au renuntat la zborurile Bucuresti – Riyadh, iata ca ultimul zbor pe ruta Bucuresti – Jeddah va fi efectuat pe 4 aprilie. Nu e surpriza, chiar intr-un articol din octombrie, ziceam ca cel mai probabil din aprilie si zborurile de Jeddah vor fi scoase. Si iata ca au fost scoase. Nu am informatii din interior, dar este evident ca zborurile au fost scoase pentru ca nu mai sunt subventionate de sauditi. Va dati seama ca Wizz-ul care are niste criterii foarte stricte de grad de incarcare si profitabilitate pentru rute nu s-ar fi aruncat sa zboare intr-o piata fara cerere si in 2 destinatii (Riyadh si Jeddah) deodata. A existat o intelegere intre organizatia de promovare turistica a Arabiei Saudite (care are la dispozitie miliarde de dolari pentru promovare) si Wizz Air pentru a atrage turisti din diverse tari in Arabia Saudita, iar Romania a fost pusa in mod surprinzator pe lista.
Pe de alta parte, Arabia Saudita nu a mai cheltuit nici un dolar in plus pentru a se promova in Romania, este indisutabil ca Romania nu se afla pe lista lor de piete-tinta. Probabil, au zis hai sa dea niste bani la Wizz sa vada cum merge. Nu e nici o surpriza ca nu a mers. Si probabil ca autoritatile saudite dupa o analiza au zis sa mai taie din cheltuieli si sa se concentreze pe pietele tinta cele mai importante. De altfel, din destinatiile anuntate initial de Wizz, nu au mai ramas decat Budapesta, Larnaca si cele din Europa Occidentala (Italia si Austria).
Dar altul e subiectul. As vrea sa va spun (de fapt sa repet): In cazul in care Wizz (care a ramas cam singura companie aeriana din Romania cu o cota de piata de aproape 60% si in crestere) anunta vreo ruta mai exotica sau neobisnuita, nu asteptati prea mult sa va duceti acolo. Daca este sa ma uit la ultimii cativa ani, Wizz a zburat la Kutaisi (Georgia), Aqaba (Iordania) si Eilat (Israel). Toate au fost rute subventionate care au fost scoase cand s-a taiat subventia. Singura ruta exotica ce a fost subventionata initial si a rezistat in continuare este Tenerife. Care merge OK chiar si fara subventie. Dar sa ne aducem aminte ca tot Wizz a incercat si Gran Canaria si a renuntat rapid. Chiar si Luxemburg este o ruta neobisnuita – s-a renuntat si la ea foarte repede. De asemenea, Wizz Air a renuntat la Skiathos si Preveza, rute operate pentru prima oara vara trecuta. Probabil nu au mers prea bine, sau vor sa se concentreze pe rutele grecesti deja dezvoltate, fiind lansate in 2020.
Ce rute mai exotice sunt acum ? In primul rand TIRANA. A inceput in toamna asta si cum Albania nu este aproape deloc promovata, nu stiu daca vor mai fi zboruri mai incolo de vara asta. Si sa stiti ca si Albania are locurile ei interesante si daca tot sunt zboruri directe, eu va recomand sa va duceti. De asemenea, nu stiu si cat va fi operat LEIPZIG. Comunitatea romaneasca din fostul RDG nu este prea mare si probabil nu va rezista prea mult. Nu stiu prea multe despre Leipzig, dar la o ora de Leipzig se afla Dresden care este un oras superb.
Ai idee de ce toate zborurile catre Barcelona, Lisabona, Santander si alte locatii la sfarsit de mai sunt extrem de scumpe? De ex 300 de euro Buc-Santander sau Buc-Barcelona cu wizz. Pai ce low cost mai e wizz la preturile astea?
Nu exista competitie. E probabil mai low-cost decat daca zbori cu Lufthansa sau Turkish